Forum > Algemeen Forum

Bluffers en neppers in deze branche..

(49 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
29-3-2004 11:39
u keert tevreden terug garantie laugh :D

Hmm er zijn idd nogal wat bluffers in de branche. Wij merken dat toch nogal eens regelmatig omdat we door mensen geboekt worden die het jaar ervoor iemand anders hadden en die helemaal niet goed vonden. Ons vonden ze beter en hadden dan ook geen problemen met de prijs. Op die manier hebben wij eigenlijk een beetje onze reputatie opgebouwd. Iedereen probeert zijn eigen zo mooi mogelijk te verkopen, maar je kan dit ook doen door eerlijk te blijven.

ik wil zo een bluffer dat dan toch wel eens zien realiseren. Ik vind het dan ook altijd geweldig als zo iemand mislukt in zijn bedoeling. Ik ben daar misschien te egoistisch in, maar ik gun dat zo een persoon niet om op zo een manier geld te verdienen. Je klanten nemen je nog altijd in vertrouwen wanneer ze je boeken en betalen daar voor. ik vind dat je dan gewoonweg verplicht ben als dj/bedrijf om dan ook fatsoenlijk voor de dag te komen. Ik bedoel daarmee niet met top materiaal afkomen, maar gewoon het beste ervan maken, welk materiaal je ook hebt.

mvg
ronny
tis altijd watt
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
29-3-2004 11:50
Het is niet zozeer de status en het aantal aan apparatuur wat een goede drive-in van je amakt maar zoals ronny ook al aangeeft wat je ermee doet, hoe je voor de dag komt en hoe goed je ermee kunt omgaan. Een klant kijkt vaak naar het totale plaatje. Je dj skills zijn vaak slechts een onderdeel in het totale pakket. Een klant verwacht een drive-in show die op tijd opbouwt, waar alles werkt, die ook niet te veel tijd in beslag nemen met opbouwen en ook weer snel kunnen afbreken en vertrekken. Er zijn ook vaak drive-ins en verhuurbedrijfjes met kvk die uit de grond schieten als paddestoelen. deze bedrijfjes in kwestie hebben vaak lang gespaard en zijn een kleine lening bij de bank aangegaan en denken het nu met hun installatie wel te maken maar dan komt het: Ze hebben weinig verstand van alles en weten vaak niet wat te doen. Nonchalant gedrag komt er vaak ook nog eens bij. Ik heb al vaak genoeg bedrijven hier in de buurt gezien die een bandje deden afmixen voor een net bedrag maar de volgende keer hoefde die persoon niet meer terug te komen want goed was het verre van. Apparatuur maakt niet het bedrijf, het is ook de kennis en ervaring die essentieel zijn in dit vak + goede omgang met je klanten.

Echter krijgt niemand de ervaring in de schoenen geworpen en ik ben ook al klanten kwijt geraakt wegens onkunde. maarja wie niet waagt die niet slaagt in deze wereld en dat is denk ik de andere kant van de medaille. zoals ik al hier in het begin van dit topic las: iedereen heeft het altijd druk en elk feest was super maar ik ben zeker dat iedereen in op dit forum wel eens een fiasco kan herrinneren. Ben je dan een nepper? Wie is een nepper en wie is echt in deze branche?
Olé Olé heb nu ok AD!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
29-3-2004 12:19
Zoiets dus: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=370641430000
(Even plakken in je brouwser)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Sinds: 22-10-2002
29-3-2004 13:18

Tom schreef:

Zoiets dus: https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=370641430000
(Even plakken in je brouwser)
https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=27255898
Wat bedoelde je hiermee Tom?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
29-3-2004 13:33
Das mijn kvk inschrijving,
die kan je tegenwoordig linken op je website.
Staat wel netjes vind ik.
Kijk maar: www.ovmsales.nl/
en dan klikken op "adres en gegevens".
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ JusStandaard Lid
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
29-3-2004 18:22
Ik ben nu zelf nog geen half jaar bezig, we hebbe nu genoeg spulle om een aardig feestje te geve, maar nog steeds heb ik het er niet vaak over, en als ik het er al over heb dan heb ik het over 'een beginnent drive in showtje' en dat ik een 'beginnende dj' ben. en de apparatuur, tja, je steekt er zelf veel geld in... ik vind zelf dat ik er al veelste veel geld insteek, maar als ik af en toe bedragen hier op het forum zie is dat nog niks, haha.

wat wij wel zeggen is dat als het een iets groter feest als normaal is, dat we dan spullen extra huren, maar echt grote feesten nemen we gewoon nog niet aan... waarom zou je iets aan nemen wat je niet kan? dan krijg je zelf toch ook alleen maar een *** gevoel omdat het niet goed gaat?

wat ik wel vind is dat je vaak een heleboel show's ziet die er echt al 20 jaar ofzo hard aan werken, laatst sprak ik mensen die zijn nu al 25 jaar bezig ofzo (Texas drive in show) en die hebben er in die 25 jaar nog geen cent aan verdient, alleen maar erin gestoken wat ze ermee verdiende. dat vond ik prachtig, en we hebben toen besloten dat we dat ook wilden, is toch mooi, als je op die manier groot kan worden? zonder giften van gulle ouders en zonder er zelf van alles aan over te houden.

New-line is hier ook een mooi voorbeeld van, Met wie je uit dit wereldje ook maar spreekt, iedereen kent New-line, dan heb je toch iets moois opgezet. Als ik Dré zou zijn zou ik wellis denken van "Jonge, dit heb je toch goed voor mekaar', dat lijkt me mooi zoiets helemaal zelf opgezet hebben, en het vooral echt als hobby houden, als je alles voor het geld doet, dan doe je het niet uit je hart, en kan je het volgens mij nooit echt helemaal goed doen.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
29-3-2004 19:46

DJ Jus] schreef:

Als ik Dré zou zijn zou ik wellis denken van "Jonge, dit heb je toch goed voor mekaar', dat lijkt me mooi zoiets helemaal zelf opgezet hebben, en het vooral echt als hobby houden, als je alles voor het geld doet, dan doe je het niet uit je hart, en kan je het volgens mij nooit echt helemaal goed doen.
Ik ben Andre niet, maar wanneer ik over 20 jaar nog steeds op exact dezelfde manier -dus zonder verdiensten uit de disco- zo zou werken; dan zou ik me wel een keer achter de oren krabben.

Men zegt weleens: "Een hobby kost geld." Dat zul je mij niet horen ontkennen. Maar er een zakcentje aan overhouden, op zijn minst een kosten- en uren dekkende vergoeding, moet toch zeker kunnen.
RonnieBStandaard Lid
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
29-3-2004 20:04
yep, wij zijn nu dan een jaartje bezig, druk aan het investeren enzo, en weten ook dat het nog wel een jaartje of 1 of 2 kan duren tot we alles eruit hebben, maar dan moeten we toch wel kiet gaan draaien, en dr misschien wel iets aan over houden!
Music is what feelings sound like...
Dieje.tkStandaard Lid
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
5-4-2004 21:45
wat ik niet vind kunnen is jezelf DJ noemen als je 2 zwaailichten van de blokker hebt, 2 speakertjes van de gamma, met een 2X10watt versterker zonder cd spelers. wat is hier dan nou aan, een DJ is toch Disck Jockey die zorgt toch voor de muziek, als je nou cd spelers had ok maar ga nou niet lopen opscheppen tegen andere mensen dat je het zo goed weet want in mijn ogen slaat dat nergens op: ik vind het eigenlijk om te lachen laugh :D

dit gaat niet over iemand op het forum. (niet dat ik problemen krijg sad :( )
Je hebt mensen en je hebt DJ's
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
5-4-2004 21:47
Ik kan mij daar niet druk over maken. Als het goed is, lachen klanten hier ook om, en indien niet, dan vergaat het lachen ze wel wanneer ze deze mensen inhuren voor hun feest.

Terug naar forum Afgesloten topic