Forum > Muziek

Productie : DJ Jows - Overload [First Try]

(97 reacties. Pagina 3 van 10)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
16-12-2004 18:46

mr_jows schreef:

Alleen Massive heeft een update gehoord en die vond hem wel knallen. :D
Niets aan toe te voegen wink ;)
Succes met je nieuwe hdd, en vooral het terugzetten van je VST's, instelling etc. etc. *zucht*
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
17-12-2004 00:09
Harddisk zit er gelukkig in, alles loopt lekker soepel nu, zoals het hoort :P
Morgen ff alle VST's goed nakijken en installeren en dan kan ik verder :D

I'll keep you informed....
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
17-12-2004 22:04
Nou bij deze de update. Er is niet zo heel veel veranderd nog, maar eea is al wel verbeterd.

https://home.quicknet.nl/qn/prive/pc.morsch/DJJOWS_Overload_Test3.mp3

Commentaar zie ik tegemoet! Alvast bedankt!

P'zz,

Jows
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
17-12-2004 22:11
heb hem opnieuw beluisterd. Een paar keer.. Ik blijf erbij.. ik vind het een goeie track. Slechts 1 iets.. maar misschien heb je het bewust niet gedaan.. Maar in het begin gaat de beat gelijk te hard voor de bass die er maar is vind ik. Ik denk dat het nog beter zou klinken met een zwaardere bass erop.

Greetz
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-12-2004 00:07

teknoknights schreef:

heb hem opnieuw beluisterd. Een paar keer.. Ik blijf erbij.. ik vind het een goeie track. Slechts 1 iets.. maar misschien heb je het bewust niet gedaan.. Maar in het begin gaat de beat gelijk te hard voor de bass die er maar is vind ik. Ik denk dat het nog beter zou klinken met een zwaardere bass erop.

Greetz
Hijzz ook nog lang niet af heh! Die kick/bass moet idd voller :D Dat zeiden enkele vrienden van mij ook al. Komt vanzelf goed. Eerst de rode draad, dan de effecten/mastering. :D
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
18-12-2004 11:25
Ik zit net weer te luisteren, die versnelling is leuk.
Ik zit nog even te denken aan een timestretch.
Ik probeer uit te vogelen hoe en waar hij het beste zal klinken maar ik denk dat jij dat het beste kan bepalen, het is immers jou productie.
Ik zat zelf te denken aan de sample overload zelf of aan de beat (of beide)
En dan bij de versnelling, ik neem aan dat er nog een flink stuk achteraan komt dus misschien wat nu het einde van het nummer is met een timestretch het einde van de versnelling bepalen, hierna weer een dikke beat erin (zonder ook maar een clap, synth of wat dan ook erbij)
Vind ik zelf altijd wel even lekker klinken, gewoon 16 of 32 beats.
Daarna kan je weer je standaard stuk doen zoals die tussen 1min en 1min30 ook te horen is.
En dan gewoon verder afbouwen totdat je een lekker plaatje hebt van een minuut of 6 tot 7.
Dan onder de pers en kom maar op met die plaat wink ;)
Darth Crossfader
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
18-12-2004 11:33
Ik heb net ff geluisterd en ik vind het (met mijn niet-producer kwaliteiten laugh :D) een leuk nummer. Ik vind het vooral mooi rond de 3de minuut als de beat gelijkloopt met de lyrics ("overload")... Het outtro, als de beat sneller gaat lopen, vind ik wat minder...
Introotje vond ik ook grappig, alleen dezelfde opmerking als hierboven ergens. Als de beat erin komt, kan dat zwaarder. Maar dat vond je zelf ook al, las ik.
Netjes gedaan verder
Beauty hides in the deep
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
18-12-2004 12:29
Oke mijn beloofde reactie.

Intro is goed, misschien iets meer laag in dat kickje maar dat komt wel met de afmix. Dan komt vocal erin, intro afgelopen en los wink ;) Stukje na de intro is lekker, synthje klinkt goed, misschien na een tijdje nog een andere synth erbij?
De break, naast de synth die je nu hebt moet denk ik zeker wel nog 1tje bij. Dan het stuk waar de piepjes komen met aftellen, klinkt vet. Dan is de vocal lager en gaan we ff beuken :D Klinkt heel lekker, die kick moet daar wel zwaarder maar dat zei je zelf ook al.

Kvind em heel erg lekker klinken, nog een paar puntjes verbeteren ( en natuurlijk de rest van de track afmaken maar dat spreekt voor zich ;-) ) en dan istie gewoon top. Hou ons zeker op de hoogte :)
Niet geschoten is altijd mis!
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
18-12-2004 12:49
Thnx guys,

Er komt uiteraard nog een hoop bij en ik ga proberen de track tegen de, of net over de 6min te houden.
Ik wil eerst de rode draad kloppend hebben, daarna ga ik beginnen met het uitbreiden van de samples (bijv. de piepjes ook nog inkorten, zodat ik daar een melodietje mee kan maken) en overload ga ik proberen te editen).

Ik wil men iig het gevoel geven dat er idd echt iets goed fout gaat (WARNING OVERLOAD!). De claps, hihats etc. cq. percussie ga ik ook allemaal nog aanpassen en masteren, zodat de kick er beter uitkomt. Ik heb de kick en bass al aangepast, maar dat is in deze versie nog niet te horen. Het overstuurt dan namelijk allemaal een beetje. Dat is dus het moeilijke, pas je A aan, dan moet je B, C, D, etc. ook aanpassen. Daar gaat veel tijd inzitten.

Ik ben iig blij dat ik steeds makkelijker en sneller ga produceren. Bij een nummer of 5 stuur ik ze naar enkele maatschappijen en dan wachten we wel af.

Tips, opmerkingen zijn- en blijven welkom!
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
ArneHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 5-5-2005
Berichten: 9
18-12-2004 16:14
Zo zo Jows...
Nog altijd lekker aan het producen??
Deze is ook weer razz :p zeker als ik het vergelijk met je vorige mixen of het C-forum. Keep those wheels Turnin'!!!
Worldwide Party People Manifesto

Terug naar forum Reageer (zonder quote)