Forum > PC related Forum

Mixer op je computer?

(85 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 1207
4-3-2004 19:34
Je kan geen geluid erUIT krijgen uit een INgang, dus ook niet uit je mic IN!
Darth Crossfader
P4HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 15-12-2005
Berichten: 12
4-3-2004 19:54
Sorry maar dat zei die verkoper, dus da hoef je mij ni kwalijk te nemen, bedankt voor je reactie maar ik heb er nx aan...
PASSION4HARDSTYLE
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
4-3-2004 20:03

P4H schreef:

Ik weet het niet meer hoor! Een aantal maanden geleden heb ik een Gemini PS-626 i mixer aangeschaft op new-line. Nu ben ik aant spare voor twee cd-spelertjes, maar ik heb niet het geduld om zo lang te wachten tot ik eindelijk kan pielen aan die knopjes. Nu wil ik hem dus aansluiten op mn pc, een Pentium II 350 sad :( . Tis ni alles maar daar moet toch wel een mixer op aan te sluiten zijn???

Achter in de desktop zit 1 line in, 1 line out en een mic ingang. Zowel in de line out als in de mic zit een kabel die loopt naar het beeldscherm, hierin zitten ook de speakers verwerkt.

Nou ben ik vandaag naar een zaak gegaan waar ze onder andere ook allerlei dj spul verkopen en daar vroeg ik hoe ik mijn mixer op mn pc kon aansluiten. De verkoper raadde mij twee audio snoertjes aan. Eentje in de line out en eentje in de mic (???), het rode en het zwarte stekkertje in bijvoorbeeld line 2, en bij line 3 hetzelfde. Maar geen geluid! Hij zei dat hij het ook zo deed. Ik heb op de mixer de twee kanalen ook op line gezet. Ik gebruik Traktor Dj omdat ik daar goede verhalen over had gehoord. Op dit forum heb ik ook gelezen hoe ik mn mixer via dat progamma moet aansluiten.

- Externe mixer aansluiten
- Deck A (Mono): geluidskaart aanklikken
- Deck A: not connected
- Deck B (Mono): geluidskaart aanklikken
- Deck B: not connected

Opmerking: Zowel bij Deck A (Mono) als bij Deck B (Mono) dezelfde geluidskaart gebruiken, alleen bij Deck A met een "0" ervoor en bij Deck B een "1" ervoor. Snappen jullie het???

Ik weet echt totaal niet wat ik er mee aanmoet! Kan iemand me helpen of teminste vertellen of het wel of niet kan! Nu kan ik vannacht weer niet slapen omdat ik nu nog niet met mn mixertje kan spelen! razz :p
Aan je uitleg te horen gaat het om een moederbord-soundkaart (dus ingewerkt in het moederbord en dus geen aparte geluidskaart, correct me i i'm wrong wink ;) ).
Het probleem is dan dat je maar 1 out-signaal hebt waardoor je dus niet kan mixen met je mengpaneel, vermits je je out moet verbinden met 1 kanaal van je mengpaneel ...
Het beste kan je gewoon een geluidkaart kopen met meer dan 1 out-signaal en de geluidskaart van je moederbord uitschakelen, zodat alle geluid-verkeer via je gekochte geluidskaart verloopt. Dan heb je de mogelijkheid om telkens 1 kanaal van je mengpaneel te verbinden met 1 van je out-connectors op je soundkaart (kabel: tulp - jack OF tulp -tulp indien je een kwaliteitssoundkaart koopt of zelfs TULP -XLR e.d.)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
P4HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 15-12-2005
Berichten: 12
4-3-2004 20:05
Kijk, hier heb ik teminste iets aan! Ik snap het ook nog! Bedankt voor de info!!!
PASSION4HARDSTYLE
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
4-3-2004 20:09
Graag gedaan wink ;)

BTW: Het enigste waar je rekening met moet houden is het verschil tussen IN en OUT:
IN = Audiosignaal wordt vanaf bepaalde apparatuur (extern) IN je computer (intern) geleid.
OUT = Audiosignaal vertrekt vanaf de computer (intern) naar speciefieke apparatuur (extern).
wink ;)

[EDIT]
Indien je nog vragen hebt, stel ze hier gerust ... [/EDIT]
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
4-3-2004 23:20
Je hoeft nier persé een nieuwe geluidskaart te kopen hoor. Zolang je in mono blijft werken, kun je het linkerkanaal doorlussen naar channel 2 van je mixer, en het rechterkanaal naar channel 3 van je mixer.
Koop hiervoor een kabel met aan de ene kant een mini-jack stekkertje, en aan de andere kant 2 tulp-stekkers (voor beide kanalen eentje wink ;) )

Ik weet niet of Traktor DJ het kan (vast wel), maar Pcdj Red kan deck A en deck B gescheiden doorgeven in mono.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
5-3-2004 08:40

PimW schreef:

Je hoeft nier persé een nieuwe geluidskaart te kopen hoor. Zolang je in mono blijft werken, kun je het linkerkanaal doorlussen naar channel 2 van je mixer, en het rechterkanaal naar channel 3 van je mixer.
Koop hiervoor een kabel met aan de ene kant een mini-jack stekkertje, en aan de andere kant 2 tulp-stekkers (voor beide kanalen eentje wink ;) )

Ik weet niet of Traktor DJ het kan (vast wel), maar Pcdj Red kan deck A en deck B gescheiden doorgeven in mono.
Ja ok ... maar ik zou hem toch aanraden om met stereo te werken hoor! Wie werkt er nou met mono? (toch als het gaat over zulke zaken) ...
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
5-3-2004 13:37
Daar geef ik je gelijk in. Zelf zou ik daar ook niet voor kiezen. Maarja, als het budget het even niet toelaat...
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
5-3-2004 14:01

Dj Noise schreef:

PimW schreef:

Je hoeft nier persé een nieuwe geluidskaart te kopen hoor. Zolang je in mono blijft werken, kun je het linkerkanaal doorlussen naar channel 2 van je mixer, en het rechterkanaal naar channel 3 van je mixer.
Koop hiervoor een kabel met aan de ene kant een mini-jack stekkertje, en aan de andere kant 2 tulp-stekkers (voor beide kanalen eentje wink ;) )

Ik weet niet of Traktor DJ het kan (vast wel), maar Pcdj Red kan deck A en deck B gescheiden doorgeven in mono.
Ja ok ... maar ik zou hem toch aanraden om met stereo te werken hoor! Wie werkt er nou met mono? (toch als het gaat over zulke zaken) ...
Ik.
In elk geval thuis. Als ik lekker wil mixen met Traktor gebruik mijn laptop, daarop een externe geluidskaart, de mp3+ van creative, mijn mixer en wat kabelzooi.
Waarom?
Thuis is mono goed genoeg, en een externe surround-geluidskaart voor een laptop kost 5x zoveel als het stereo kaartje dat ik er nu aan heb hangen. En zoals ph4 aangeeft heeft hij op het moment ook geen groot budget (hij is aan het sparen voor cd-spelers).
Bij Traktor 2 kun je nemelijk alleen stereo draaien als je een surround geluidskaart hebt. Bij een stereo kaart moet je mono gaan. Je sluit dan bv. het linkerkanaal van je stereo kaart aan op channel 2 van je mixer en het rechter op channel 3.
Lost in Music
P4HStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-12-2003
Laatste: 15-12-2005
Berichten: 12
6-3-2004 10:00
Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen. Bedankt voor alle reacties! Ik wil dan toch ff probere hoe het is om mono alles aan te sluiten. Maar ff voor de duidelijkheid, ik heb maar één line out op mn geluidskaart, daar kan ik toch nooit twee stekkertjes in pleure??? Volgens mij heb ik al van die tulip stekkertjes, op de verpakking staat "Audio Snoer" ( wink ;) ). Aan de ene kant zit een stekkertjes die aan andere kant vertakt in twee stuks, en het past allemaal op mn pc en mn mixer dus da klopt dan wel toch! Maar hoe kan ik dan ooit alles mono aansluiten met maar één line-out kanaal?

Lach me maar uit, maar ik leef in Brabant en daar word alles nog op de eenvoudige manier gedaan.
PASSION4HARDSTYLE

Terug naar forum Reageer (zonder quote)