Forum > PC related Forum

Mixer op je computer?

(85 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
1-9-2002 17:41
Allereerst wil ik jullie bedanken voor alle informatie op deze geweldige site! Alles wordt een stuk duidelijker zo! Maar nu zit ik ook met een vraag en aangezien ik er nog niet echt veel (lees: geen) verstand van heb hoop ik dat jullie mij hier kunnen helpen!

Omdat ik niet al teveel geld heb (ik ga nog naar school), kan ik het me gewoon niet veroorloven om 2 goede draaitafels te kopen + kwaliteit mixer en alles wat er nog bijkomt. Nu heb ik weleens gelezen dat het ook mogelijk is om je mixer op je computer aan te sluiten. Nu vroeg ik me dus af of je een mixer kan aansluiten op je computer (het mag geen dure zijn) en dat je dan mbv software de platen draait zeg maar!
Dus dat je op deck 1 van een programma een mp3 speelt en dan met je mixer (wel hardware dus) hem overmixt
naar deck 2! Misschien is het wel van belang dat ik er bij zeg dat ik 2 geluidskaarten heb!

Verder heb ik er eigenlijk nog niet echt verstand van, maar welke mixers zijn het beste aan te raden als je een low-budget hebt? Het liefste zou ik wel wat kwaliteit willen en niet te duur (100/150 euo).
Zijn er verder nog meer (als het kan nederlandse) sites waar nog meer over het DJ'en wordt uitgelegd?

Bijvoorbaat dank voor de reacties!
hoi
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
1-9-2002 19:41

Rookie schreef:

Omdat ik niet al teveel geld heb (ik ga nog naar school), kan ik het me gewoon niet veroorloven om 2 goede draaitafels te kopen + kwaliteit mixer en alles wat er nog bijkomt. Nu heb ik weleens gelezen dat het ook mogelijk is om je mixer op je computer aan te sluiten. Nu vroeg ik me dus af of je een mixer kan aansluiten op je computer (het mag geen dure zijn) en dat je dan mbv software de platen draait zeg maar!
Dus dat je op deck 1 van een programma een mp3 speelt en dan met je mixer (wel hardware dus) hem overmixt
naar deck 2! Misschien is het wel van belang dat ik er bij zeg dat ik 2 geluidskaarten heb!
Dit kan prima natuurlijk met bijvoorbeeld BPM studio of DJ Player (deze laatste is zelfs gratis). Elke geluidskaart wordt dan aangesloten op een kanaal van de mixer. Een goede instapmixer is de Gemini PMX-500 (blijft ook mooi binnen je budget).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
1-9-2002 20:18
Je geeft de "Gemini PMX-500" als advies, maar de "DAP GIG-6" ziet er eigenlijk veel beter uit lijkt me! Veel meer mogelijkheden! Of is DAP gewoon een minder goed merk? Weet je trouwens ook nog sites waar nog meer uitleg over het DJ zijn wordt gegeven?
hoi
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
1-9-2002 20:47
Uhm, nou wil ik niet heel erg lastig worden hoor, maar 2 geluidskaarten in 1 pc? Dat gaat redelijk botsen. Zeker als je een programma 2 kaarten tegelijk laat aansturen.
Dusse, ik denk dat je een andere oplossing moet bedenken.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
1-9-2002 20:58

DJ-Psycho schreef:

Uhm, nou wil ik niet heel erg lastig worden hoor, maar 2 geluidskaarten in 1 pc? Dat gaat redelijk botsen. Zeker als je een programma 2 kaarten tegelijk laat aansturen.
Dusse, ik denk dat je een andere oplossing moet bedenken.

Greetz, Peter
Hmm ik denk dat je verkeerd zit hoor! Ik ben nou al bijna een jaar bezig met mixen op de computer (zonder hardware) met 2 geluidskaarten en nog nooit problemen gehad. Die programma's zijn er juist voor gemaakt om met 2 geluidskaarten te werken!
hoi
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
1-9-2002 21:00
Maar als je dan mixt met software, is het dan zo dat je met de software alleen de plaatjes laadt en met de hardware alles regelt, of moet je met de software wel de crossfader enzo regelen?
hoi
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
1-9-2002 21:12
Nee, als je met je software de cross-fader regelt heb je geen mengpaneel nodig! Vanaf je pc loopt er straks vanaf iedere geluidskaart een kabel naar je mengpaneel. 1 naar kanaal A en 1 naar kanaal B. Als je nu met de software een nummer laadt kan je met je mengpaneel bepalen welke je wilt horen en kan je de andere erin gaan mixen etc. Verder kan je met je mengpaneel ook nog per kanaal de tonen (bas, mid, hoog) regelen, mits je natuurlijk een mengpaneel neemt, die dat kan: bijvoorbeeld de PMX 500.
RookieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 20-3-2003
Berichten: 9
1-9-2002 21:32
Dus de computer weet wat er gebeurt als je met de crossfader heen en weer gaat op je externe mixer? Daar hoef je de software niet voor te gebruiken?
hoi
DennisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2002
Laatste: 17-3-2013
Berichten: 45
2-9-2002 18:03
Nee, dat weet de computer niet, maar die hoeft dat toch ook niet te weten? De computer hoeft alleen maar te zorgen dat de geluidskaarten hun signaal naar de mixer sturen. De mixer mixt het signaal en stuurt het vervolgens door naar je versterker/(pc-)speakers
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
2-9-2002 22:10
Ik vinnet nog steeds knap hoor, 2 kaarten. Maare hoe heb je dat dan gedaan? 2 dezelfde kaarten? Speciaal programma? Ik ben wel geinteresseerd. Trouwens, met de juiste software heb je meteen een mixertje op je pc, dus waarom een mengpaneel erbij?

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)