Forum > Muziek

Waar is only-djs gebleven

(85 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
24-10-2004 19:30

Roytje schreef:

Denk dat Remco meer bedoelt dat als only dj's niet genoeg omzet maakt om te blijven bestaan, waarom kunnen andere platenwinkels dat dan wel?
Dit bedoelde ik idd jah happy :) ,maargoed in mijn post stond ook dat het aan andere fouten van het bedrijf had kunnen liggen hoor ashamed :$ Maargoed er verdwijnen al steeds meer gewone platenzaken en nu gaat only djs ook nog eens ,dat is eigenlijk ongeveer wat ik bedoelde met mijn post. Je kunt ook redeneren dat er minder vraag komt naar vinyl en dat ze daarom een voor een allemaal gaan. Maargoed ik ben blijkbaar de enige die hier zo over denkt ,maargoed ik hoop dat ik mijn plaatjes lekker online kan blijven bestellen of iig beluisteren ,want daar was die site toch echt ideaal voor aangezien ik in tilburg woon en de dichtstbijzijnde gewone platenzaak tegenwoordig in eindhoven zit (midtown).

Bij recess heb ik nog nooit platen gekocht ,maar de site ziet er netjes uit (goedkoop ook shocked 8O ). Als ik wat leuks tegenkom kan ik die site binnenkort ook wel eens proberen. Thnx voor de tip roberto happy :)
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
24-10-2004 20:03

remczero schreef:

Je kunt ook redeneren dat er minder vraag komt naar vinyl en dat ze daarom een voor een allemaal gaan.
Da's volgens mij niet waar. Laatst op het nieuws gezien dat platen (o.a. door dj's) steeds populairder worden!
goedkoper ook
Wel ex btw daar! sneaky :V
Beauty hides in the deep
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
24-10-2004 20:06

Sjapper schreef:

goedkoper ook
Wel ex btw daar! sneaky :V
Aaa daar zit het addertje ,had ik niet gezien. Bedankt dat je het even vermeld voor ik als een gek ging bestellen laugh :D
QuackAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2004
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 29
24-10-2004 20:59

roberto schreef:

...

Bij Recess kan je ook altijd gewoon een plaat bestellen, gewoon mailtje naar Martin en hij regelt het voor je. Tevens krijgt recess steeds weer nieuwe voorraad ook van oude platen en dat heb ik bij only nog bijna nooit gezien.

...
Is niet helemaal waar roberto, only-djs kreeg ook altijd restock en ook van hele oude platen. Redelijk veel platen van zelfs een paar jaar terug zijn meerdere keren in restock gekomen om vervolgens maar in hun magazijn weg te rotten. En ze hadden natuurlijk ook altijd de nieuwste platen die je in andere webshops niet tegenkwam en af en toe ook niet in de normale platenzaak.
Ze waren toch wel een van de grotere online-vinylshops in de wereld, vandaar dat er vaak items die snel uitverkocht waren. Ze kochten wel massaal in omdat ze er wel vanuit gingen dat het verkocht werd. Veel bleef ook liggen en werd dan voor een heitje verkocht tijdens de summer/wintersale.

Ze waren ook gerelateerd aan het label BPM Dance (zelfde pand en zelfde eigenaar), maar dat label stopte er een jaar geleden al mee en alle artiesten zitten nu bij andere labels. Toen ik er een tijdje geleden was, vroeg ik aan die shopowner waarom ze geen platen meer uitbrachten op dat label en kreeg te horen dat de markt er toen even niet voor was en dat ze binnen een jaar wel weer zouden uitbrengen. Paar weken later daarna bestond het ineens niet meer. Waar het op neer kwam was dus gewoon dat het niet goed ging met het label zelf en wellicht heeft dit uiteindelijk ook wel wat invloed gehad op only-djs als webshop.

Enige wat only-djs als pluspunt had was het grote aanbod aan platen. Van service hebben ze daar blijkbaar niet gehoord. Heb zelf een aantal keren een verkeerde plaat opgestuurd gekregen, als je dan belt nemen ze of niet op of ze zeggen dat ze het uitzoeken en laten dan niks meer van zich horen angry. Heb onwijs veel gefrustreerde mensen de afgelopen jaren gesproken die niet waren te spreken over hun service. Bestelde daar sinds 2001, maar op een gegeven moment gaf ik ze de dikke vinger en ben ergens anders mijn plaatjes gaan halen.

Je kunt natuurlijk altijd een andere webshop proberen nu, zijn wel een aantal goeie in Nederland en veel in de UK met een goed aanbod en goeie service. Of je gaat lekker elke zaterdag naar de platenzaak om de hoek. Leer je mensen kennen, de verkopers leren jouw kennen en je smaak. En zullen na een aantal bezoeken een stapeltje voor je klaar leggen. En als je een plaatje net gemist hebt, kun je ook makkelijk nabestellen als je niet al te lang wacht.

- quack
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
24-10-2004 22:06

quack schreef:

Heb zelf een aantal keren een verkeerde plaat opgestuurd gekregen, als je dan belt nemen ze of niet op of ze zeggen dat ze het uitzoeken en laten dan niks meer van zich horen angry.
heb ik ook gehad. kvond de plaat die ik uitenidelijk kreeg toch eigelijk beter als hetgene wat ik had besteld, dus heb er niets aan gedaan
 
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
25-10-2004 14:57
Wat ik wel vond is dat de site van only-djs heel erg rommelig was, heb het shoppen daar nooit echt fijn gevonden.
Bij recess daar in tegen is het behoorlijk makkelijk, zelfs een keer een plaat besteld die voor vrijdag binnen moest zijn bij mij, ik heb dat daar dus gevraagt en volgens hem moest het kunnen.
Even later kreeg ik een mailtje dat het niet mogelijk was en mocht ik zo een andere plaat uitzoeken (terwijl het geld al overgemaakt was).
Die plaat bleek later 4 euro duurder te zijn, niks van gehoord.. razz :p

Maar kun je bij recess dan ook om platen vragen die niet in de webshop staan?
*Quukske*
RobertoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2003
Laatste: 20-4-2011
Berichten: 976
25-10-2004 15:06

Patrick van Vugt] schreef:



Maar kun je bij recess dan ook om platen vragen die niet in de webshop staan?
Jep, gewoon ff mailen. Dan besteld hij hem voor je.
Al mijn tracks te koop @ Dance-Tunes!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
25-10-2004 16:14

remczero schreef:

Toch raar , ik dacht dat only-djs toch een van de grootste van Nederland was. Als zij failliet gaan hoe zal het dan verder gaan met vinyl bij andere platenzaken. Je weet natuurlijk niet wat er gebeurt is maar t zet mij toch wel aan het denken ook al is het misschien ver gezocht.
De grootste wil niet zeggen de best draaiende. (En let op ook de grootste omzet wil niet zeggen de best draaiende)
Ze hadden de laatste tijd zo enorm veel voorraad bij only-djs(en dan niet de
nieuwste meest populaire platen{die hadden ze óók} maar juist de eeuwige blijvers doen een bedrijf de das om, Platen gingen op een gegeven moment voor nog geen euro de deur uit, maar wel een inkoopprijs van laten we zeggen 5 euro(geen idee wat het is{wil ik ook niet weten ook razz :p dan merk je pas wat je meer betaalt wink ;) }).
Verder neemt elke blijvende plaat ruimte in waarbij opslagkosten gemoeid zijn.

Toch jammer, kocht er vaak platen.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
27-10-2004 10:05
Vind het totaal niet erg dat ze failliet zijn (als ze dat daadwerkelijk zijn).

Only-DJ's kenmerkte zich namelijk door zijn slechte service en niet echt fijne medewerkers. Bovendien zag de webshop er niet uit, zelden zo'n onduidelijke webshop gezien (blauwe achtergrond :s).

Dat laatste is verkooptechnisch niet slim, de andere twee punten zijn verkooptechnisch uit den BOZE! Ik heb regelmatig aan de telefoon gehangen bij Only DJ's. Vaak moest ik vet lang wachten voordat er daadwerkelijk werd opgenomen en dan kreeg ik ook nog vaak zo'n ongeinteresseerd figuur aan de lijn.

Bovendien hadden ze nog vaak platen op voorraad die volgens hun webshop 'out of stock' waren. Even bellen (5min wachten), "kunnen jullie die toevoegen bij mijn bestelling?". "Ja hoor... Staat er zo bij.. Daagggg"

Ik had gewoon altijd het idee dat ze maar ergens mee bezig waren. Toen ben ik dus maar bij Recess gaan bestellen. Altijd keurig en snel antwoord op je vragen! Razendsnelle levering, hele nette webshop, alles is voor te beluisteren (ook oude platen) etc. etc.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FokkolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2004
Laatste: 25-5-2006
Berichten: 9
27-10-2004 13:14
bij recess betaal je ook flink meer !
ik heb zelf ook vaak gekocht bij only-djs, ook omdat je via de rabobank meteen online je order kon betalen! sneaky :V
dat heb ik nog niet bij andere webshops gezien.
Keep the vinyl alive

Terug naar forum Reageer (zonder quote)