Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van T-nuzz
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 52 bijdrage(n) van T-nuzz (Pagina: 1 van 3)
Topic: Eurolight LC2412 (20-2-2006 11:29:00)
Bedankt voor de reactie!Topic: American DJ ST-132 (6-1-2006 13:55:00)Begin jij nu ook al?.. Nee, geen ervaring, maar kom op zeg, het is duidelijk dat de V3000 zijn geld meer dan dik waard is!Lekker gefundeerde mening weer Topic: Limiter nodig of niet? (30-11-2004 13:27:00)Dit hoorde dus bijelkaar. Het gebruik van deze apparatuur is voor mij namelijk de reden om alles even apart te nemen en daarna naar de volledige mix te gaan kijken. Topic: Live band versterken (25-11-2004 13:38:00)Kijk maar eens verder in die folder van Behringer. Met dat materiaal kun je voorlopig vooruit.
Hoe doe je dat dan met compressie en gates? Of laat je dat achterwege?
Begint een aardig nuttig topic te worden idd, al vijf pagina's zonder dat het compleet off-topic gaat.
Zijn al een aantal links gegeven met algemene info. Zal er nog eentje bijdoen:
www.sale .nl/support/techdocs/index.asp
@mod: sorry voor de verwijzing naar s*le, maar aangezien het hier om een niet-commercieel deel van die site gaat hoop ik dat dit wel is toegestaan. Zoniet mijn excusesTopic: Live band versterken (24-11-2004 18:48:00)Voor wat betreft monitoring wel ja, maar F.O.H.desks zijn nog bijna altijd analoog. Kijk ook maar eens naar het aanbod van tafels. Dat jij graag digitaal werkt prima, maar je kunt niet ontkennen dat iets van 75% dat niet doet (Herhaling uit vorige post: tapeacts daargelaten). Daarom zorg je voor een analoge tafel wanneer er een gastmixer komt, is iedereen blij. Daarbij komen zulke dingen vaak bij festivals voor en zullen de meeste (onwetende) mensen JOU verantwoordelijk houden voor het slechte geluid. Want ze hebben jou bedrijfsnaam op de bus zien staan, etc. Voorkom dat gewoon. Topic: Live band versterken (24-11-2004 09:32:00)Topic: Live band versterken (23-11-2004 23:59:00)
Dus ook tussen de trillingen door.....
Vandaar dat dat ding blijft werken.Dat betwijfel ik. Bij mijn weten slaat een speler de data van de komende zoveel seconden op in een buffergeheugen. Indien lezen van de cd door de laser door een verstoring niet mogelijk is wordt er afgespeeld uit het buffergeheugen. Indien de laser (door een verstoring als trillingen) de cd niet kan lezen kan hij dus ook geen data van die cd opslaan in het buffergeheugen. Topic: Live band versterken (23-11-2004 23:36:00)
Dat is helaas niet mogelijk, even zelf een fasedraaier solderen idd.
Topic: HQ-Power Exciter 250 (15-2-2006 13:16:00)Kan iemand me vertellen of deze scan een "pan invert"-functie heeft?
Topic: Eurolight LC2412 (15-2-2006 12:55:00)*Kick*
Even wat wishful thinking. Kun je programma's die je via de Behringer opgeslagen hebt op een CF-card ook gebruiken op een MA. Nogmaals, waarschijnlijk wishful thinking, maar wellicht heeft iemand het eens uitgeprobeerd?
Topic: SM58 Shure of EW 145 Sennheiser (6-1-2006 16:27:00)Even wat wishful thinking. Kun je programma's die je via de Behringer opgeslagen hebt op een CF-card ook gebruiken op een MA. Nogmaals, waarschijnlijk wishful thinking, maar wellicht heeft iemand het eens uitgeprobeerd?
Hangt uiteraard wel van je ontvanger af met welk merk je beter af bent. Zit nogal een verschil tussen bijv. een EUT en een UC of U4. Voor wat betreft oplaadbaar spul heb ik goede ervaringen met Fischer Amps
Topic: American DJ ST-132 (6-1-2006 16:18:00)De Doughty kan ook (alleen zijn dit producten waarbij ik TOTAAL geen verschil zie tussen origineel en kopie (...)).
Tja, de prijs hè Bedankt voor de reactie!
Ik volg dit topic nu al een tijdje met veel interesse omdat het naar mijn idee zeer interessante statieven zijn voor een nog veel mooiere prijs.
Heb alleen nog een vraagje over de opname. Die is volgens de specs 35 mm, spigot/tv is 28 mm. Hoe maak ik dit statief nu op een degelijke manier "spigot-compatible" ?
Voldoet www.new-line.nl/v/10972 of www.new-line.nl/v/11832 of is dat hobbykwaliteit en kan ik beter naar
een Doughty alternatief : www.new-line.nl/v/4247 (29 mm?)
Alvast bedankt voor de reacties!
Topic: Welke microfoon? (9-12-2004 09:08:00)Heb alleen nog een vraagje over de opname. Die is volgens de specs 35 mm, spigot/tv is 28 mm. Hoe maak ik dit statief nu op een degelijke manier "spigot-compatible" ?
Voldoet www.new-line.nl/v/10972 of www.new-line.nl/v/11832 of is dat hobbykwaliteit en kan ik beter naar
een Doughty alternatief : www.new-line.nl/v/4247 (29 mm?)
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb ze allebei (825s en 835). Moet zeggen dat voor spraak en zang de 35 een stuk prettiger is. De 25 heeft idd een grote lelijke schakelaar, de 35 niet. Hou over het algemeen niet zo van schakelaars, kan alleen maar mis gaan. De ene artiest gaat af en geeft de mic uitgeschakeld door, de volgende begint gewoon te zingen en dan is het stil.....
Volgens mij kunnen we trouwens pas vanaf 845 spreken van goede alternatieven voor de SM-58.
Toch geef ik nog steeds mijn voorkeur aan de SM-58. Die is gewoon echt allround te gebruiken, oerdegelijk en ook klankmatig kan die zeker nog met z'n tijd mee.
Topic: Limiter nodig of niet? (30-11-2004 15:44:00)Volgens mij kunnen we trouwens pas vanaf 845 spreken van goede alternatieven voor de SM-58.
Toch geef ik nog steeds mijn voorkeur aan de SM-58. Die is gewoon echt allround te gebruiken, oerdegelijk en ook klankmatig kan die zeker nog met z'n tijd mee.
Mr. Edie schreef:
Victor Junior schreef:
zozo, ervaring met die genoemde versterkers?LEM kunnen we niet zomaar in het budgetrijtje noemen. Ze hebben wel budgetseries idd, maar LEM Tourmaster zie ik toch vele malen liever dan DAP
Misschien is de Yamaha P-serie iets voor jou. Wordt veel gebruikt en daar zijn de reacties over het algemeen goed over. Heb zelf ook een aantal modellen uit die serie gebruikt. Heb nu een P3500 en die bevalt prima!
Topic: Live band versterken (30-11-2004 13:09:00)Misschien is de Yamaha P-serie iets voor jou. Wordt veel gebruikt en daar zijn de reacties over het algemeen goed over. Heb zelf ook een aantal modellen uit die serie gebruikt. Heb nu een P3500 en die bevalt prima!
Ik denk dat we het er inmiddels wel over eens zijn dat geluidstechniek, meer bijzonder het mixen van livemuziek, een vak apart is. Maar om een beginner meteen een crest of A&H aan te praten lijkt me wat overdreven. Ik ben ook begonnen met een Behringer, dat beviel prima. Tuurlijk ga je naar verloop van tijd verschillen merken en hogere eisen stellen, maar als beginner merk je dat verschil toch niet. Je moet er gewoon het beste van maken.
Daarbij lijkt me een klusje als dit, inclusief de geplande oefenmiddag (!) een prima gelegenheid om ervaring op te doen als beginner. En heb je het gebruik van de compressor of gate niet onder de knie? Gebruik ze dan niet en vertrouw gewoon op je oren! Less is more!
Je moet toch ergens kunnen beginnen. Daarbij zal de "band" zich waarschijnlijk geen dure prof kunnen veroorloven aangezien het starters zijn. Ze prijzen zich, als beginners, waarschijnlijk uit de markt wanneer ze meteen een duur bedrijf in de arm nemen.
Nogmaals, het is een vak apart. Met bovenstaande tekst doel ik op de situatie van de OP. Ga je in grotere zalen staan kun je al snel niet meer langs de compressor en de gate en kun je e.e.a. beter uitbesteden en goed kijken en vooral luisteren wat er gebeurt.
Topic: Live band versterken (26-11-2004 10:06:00)Daarbij lijkt me een klusje als dit, inclusief de geplande oefenmiddag (!) een prima gelegenheid om ervaring op te doen als beginner. En heb je het gebruik van de compressor of gate niet onder de knie? Gebruik ze dan niet en vertrouw gewoon op je oren! Less is more!
Je moet toch ergens kunnen beginnen. Daarbij zal de "band" zich waarschijnlijk geen dure prof kunnen veroorloven aangezien het starters zijn. Ze prijzen zich, als beginners, waarschijnlijk uit de markt wanneer ze meteen een duur bedrijf in de arm nemen.
Nogmaals, het is een vak apart. Met bovenstaande tekst doel ik op de situatie van de OP. Ga je in grotere zalen staan kun je al snel niet meer langs de compressor en de gate en kun je e.e.a. beter uitbesteden en goed kijken en vooral luisteren wat er gebeurt.
T-nuzz schreef:
Als je gaat sound checken mix ik gelijk het totaal, sommige mensen doen dit instrument voor instument, ik kies er liever voor om de totale mix te maken
Hoe doe je dat dan met compressie en gates? Of laat je dat achterwege?Ik snap wel hoe gates en compressors werken, maar juist voor de instelling daarvan neem ik de instrumenten bij de soundcheck apart. Vandaar de quote erboven......
Topic: Live band versterken (25-11-2004 12:45:00)DJJD schreef:
zijn er eigenlijk nog meer van zulke kleine handige (goedkope) 19" geluidsprocessordingen?Als je gaat sound checken mix ik gelijk het totaal, sommige mensen doen dit instrument voor instument, ik kies er liever voor om de totale mix te maken
Hoe doe je dat dan met compressie en gates? Of laat je dat achterwege?
Begint een aardig nuttig topic te worden idd, al vijf pagina's zonder dat het compleet off-topic gaat.
Zijn al een aantal links gegeven met algemene info. Zal er nog eentje bijdoen:
www.sale .nl/support/techdocs/index.asp
@mod: sorry voor de verwijzing naar s*le, maar aangezien het hier om een niet-commercieel deel van die site gaat hoop ik dat dit wel is toegestaan. Zoniet mijn excuses
kvm schreef:
Weinig draagvlak? bijna iedere prof band mixt digitaal.Jij hebt dan ook de 'luxe' dat er uberhaupt een aparte monitormixer is, dit zal de OP niet hebben vrees ik.
Dat lijkt me idd ook het geval. Sommige bands komen met eigen geluidsman, die moet en zal mixen die weet immers alles.
Todat ze de volledig digitale mixer zien
Zoals Tom al heeft aangegeven:Todat ze de volledig digitale mixer zien
vergeet ook niet dat de geluidsman uiteindelijk de "sound" van een band bepaald
DAT is vaak de reden waarom een bepaalde band zijn eigen mixer meeneemt. Wanneer je dat van tevoren weet zorg je ervoor dat er een gebruiksvriendelijke mixer staat. Een digitale mixer valt daar naar mijn mening zeker niet onder. Tenzij het om een tapeact gaat, maar voor volledige bands is er nog weinig draagvlak voor digitale tafels. Om wederzijdse ergernissen te voorkomen: goede analoge mixer.Daar heb je gelijk in, maar het gaat om een onervaren mixer. Zou het dus liever bij "less is more" houden. Een tom zonder gate klinkt ook voor geen meter!
Sowieso vind ik dat wanneer de zaaltjes echt een serieuze omvang hebben dat je beter een goede mixer in de arm kunt nemen.
Topic: Overslaan van een cd-speler (23-11-2004 23:55:00)Sowieso vind ik dat wanneer de zaaltjes echt een serieuze omvang hebben dat je beter een goede mixer in de arm kunt nemen.
Tom schreef:
Een anti shock geheugen, laad zijn geheugen continue.Dus ook tussen de trillingen door.....
Vandaar dat dat ding blijft werken.
Het volgende kun je waarschijnlijk wel goed gebruiken:
A general guide to mixing (www.soundcraft.com)
html: www.soundcraft.com/extra_product_pages/mixing_guide/index.html
pdf: www.soundcraft.com/download.asp?filename=pdf/palz/guide_to_mixing_brochure.pdf
succes!
Topic: Live band versterken (23-11-2004 23:29:00)A general guide to mixing (www.soundcraft.com)
html: www.soundcraft.com/extra_product_pages/mixing_guide/index.html
pdf: www.soundcraft.com/download.asp?filename=pdf/palz/guide_to_mixing_brochure.pdf
succes!
Ho ho ho sidefills, 8 kanalen voor een drumkit, etc......?
Het gaat om cafés! Hulp? Eerste keer misschien handig indien je te weinig basiskennis hebt, maar verder zijn dit de perfecte klusjes om zelf ervaringen op te doen.
Als ik het goed gelezen heb is er van drums ook geen sprake. En al zou dat wel zo zijn dan is een mic voor de kick en evt eentje voor de snare voor kleine gelegenheden vaak al voldoende.
1 zangeres, sax(en?), piano en nog een blaasinstrument. Die mixer is dan toch aan de kleine kant.
Monitors sluit je aan op de auxbussen, die je ook gebruikt voor je effecten. Dus waarschijnlijk is ook daarvoor je mixer te klein (tenzij je 1 AUX voor de fx gebruikt en maar 1 monitorkring wilt gebruiken). Via subgroepen heb ik nog nooit gezien en is dus naar mijn idee ook niet gebruikelijk. Je kunt dan ook geen aparte mix maken. Je tapt dan eigenlijk gewoon (een deel) van de F.O.H.-mix af, zonder nog iets onderling tussen de diverse kanalen te kunnen aanpassen.
Compressie en gates? Indien je daar nog nooit mee gewerkt hebt geldt de regel "less is more". Het klinkt namelijk beter zonder een van deze apparaten dan mèt en slecht afgesteld.
Topic: Overslaan van een cd-speler (23-11-2004 17:12:00)Het gaat om cafés! Hulp? Eerste keer misschien handig indien je te weinig basiskennis hebt, maar verder zijn dit de perfecte klusjes om zelf ervaringen op te doen.
Als ik het goed gelezen heb is er van drums ook geen sprake. En al zou dat wel zo zijn dan is een mic voor de kick en evt eentje voor de snare voor kleine gelegenheden vaak al voldoende.
1 zangeres, sax(en?), piano en nog een blaasinstrument. Die mixer is dan toch aan de kleine kant.
Monitors sluit je aan op de auxbussen, die je ook gebruikt voor je effecten. Dus waarschijnlijk is ook daarvoor je mixer te klein (tenzij je 1 AUX voor de fx gebruikt en maar 1 monitorkring wilt gebruiken). Via subgroepen heb ik nog nooit gezien en is dus naar mijn idee ook niet gebruikelijk. Je kunt dan ook geen aparte mix maken. Je tapt dan eigenlijk gewoon (een deel) van de F.O.H.-mix af, zonder nog iets onderling tussen de diverse kanalen te kunnen aanpassen.
Compressie en gates? Indien je daar nog nooit mee gewerkt hebt geldt de regel "less is more". Het klinkt namelijk beter zonder een van deze apparaten dan mèt en slecht afgesteld.
Heb altijd van dat donkergrijs isolatiemateriaal gebruikt dat je ook veel in studio's tegenkomt. Met van die noppen. Werkte nog het beste.
Heb mijn cdj100-spelers wel eens op een stapeltje subs gezet ivm plaatsgebrek. Geen probleem . Moet geen gewoonte worden, want het is natuurlijk vragen om problemen, maar het is destijds zonder overslaan gelukt.
Heb mijn cdj100-spelers wel eens op een stapeltje subs gezet ivm plaatsgebrek. Geen probleem . Moet geen gewoonte worden, want het is natuurlijk vragen om problemen, maar het is destijds zonder overslaan gelukt.