Forum > PC related Forum

Problemen bij het opnemen van mixen op pc

(30 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
NukeleusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2004
Laatste: 10-4-2004
Berichten: 7
16-3-2004 20:05
Hmmm... ik heb men pc juist een week of 4 gelede geformateerd... Pakt wel veel tijd in om alles der trug op te zette... Ma jah... ast dan moet dan moet het... Ik ga toch eens eerst regcleaner toepassen. Da blijkt wel te helpen bij vele mensen. En da programmake van freeramxp da werkt echt wel ni... Sorry Dsalembier razz :p Hij blijft gewoon trug steke... Mss omda er maar windows 98se opstaat... Draait xp beter voor opname van muziek en dergelijke of krijgt ge daar dezelfde problemen?
I love techno!!!
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
16-3-2004 21:10
1 x bewerkt. Laatst door Remczero op 16-3-2004 21:21
Dit gaat wat buiten een licht en geluid forum maar ik wil jullie toch even tippen. Er bestaat namelijk een erg handig programma waarmee je een image kunt maken van je harddisk ,deze op cd kunt branden ,en dus binnen een paar minuten een helemaal clean systeem hebt. Het programma heet Ghost. Ik gebruik een oude versie al jaren en het werkt echt mega goed. Er zijn inmiddels een hoop nieuwe versies. Kijk even op deze site:

enterprisesecurity.symantec.com/products/products.cfm?productid=3&EID=0

Ik denk dat de oudere versies wel gratis te downloaden zijn terwijl je er vrijwel hetzelfde mee kunt. Namelijk een image maken van je huidige systeem ,en deze op cd branden ,en deze door middel van een opstart diskette binnen de tijd dat je er normaal windows nog niet op hebt terug zetten. Wel is het zo dat je geregistreerde progamma's na de backup kwijt bent ,maar dat ben je ook met een systeem format dus..Ik vind het een aanrader.

(sorry dat ik buiten het licht en geluid gedeelte ga ,maar gezien dit topic dacht ik dat het wel degelijk nut had dit te posten)
VisualfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 17-11-2004
Berichten: 14
16-3-2004 21:20
Voor opname van muziek kun je misschien net zo goed ook Garageband van apple gebruiken. Heb je echter wel een mac nodig.
Het ligt er trouwens wel aan hoe professioneel je wilt gaan. Garageband is niet het meest professionele programma, maar het werkt wel heel snel, eenvoudig en mooi.
Als ik de posts zo lees denk ik best dat garageband een goede optie is. Ik heb zo goed als nooit gezeur met mijn macje, die ook 24 uur per dag aan staat. Ik heb mijn macje nu bijna 2 jaar en heb slechts 1 keer het systeem opnieuw moeten installeren. Dit kwam overigens door een fout van mij, en niet door het dichtslippen van het systeem. En krampachtig continu mijn wijzigingen opslaan doe ik ook niet, omdat mijn systeem praktisch nooit vastloopt.

Oh ja, Garageband wordt geleverd in een pakket genaamd iLife, met nog meer creatieve programma's. En de prijs: 49 euro.
Verder heb je momenteel trouwens al tweedehands macjes voor 300 tot 400 euro waar je iLife op kunt draaien.

Groeten, Johan

Je zou trouwens voor meer informatie ook kunnen kijken op: www.apple.nl/garageband
Mvg, Johan
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
16-3-2004 21:41

Nukeleus schreef:

Hmmm... ik heb men pc juist een week of 4 gelede geformateerd... Pakt wel veel tijd in om alles der trug op te zette... Ma jah... ast dan moet dan moet het...
Oh, laat dan maar! Als je tenminste niet teveel zitten uitvegen en herinstalleren hebt! Zoniet: gewoon afblijven, dat duurt inderdaad veel te lang en DAT zal het probleem niet zijn!

Nukeleus schreef:

Ik ga toch eens eerst regcleaner toepassen. Da blijkt wel te helpen bij vele mensen. En da programmake van freeramxp da werkt echt wel ni... Sorry Dsalembier razz :p Hij blijft gewoon trug steke...
Regcleaner is inderdaad een programma die ook de moeite is om te gebruiken, maar enkel doen als je weet waar je mee bezig bent hoor!! Bovendien is Regcleaner enkel handig als je al heel wat programma's geinstalleerd hebt en achteraf weer uitveegde, anders heeft het echt weinig zin hoor!

Nukeleus schreef:

Mss omda er maar windows 98se opstaat... Draait xp beter voor opname van muziek en dergelijke of krijgt ge daar dezelfde problemen?
Owkey... nu wordt het wat duidelijker!!
Dat programmaatje voor het geheugen te beheren, da's enkel voor Windows XP laugh :D. Snel terug uitvegen dus, want het is logisch dat je PC crasht wink ;). Ik denk wel dat er versies bestaan voor Windows 98 en eventueel bestaan er wel andere programma's denk ik hoor!
Maar als jij nu nog gebruik maakt van Windows 98 heb ik zo'n grijs vermoeden dat je PC ook niet meer van de jongsten is... toch?
Heb je een oude PC, probeer dan eens met (serieus) wat geheugen bij te prikken. Geheugen voor oude PC's moet je wel voor een prikje kunnen vinden op de tweedehandsmarkt denk ik! Helpt dit nog niet, dan kun je altijd nog proberen om één of andere live-CD met Linux te gebruiken (geen KDE, liefst zelfs geen Gnome gebruiken) en dan op te nemen van daaruit. De systeemeisen liggen voor Linux een heel stukje lager, vooral dan als je een getweakte versie gebruikt die serieus wat lichter gemaakt werd door iemand die Linux wat beter kent.
Keep us updated!!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 13468
17-3-2004 10:13

PimW schreef:

heb jij je pc dan dag en nacht aanstaan dre shocked 8O
Suspend to Ram (5W vermogensopname, 4 seconden "wake up" time, Wake Up Lan activated).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
17-3-2004 12:49
aaah vandaar wink ;)
NukeleusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2004
Laatste: 10-4-2004
Berichten: 7
17-3-2004 16:22
Aan DSalembier:
Ik heb een Athlon XP 1700Mhz met 526 DDR Ram geheugen...
De reden waarom ik nog geen XP daarop heb staan is omdat ik er in begin een kleine afgunst voor had... shocked 8O Namelijk: Te veel shishi en tralalala die eraan hangt... wink ;) En aangezien men pc zeer goed draai'de' blijf ik bij win 98se... Het grootte probleem met windows XP was ook dat het de helft van men spellekes NI aanpakte! Tegenwoordig zijn daar ook al oplossingen voor natuurlijk maar ik heb nog geen zin gehad alles te veranderen en nieuwe drivers enzo te zoeken... Pakt veel tijd in...wink ;)
Tijd is een zeer belangrijk ding in't leve laugh :D en een leve naast pc ook laugh :D wink ;)

Ik denk wel dat men pc het geheugen niet echt optimaal gebruikt...(Wat mss kan zijn door die Win 98se maar jah) Want anders kan zoiets als blijve steken tijdens een simpele opname niet gebeuren...
Ik zal ook al eens proberen met een lagere kwaliteit op te nemen... wie weet helpt dit wink ;) Ik ga eens proberen op een frequentie van 22050Hz ipv 44100Hz... en op 24bit sample ipv 32bit...
I love techno!!!
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
17-3-2004 16:31

Nukeleus schreef:

Aan DSalembier:
Ik heb een Athlon XP 1700Mhz met 526 DDR Ram geheugen...
De reden waarom ik nog geen XP daarop heb staan is omdat ik er in begin een kleine afgunst voor had... shocked 8O Namelijk: Te veel shishi en tralalala die eraan hangt... wink ;) En aangezien men pc zeer goed draai'de' blijf ik bij win 98se... Het grootte probleem met windows XP was ook dat het de helft van men spellekes NI aanpakte! Tegenwoordig zijn daar ook al oplossingen voor natuurlijk maar ik heb nog geen zin gehad alles te veranderen en nieuwe drivers enzo te zoeken... Pakt veel tijd in...wink ;)
Tijd is een zeer belangrijk ding in't leve laugh :D en een leve naast pc ook laugh :D wink ;)

Ik denk wel dat men pc het geheugen niet echt optimaal gebruikt...(Wat mss kan zijn door die Win 98se maar jah) Want anders kan zoiets als blijve steken tijdens een simpele opname niet gebeuren...
Ik zal ook al eens proberen met een lagere kwaliteit op te nemen... wie weet helpt dit wink ;) Ik ga eens proberen op een frequentie van 22050Hz ipv 44100Hz... en op 24bit sample ipv 32bit...
Hmm, dat was de tijd toen de dieren nog praatten hoor laugh :D
1. Xp is veel stabieler dan 98se (98se is nog steeds een goeie stabiele oplossing voor oudere pc's, maar xp heeft de 'basis' van 2000, die heeeel stabiel is...)
2. Toen XP uitkwam was er een soort van fabeltje dat je heel veel overstapmoeilijkheden e.d. zou hebben etc etc (wat uiteindelijk totaaaal niet zo was!!). Wij dachten hetzelfde als jou, maar wanneer je randapparatuur van degelijke kwaliteit is (bv: geen scanner van 10€ ofzo wink ;) ) zitten alle drivers in xp ingebakken....
3. Jouw pc verdient echt wel beter dan 98se hoor ... (je haalt echt niet alles uit jouw systeem sad :( )
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
17-3-2004 16:50

Nukeleus schreef:

Ik zal ook al eens proberen met een lagere kwaliteit op te nemen... wie weet helpt dit wink ;) Ik ga eens proberen op een frequentie van 22050Hz ipv 44100Hz... en op 24bit sample ipv 32bit...
Waarom sample je dan op 32 bit?
Het verschil tussen 24 en 32 bit is toch niet te horen.
Lost in Music
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-3-2004 16:53
owkey... probeer gewoon eerst eens met WIN-XP want aan je systeem kan het zeker niet liggen!!
Ik heb énorm veel opnames gemaakt op mijn PIII-500 onder XP zonder de minste problemen, dus jou moet het zeker lukken! Probeer het eens en hou ons verder op de hoogte! Ow jah, wacht nog van je kwaliteit te verlagen, het MOET gewoon lukken op de hoge kwaliteit, het lukt bij mijn (bijna) voorhistorisch toestel wel wink ;)
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)