Forum > Muziek

Openings nummers

(96 reacties. Pagina 8 van 10)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 1370
29-6-2004 15:46

Bono- schreef:

01:00? damn, jullie weten ook nie hoe te feesten, trouwfeesten tenminste toch tot 03:00 à 04:00 happy :)
Ik denk dat velen dat hier ook wel zouden willen. (En het is al helemaal geen kwestie van niet kunnen feesten), maar bij mij in de buurt is geen fatsoenlijke party-centrum / zaal te vinden die veel langer doorgaat dan een uur of 2. Daarna willen ze sluiten.

En daar stemt toch echt iedereen wel mee in aangezien vrijwel elk feestcentrum hier stampvol geboekt zitten wat betreft bruiloften, e.d.
Bono-Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 20-5-2007
Berichten: 6
29-6-2004 19:17
Hun feest, niet de mijne! Gaat denk ik wel vet gezellig worden! Slipknot wordt er dan trouwens niet gedraaid..
Met Slipknot doelde ik ook niet op een trouwfeest (alhoewel, als mijn neef trouwt, hij heeft zelfs een slipknot-tattoo), op rockfeestjes kan dat wel natuurlijk

maar we dwalen af happy :)
"Put some bullshit between quotes, add a famous name, and everyone will believe you" -- Sir Isaac Newton
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
29-6-2004 21:27
Uit de antwoorden maak ik op dat er hier maar twee geantwoord hebben met echte ervaring met bruiloften........ sad :(

Sommige nummer die er bij staan slaan echt kant nog wal shocked 8O
Wat een inlevingsvermogen.
Bij sommige nummer kan ik me voorstellen dat het volgende bruidspaar de volgende keer "toch maar weer een bandje" neemt sad :(
Sexmachine als openingsnummer op een bruiloft.............. laugh :D shocked 8O razz :p
Lekker insinuerend, stel dat er wat mensen in de zaal zijn die een Kuise levensstijl hebben, die zijn vast blij als je dat als opening draait, not.
Meer een openingsnummer voor een parenclub........

Maar ja, als men drie bruiloften heeft gedraaid, denkt men dat men ervaring heeft laugh :D

Vergeet niet dat de modus in de leeftijd een stuk hoger zal liggen dan bij normale feesten. Als jullie gaan knallen, jaag je alle ouders, ooms tantes en oma's en opa's de tent uit.
Ik vind het juist leuk als DIE ook tot het einde blijven.
Vergis je niet, Pa betaald vaak stevig mee aan het feest, en die moet ook een beetje lol hebben. En ik kan echt niet geloven dat de oudste slechts 45 jaar oud zijn.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Bono-Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 20-5-2007
Berichten: 6
29-6-2004 22:39
Ik heb nog nooit gedraaid op een bruiloft en eerlijk gezegd, ik zou nie direct weten hoe er aan te beginnen.

Want iedereen moet zich kunnen amuseren, oma, opa, mama, papa, de trouwers en de jongeren onder de familie. Zodat nadien iedereen met een goed gevoel (dronken is ook een aanlokkelijke optie) naar huis kan gaan happy :)

Bij bruiloften voorzie ik mezelf bij het dansen en het drinken (als ik uitgenodigd ben tenminste wink ;) )
"Put some bullshit between quotes, add a famous name, and everyone will believe you" -- Sir Isaac Newton
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
30-6-2004 09:13

Tom schreef:

Vergeet niet dat de modus in de leeftijd een stuk hoger zal liggen dan bij normale feesten. Als jullie gaan knallen, jaag je alle ouders, ooms tantes en oma's en opa's de tent uit.
Opa's en Oma komen niet, want die hebben ze niet meer.
Ouders wel, daar is wel een kans op ha.. laugh :D
Dat zijn ook de enige oudere mensen, zij hebben mij dat verzekerd. wink ;)
Voor 95% komen en vrienden en collega's.
Ik zeg dus ook al, dit is geen standaard bruiloft..

Maar je hebt gelijk Tom, ik dan toch maar voor die van jou.. :-)
Of Celebration.. Moet maar efkes zien.
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
1-7-2004 11:04
Zeg Tom,

KC and the Sunshine Band - Get down Tonight.
(jahaa, mijn ouders hebben em nog op ori. CD)

Ik vindt die ook wel heel erg kicken! Wat vindt jij? laugh :D wink ;) razz :p
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
1-7-2004 11:13
Ik was een keer bij een bruiloft waar het geluid was verzorgd door twee 14jarige jochies, 2*100 watt skytech boxjes en een bijpassende versterker, 2*12 watt stroboscoopjes, een lichtorgel en een "huis"computer... De nummers werder afgespeeld in kazaa, dus ook de hele tijd met een pauze tussen de nummers..
De muziek die ze draaiden was top 40 en house terwijl er bijna alleen maar mensen van middelbare leeftijd liepen. Ook stond het volume zo hard dat niemand elkaar kon verstaan...
Dat was ronduit treurig om te zien...
Maargoed, back on topic!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
1-7-2004 11:29
t is een bepaalde lijn die je moet volgen!!
aanvang feest-gasten komen binnen,bruidspaar staat in middelpunt(dus de muziek overheerst niet!!!!)men zegt elkaar gedag/feliciteert elkaar etc etc.-algemene muziek dus!!
men zoekt elkaar op,gesprekken komen op gang etc etc.
na een uurtje komt men wat losser,dus de muziek wat losser,algemene muziek-jaren 70/80/90,sfeer bouwt op(men heeft paar drankjes op)dus muziek wat opbouwen,top 40
licht dance etc etc.
uurtje verder komt men echt los dus kan jij eindelijk s beginnen om t publiek te sturen dmv opzwepende muziek.

vergeet nooit dat bruiloftpubliek over t algemeen uit div leeftijden bestaat hou daar dus rekening mee!!!!
meestal t laatste uurtje zijn de ouderen weg en kan je vaak zelfs nog ff beuken want men is in the mood.
globaal is dit een overzicht van een bruiloftsavond/feest.
ga af op tips en adviezen wat muziekkeuze betreft van medeforummers die al wat jaren dit soort feesten begeleiden(Tom etc etc)
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
PulseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-6-2003
Laatste: 22-8-2005
Berichten: 138
1-7-2004 11:36

fredje] schreef:

ga af op tips en adviezen wat muziekkeuze betreft van medeforummers die al wat jaren dit soort feesten begeleiden(Tom etc etc)
groet
Thanx! Ik weet hoe ik het een beetje in de picture wil hebben. (En Mr T(om) uiteraard ook :-)

Nu heb ik alleen nog een groove nodig voor achtergrond muziek, waar moet ik dan aan gaan denken/spelen? Heb je artiesten?
Hebbum.. Taiko - Silence.. oeh lekkere trommels!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-7-2004 11:49
Ook de keuze voor achtergrondmuziek laat ik afhangen van het publiek. Als het bruidspaar in de twintig of dertig is, vragen ze regelmatig om wat Lounge. Op safe draaien kun je ook met veel rustige oudere nummers die iedereen tussen de twintig en vijftig wel kent: Tracy Chapman, oude Everything but the Girl, Kate Bush, Eurythmics, Fleetwood Mac, Dusty Springfield etc. etc. etc.

Wat mensen ook heel leuk vinden op de achtergrond is wat meer wereldmuziek a-la Buenavista Social Club of Manu Chao. Als er echt nog helemaal niks te beleven is, zet ik ook rustig zo'n ceedeetje in z'n geheel op. Echt plaatjes draaien doe ik dan pas als het volk substantieel begint binnen te druppelen en in de gaten krijgt dat ik er sta.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)