Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van ArneH

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 9 bijdrage(n) van ArneH (Pagina: 1 van 1)

Topic: Nieuwe stanton dj pro 3000 hoofdtelefoon? (22-4-2005 21:44:00)
/webshop/reviews/read.asp?i=13307

Denk dat het NIET meevalt.
Iedereen is dolenthouiast laugh :D over het geluid, jammer dat hij bij bijna iedereen op hetzelfde punt stuk gaat. sad :( shocked 8O angry
Topic: Technics SL-1200 of Super OEM-Bakken (Acura, XTRM-1, HTD 4.5, RP-6000) (8-3-2005 20:03:00)
Ok, de training kan beginnen,

Hop, eerst die speen uit je smoel wink ;)

Let op, komt 'ie dan...

OEM laugh :D happy :)
Heb ze nu 2 maanden en als de brandweer die dingen :P
HE-LE-MAAL TOP !!!

dus....
Duidelijk??

Mooi, einde training.
Topic: Beatmixen (30-12-2004 12:47:00)
https://music.hyperreal.org/dj/AVH/Basics.html

su6 mensen happy :)
Topic: prijs voor vinyl (30-12-2004 12:29:00)

cyberdancer schreef:

hoeveel betalen jullie voor jullie platen ? En nog een beginnersvraagje, hoeveel nummers staan er meestal op zo een plaat ?
De meeste vinyls zijn zo 7-9 Euro van wat ik zie. Verder geldt natuurlijk, hoe mee je koopt des te goedkoper worden je eventuele verzendkosten per plaat.
Maar het beste is om een platenshop te bezoeken en het personeel (kies iemand uit die er verstand van heeft, dus niet de eerste de beste "puistenkop". Oudere mensen hebben vaak meer ervaring in het inschatten van jou smaak) aan te spreken.
Personeel dat meer interesse toont in de draaitafels van de baas dan de klant hoef ik sowieso niet. Het mooiste is vaak de baas zelf, weet veel, weet wat er binnenkomt en gaat voor zijn klanten door het vuur. Tevens krijg je soms nog leuke kortingen e.d.
Vaak gaat de baas ook het langste mee in de zaak dus ervaring en inschattingsvermogen van deze mensen zijn soms bijna grenzeloos!!!
Hij weet ook vaak wanneer er nieuwe remixes en persingen uitkomen. Mocht een plaat niet in voorraad zijn dan weet hij wanneer deze plaat er wel is.

Zeg DUIDELIJK welke stijl(en) en platen je erg goed vind en waarom, vanwege die bass, beat of loop. Of juist die ene vocal.
Des te meer informatie het personeel heeft van jou, des te beter kunnen ze je helpen.
Vervolgens gaat die persoon een stapel platen uit de bakken halen, beluister deze rustig (neem er dus de tijd voor als je platen gaat kopen) en maak een schikking welke je wel en welke je niet koopt.
En nu komt het:
Maak duidelijk waarom je sommige platen wel kiest en waarom sommige niet.
Hierdoor ontstaan discussies met het personeel (blijf beleeft in je discussie!) en hierdoor leert hij/zij jou beter kennen. Deze discussie ontstaat omdat hij/zij dacht dat ie veel verkopende plaat precies is wat jij wilde. Nu jij die plaat afkeurt vraagt hij/zij zich af hoe je dat nu weet kan doen, iedereen vind em wel vet!
De volgende keer dat je dan bij die platenshop komt kan die ene persoon jou beter van dienst zijn. Hij/Zij weet immers WAAROM jij een plaat goed of afkeurd.
Aan deze (zeer effectieve) methode zitten 2 nadelen.
1.
Als "jou" personeelslid ziek/afwezig is ben je eigenlijk voor niks gekomen. Ik bel meestal van tevoren.
2.
Iedere keer als je komt heeft hij/zij wel wat platen waarvan hij/zij denkt dat jij ze wel wil, gevolg-->meer en meer platen die je toegeschoven krijgt vallen in je smaak dus koop je er meer en meer.
Totdat je op een gegeven moment binnenkomt (nadat ik gebeld heb) en er dus al een set platen klaarligt voor je om te beluisteren.
Zoals je ziet krijg je een band met je shop. Ga echter niet naar een shop maar naar meerdere, doe ik ook. Ik beluister, laat alles liggen, ga naar de andere shops, beluister daar ook (de tweede, derde keer hoor je meer in de plaat). Vaak zie je al welke platen er in de stapels klaarliggen van de verschillende shops. Komen deze overeen dan vinden dus meerdere personen (als het goed is met verstand) dat de plaat bij jou stijl hoort. Maar IK ben degene die het uiteindelijk bepaalt of de plaat 'knalt of valt".
Dit is ook de reden dat ik naar een grote stad ga voor mijn platen, meer keuze, meer shops, meer mensen met meer verstand van muziek dan ik. Ik reis zelfs een grote stad voorbij omdat ze mij in die andere stad beter inschatten/helpen. Er was een plaat niet voorradig, geen probleem, werd kosteloos nagezonden door de postbode. Kijk, dat is service en een platenbaas met hart voor zijn klanten en de muziek!
Zulks moet je dus hebben!!! Duurt even, want je moet wel een band opbouwen natuurlijk.

hoeveel nummers staan er meestal op zo een plaat ?

Vraag ook aan het personeel hoe platen in elkaar zitten. Je kan in de groeven de basslijnen e.d. herkennen. Vraag het gerust, ik zeg maar zo: beter dat je het teveel vraag dan te weinig. Laat de rest in de winkel maar denken "hij weet echt niks". Boeiend! Uiteindelijk luistert iedereen stiekem toch mee!

Gebruik bij platenshops a.u.b. je eigen headphone. Wel zo hygiënisch (shocked 8O goetste nederlants???) en je hoort het via je eigen vertrouwde spullen.

Let op: "puistenkoppen" en jongere mensen kunnen wel degelijk erg veel verstand hebben van platen maar mijn ervaring leert dat dat meer uitzondering is dan regel, helaas. Zelf ben ik ook nog jong en ik heb nog een HELEBOEL te leren op muziekgebied wink ;) !

Last but not least:
Je moet dus gewoon een grote bek hebben! Wel beleeft blijven. Ik bedoel dus; doorvragen, is het je niet duidelijk of snap je het niet vraag het nog een keer! Wordt je afgeleid door een mixende andere klant op de achtergrond, vraag of je ergens anders kan gaan staan. Merk je dat je persoon geen tijd heeft voor je omdat het druk is; maak dan een afspraak met ze!
Jij neemt er de tijd voor, zeker in het begin omdat je vol vragen zit, maar zij moeten die tijd wel hebben voor je!
Verder moet je kort zijn; bevalt het je niet of "voel" je dat het niks wordt, afkappen dan! Volgende winkel inlopen. Er zijn meer vissen in de vijver!
In de winkel moet je je prettig voelen en het moet wel een beetje zeg maar klikken met het personeelslid dat JIJ uitkoos.

Dit is en blijft natuurlijk een persoonlijk verhaal maar ik hoop dat je de hoofdlijnen en de strekking begrijpt, zo niet mail me!
Topic: Super OEM bak (19-12-2004 17:11:00)
De Synq XTRM1 heeft ondertussen ook een extra feature en dat is het line out signaal. Toen deze review in eerste instantie geschreven werd was de Synq nog niet voorzien van deze functie. Doordat je Synq nu de optie line out heeft hoef je geen aarde draad meer aan te sluiten en hoef je ook niet meer over een phono ingang te beschikken.
Je kunt er overigens voor kiezen of je een phono of een line signaal uit wil sturen naar de ontvanger van het signaal door middel van een schakelaar achter op de draaitafel.

(bron aboutdj.nl)

Begrijp ik hieruit dat de Synq een extra voordeel heeft tov de andere Super OEM bakken, of had de Synq dit nog niet terwijl de andere het al wel hadden?
Topic: Vervelende harde piep uit Xone:62 (18-12-2004 16:26:00)
Excuus voor het gerezen onbegrip, zal proberen in vervolg duidelijker te zijn.
Topic: Productie : DJ Jows - Overload [First Try] (18-12-2004 16:14:00)
Zo zo Jows...
Nog altijd lekker aan het producen??
Deze is ook weer razz :p zeker als ik het vergelijk met je vorige mixen of het C-forum. Keep those wheels Turnin'!!!
Topic: Vervelende harde piep uit Xone:62 (18-12-2004 16:09:00)

Dré schreef:

ArneH schreef:

Ik heb niet alle pagina's gelezen maar:
Dat stopt je niet om toch je mening te geven???

Beetje vreemd vind je zelf ook niet?

Het gaat hier om een buitenlandse A&H mixer. De Nederlandse importeur (die het vuur uit z'n sloffen loopt voor HAAR klanten) valt hier dus NIETS te verwijten!!!
Wie zegt dat ik het over de NL - importeur heb??
Ik zeg dat de importeur (in het algemeen dus) iets te verwijten valt.
Je koopt een product met garantie. Nu is het stuk dus dan mag je redelijkerwijs verwachten dat de importeur (algemeen) of fabriek het voor je oplost toch?
Topic: Vervelende harde piep uit Xone:62 (18-12-2004 15:44:00)
Ik heb niet alle pagina's gelezen maar:

In principe op de importeur als ik het zo lees. Kijk, die winkel heeft hem iedere keer netjes voor je opgestuurd en jou gebeld als hij er was. Dus hun service is goed!
De fout ligt bij de importeur, zij sturen een verkeerde mixer op (kan een foutje zijn uiteraard).