Forum > Geluid

pioneer of rodec (mengpaneel)??

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
BlazerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 5-1-2011
Berichten: 81
8-1-2004 00:49
Ik heb bijna geen klachten mbt de djm serie van pioneer, ik heb ze nu 2 jaar in de verhuur en heb nog geen enkele fader hoeven te vervangen. Wat betreft de headroom kan ik kort zijn: niemand van het publiek ooit over horen klagen!!
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
11-1-2004 18:28
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 11-1-2004 18:40
Edit Mod: Onleesbare post verwijderd. Probeer het svp nog eens opnieuw, maar dan wat duidelijker wink ;)
Steve ShureStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 14-1-2004
Berichten: 2
12-1-2004 16:11

T-Lite schreef:

Als ik zou kiezen zou ik voor rodec gaan. Ik heb een MX180 mkIII. De knoppen van de mkIII zijn een stuk soepeler dan die van die mkII. Een rodec is wel erg 'basic', als je effecten wil koop je best een cd-speler met effecten, want de mx180 heeft geen send-return, wat soms wel jammer is. De geluidskwaliteit is natuurlijk wel heel erg goed, zeker in vergelijking met de pioneer, die ongeveer even duur is.
Als je wel al die toeter en bellen wilt, maar als je er niet zoveel geld aan wilt geven is de SynQ SMX-1 misschien een optie. Heb geen flauw benul of het werkt (of hoe) maar het ziet er veelbelovend uit, zeker als je hun draaitafel ziet... (ik wacht vol ongeduld op een review)
sinds wanneer heeft een mx-180 geen send/return meer?, of is LINK in/out niet meer goed genoeg? Je kan er probleemloos effekten aanlinken! Een cd-speler met effekten? niet doen! dat geld trouwens voor alle combi's! natuurlijk is dat voordeliger maar als jij voor geluiskwaliteit een rodec kiest en dan een combi eraan hangt heeft dat niet veel zin hé("uw input is uw bron en uw installatie is maar zo goed als uw bron is") never forgett!!)shocked 8O
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
12-1-2004 20:39

Steve Shure schreef:

sinds wanneer heeft een mx-180 geen send/return meer?,
Ze heeft er nooit één gehad: www.rodec.be/highresjpg/MX180MKII_back.jpg

Alleen voor de Dj-microfoon kun je een mono effectapparaat aansluiten. Maar dit is géén send-return.
Een cd-speler met effekten? niet doen!
Dan heb je niet zoveel keuze meer, bijna alle nieuwe cd-spelers hebben ingebouwde effecten. Persoonlijk vind ik het ook overkill; als ze het weglaten kun je voor minder geld een goed apparaat gebruiken. Hetzelfde geld voor mengpanelen. Daarom vind ik zelf een effect send-return (of gewoon een effect mogelijkheid op de master, is ook al goed) wel noodzakelijk.

En als je toch effecten wilt koop je een goede externe effector -> je kunt er meer mee en de kwaliteit is in vele gevallen een stuk beter.
("uw input is uw bron en uw installatie is maar zo goed als uw bron is") never forgett!!)shocked 8O
Overdrijven is niet nodig hier, we zijn immers niet bezig met hifi toepassingen... Maar akkoord, voor een club bijvoorbeeld is de kwaliteit van het geluid uitermate belangrijk. Wel vreemd dat er daar wel veel een Pioneer mengpaneel staat. Die staan er dus niet om hun geluidskwaliteit, dat wisten we allemaal wel langer.

Moesten alle club uitbaters een uitmuntende klank willen hadden ze als mengpaneel wel een A&H V6 genomen (of één van z'n kleinere broertjes).
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
12-1-2004 21:22
Zijn die Rodec's trouwens vreselijk diep zeg.... pfff... Mijn mx6 is 1/3 van die diepte hehe... Maar ja kwaliteit heeft ook ruimte nodig wink ;)

grtz,
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-1-2004 01:31
De oude Rodec MX 180 had wel een send/return achtige functie, inderdaad in de vorm van een Loop aansluiting.
De reden waarom die eraf is gehaald:
"Wij hebben enkele jaren geleden beslist de toen bestaande loop van de 180 af te halen omdat de meeste van deze effektapparatuur een negatieve invloed heeft op de klankkwaliteit, maar het blijkt dat vele D.J.'s daar niet wakker van liggen en toch dergelijke toestellen willen gebruiken."
Dit is een stukje uit een conversatie die ik enige tijd terug via de mail met Rodec heb gevoerd over het missen van een send/return op de MX series.

Ook interessant:
"Er wordt gewerkt aan een grotere uitvoering van het CX concept met de specifieke optie waar u over praat, waar ook een aantal eigenschappen van de MX in zitten.
Te verwachten in 2004."
Die specifieke optie waar ik toen op doelde is dus: send/return voor effectenapparaat, toe te passen op ieder kanaal afzonderlijk.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Steve ShureStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-1-2004
Laatste: 14-1-2004
Berichten: 2
13-1-2004 02:33

Snake schreef:

Steve Shure schreef:

sinds wanneer heeft een mx-180 geen send/return meer?,
Ze heeft er nooit één gehad: www.rodec.be/highresjpg/MX180MKII_back.jpg

de MKIII niet meer inderdaad maar op de MK & MKII kan men LINK in/out gebruiken. Het effekt werkt dan uiteraard steeds op alle kanalen en send/return op 1 kanaal apart. Met dat verschil is het natuurlijk geen échte send/return maar externe effekten aansluiten kan dus .

Alleen voor de Dj-microfoon kun je een mono effectapparaat aansluiten. Maar dit is géén send-return.
Een cd-speler met effekten? niet doen!
Dan heb je niet zoveel keuze meer, bijna alle nieuwe cd-spelers hebben ingebouwde effecten. Persoonlijk vind ik het ook overkill; als ze het weglaten kun je voor minder geld een goed apparaat gebruiken. Hetzelfde geld voor mengpanelen. Daarom vind ik zelf een effect send-return (of gewoon een effect mogelijkheid op de master, is ook al goed) wel noodzakelijk.

En als je toch effecten wilt koop je een goede externe effector -> je kunt er meer mee en de kwaliteit is in vele gevallen een stuk beter.
("uw input is uw bron en uw installatie is maar zo goed als uw bron is") never forgett!!)shocked 8O
Overdrijven is niet nodig hier, we zijn immers niet bezig met hifi toepassingen... Maar akkoord, voor een club bijvoorbeeld is de kwaliteit van het geluid uitermate belangrijk. Wel vreemd dat er daar wel veel een Pioneer mengpaneel staat. Die staan er dus niet om hun geluidskwaliteit, dat wisten we allemaal wel langer.

Moesten alle club uitbaters een uitmuntende klank willen hadden ze als mengpaneel wel een A&H V6 genomen (of één van z'n kleinere broertjes).
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
13-1-2004 15:45

blazer schreef:

Ik heb bijna geen klachten mbt de djm serie van pioneer, ik heb ze nu 2 jaar in de verhuur en heb nog geen enkele fader hoeven te vervangen. Wat betreft de headroom kan ik kort zijn: niemand van het publiek ooit over horen klagen!!
de leken klagen er mss niet over maar ik als dj zijnde kan me er dus wel aan ergeren...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
13-1-2004 15:56
Tja. Bovendien is het zo zonde als je tienduizenden euro's investeert in versterkers, processors en speakers met prima specificaties en het klinkt vervolgens minder goed dan zou kunnen omdat je mixer een laag dynamisch bereik heeft...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
13-1-2004 22:00
hey,
ik ben de dj die samen met dj heron(de beginner van het forum) draai en ik ben meschien van plan om een rodec CX-1100 te kopen omdat ze een FX-loop heeft betere draaiknoppen dan de mx180mkIIheeft, geen klikje op de crosfader en nog alemaal andere problemen die jullie hebben opgemeld over de mx-180mkIII/II. vinden jullie dit een verstandige keuze? waarom wel en waarom niet?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)