Forum > Licht

EUROLIGHT LC2412

(70 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
13-6-2004 20:51

Joost schreef:

Heb de tafel net binnen.
Ik krijg alleen de dmx kanalen van de special 1 en 2 niet toegewijst aan een dmx kanaal (anders dan 25 en 26 die er standaard instaan). Als ik ik dmx patch mode zit en ik druk op de special 1 of 2 toets dan gebeurd er niets.

Iemand idee hoe dit zit of herkend dit probleem? Anders maar ook ff die EPROM laten opsturen.

Wat waren jou problemen dan Johan?

Groeten Joost
Toen ik de tafel kocht kon ik dit in het patch men ugewoon doen. Special knoppen indrukken en toewijzen aan een dmx kanaal. Nadat de tafel een keer volledig vastliep en terug is geweest bij behringer, werkte het patchen van de speciale kanalen ook niet meer. Mijn LC2412 is daarom momenteel weer terug naar behringer. Maar aangezien het allemaal software is mag ik toch aannemen dat dit met een goede EEPROM gewoon is opgelost.
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
14-6-2004 00:09
Hmm ok bekend probleem dus, maar verder is echt een leuke tafel. Jammer dat je maar max 4 chases aan een fader kunt toewijzen en dan vervolgens via een voorgeprogrammeerde snelheid zonder fade-time mogelijkheid.

Mijn mening: Leuke tafel voor theater, bandjes en live gebruik, iets minder aantrekkelijk voor disco. Wel zitten er een heleboel extra functies op dan bv de scenesetter en is de hele tafel snel en overzichtelijk te bedienen zonder rare codes enzo. Overigens vind ik hem er qua uiterlijk ook goed uitzien.

Trouwens je kan inderdaad wel makkelijk je scans of mh's eraan hangen en parren tegelijk. Je kan namelijk chases zonder fade-time (kleuren/gobo wissels) en chases met fade-time (pan/tilt) tegelijk afspelen. In principe zou je de hele tafel aan intelligent kunnen toewijden (werkt lekkerder dan bv scanmaster lijkt me en je bent veel meer live bezig met je show maken (het echte LJ werk dus, hehe razz :p)). Misschien nog wel 1 erbij voor alleen intelligent binnenkort. Dan weet ik zeker dat ik het druk genoeg krijg als LJ met al dat live mixen wink ;)laugh :D

Groeten Joost
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Johan dJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 12-7-2004
Berichten: 7
14-6-2004 23:24

Joost schreef:

Heb de tafel net binnen.
Ik krijg alleen de dmx kanalen van de special 1 en 2 niet toegewijst aan een dmx kanaal (anders dan 25 en 26 die er standaard instaan). Als ik ik dmx patch mode zit en ik druk op de special 1 of 2 toets dan gebeurd er niets.

Iemand idee hoe dit zit of herkend dit probleem? Anders maar ook ff die EPROM laten opsturen.

Wat waren jou problemen dan Johan?

Groeten Joost
Mijn problemen waren vooral instabiliteit bij het verwijderen en editen van chases. Vreemde tekens op het scherm waarna je de tafel uit- en weer aanzette, maar dan waren al je chases aangetast. Opnieuw programmeren zou de enige mogelijkheid zijn. Dat was de enige reden waarom ik een flashkaartje erbij gehaald heb happy :)

Het toekennen van kanaal 25 en 26 verloopt bij mij zonder problemen. Als je in DMX patch mode zit en je drukt op Special 1 of 2 dan moet op het display kanaal 25 verschijnen en de toewijzingen aan dat kanaal. Dit werkte bij firmware versie 01.00.00 ook al goed (dacht ik).
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
14-6-2004 23:38

Johan dJ schreef:

Het toekennen van kanaal 25 en 26 verloopt bij mij zonder problemen. Als je in DMX patch mode zit en je drukt op Special 1 of 2 dan moet op het display kanaal 25 verschijnen en de toewijzingen aan dat kanaal. Dit werkte bij firmware versie 01.00.00 ook al goed (dacht ik).
En dat is nu net het probleem. Dit werkt niet. Toen ik hem aanvankelijk kreeg werkte dit inderdaad wel (waarschijnlijk was dit een van de eerste lichtingen dus eerste softwareversie). Na een vastloper (en service-beurt) werkte het opeens niet. Waarschijnlijk dus een fout in een latere software-versie.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-6-2004 09:23
Even helemaal off-topic, maar:
als ik dit geknoei van Behringer zie in de software van een vrij simpel lichttafeltje, wat zullen er dan voor fouten zitten in hun speakerprocessor? shocked 8O
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
15-6-2004 09:52
Laten we maar hopen dat ze bepaalde dingen WEL uitbesteden (en dan niet aan het neefje, van een vriend van de vice-directeur die wel eens achter de computer zit happy :) ).
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 138
20-9-2007 19:00
Mega kick!

Even voor degene die geintresseerd zijn, er is een nieuwe update uit (firmware) voor de LC2412.

Hij is hier te downloaden.
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
Harry1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 126
20-9-2007 20:00
Ah, dat is fijn. Want ik heb namelijk inderdaad last van memories die niet helemaal naar '0' gaan. Dacht altijd dat dit gewoon bij dit tafeltje hoort(gratis problemen bij aankoop zegmaar), maar als het op te lossen is aan de hand van een nieuwe eprom zou het toch wel fijn zijn! happy :)
Ook heb sinds een half jaar ofzo het probleem dat ik elke keer de tafel moet resetten als ik weer op een nieuwe locatie ben, anders begint het tafeltje helemaal te flippen(als ik hem eerst reset is er niks aan de hand(behalve de memories die op een procent of 5/10 blijven hangen..))
MartyndegraafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 23-10-2023
Berichten: 159
22-9-2007 19:12
Is hier op het forum iemand die de software kan overzetten voor mij?

Mijn tafel is hard toe aan een reboot :-s

Mailen mag ook....
MEEO Licht en GeluidStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2006
Laatste: 19-11-2007
Berichten: 4
22-9-2007 21:33
Je kan ook, bij de onderdelenleverancier van Behringer (kijk op behringer.com) de eprom bestellen.
Kost z'n 20 euro.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)