Forum > Geluid

Technics SL-1200 of Super OEM-Bakken (Acura, XTRM-1, HTD 4.5, RP-6000)

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
7-3-2005 15:04
Iemand die ervaring heeft met draaien zal zich toch redelijk snel kunnen aanpassen aan de verschillende draaitafels? Je merkt snel genoeg hoe een draaitafel reageert en kunt je daarop instellen. Met cd spelers kan het toch ook en die zijn toch wat ingewikkelder? Ik heb met Pioneers, Denons en Numarks gedraaid. Zowel tabletops als 19" spelers. Het is even aftasten, maar binnen een paar minuten heb je het kunstje wel door.
Mixing them up......like this!!!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
7-3-2005 15:12
Ik vind het draaien op cd-spelers niet vergelijkbaar met draaitafels (que wen gedrag dan)
Ik heb ook geen moeite met overstap op een andere cd-speler (mits het een fatsoenlijke bak is, maar er zijn er zat die wel moeten wennen en dat vind ik niet vreemd)

Qua draaitafels ligt dit bij mij anders, als ik een slappe DD of snarenbak onder de vingers heb, kan ik het er echt niet mee. Ik moet toch wel een motor hebben die qua sterkte vergelijkbaar is met Technics of nog een paar stappen hoger.
Maar ik zeg er duidelijk bij dat ik jarenlang op Technics gedraaid heb, als je net begint, en dan ook nog is op een OEM bak, leer je heel anders corrigeren dan op Technics (veel lomper omdat de motor zo lekker stevig is) en ik denk dan dat je overstap op Technics in een club moeilijker zal zijn omdat je dan je techniek moet bijstellen en daar ben je dan niet aan gewend.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ArneHStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2004
Laatste: 5-5-2005
Berichten: 9
8-3-2005 20:03
Ok, de training kan beginnen,

Hop, eerst die speen uit je smoel wink ;)

Let op, komt 'ie dan...

OEM laugh :D happy :)
Heb ze nu 2 maanden en als de brandweer die dingen :P
HE-LE-MAAL TOP !!!

dus....
Duidelijk??

Mooi, einde training.
Worldwide Party People Manifesto
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
8-3-2005 20:08
Als je van die onzin te melden hebt, kun je dat dan niet beter ergens anders doen?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
8-3-2005 20:14
Ik zou voor technics gaan deze hebben zich al lang bewezen zoals eerder gezegt.

Weet niet precies hoelang, maar aan deze tafel is ong.40jaar niks verandert omdat er niks beter aan te maken is.
Als ze beter gemaakt kunnen worden waarom hebben ze dat dan nog niet gedaan maarja wat vald er nog aan te verbeterenrazz :p
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
8-3-2005 20:17
Er is zat te verbeteren aan de SL-1200. Een aantal dingen die verbeterd konden worden zijn ook verbeterd. Alleen: niet door Technics (die is in al die jaren niet verder gekomen dan een ledje in de pop-up verlichting) maar door Synq etc.

Alleen mist Synq de naamsbekendheid en het betrouwbaarheidsimago.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
8-3-2005 20:26

djmarkje schreef:

Ik zou voor technics gaan deze hebben zich al lang bewezen zoals eerder gezegt.
Geeuw...
Jij rijdt ook nog op stoom waarschijnlijk?

djmarkje schreef:

Weet niet precies hoelang, maar aan deze tafel is ong.40jaar niks verandert omdat er niks beter aan te maken is.
Ow, nu weet ik waarom je proeftijdlid bent! razz :p

djmarkje schreef:

Als ze beter gemaakt kunnen worden waarom hebben ze dat dan nog niet gedaan
Hey, dat is een interessante vraag... waarschijnlijk omdat ze nooit concurrentie hadden en omdat ze nu denken dat niemand de moeite zal nemen die OEM's te testen...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-3-2005 21:55

djmarkje schreef:

Weet niet precies hoelang, maar aan deze tafel is ong.40jaar niks verandert omdat er niks beter aan te maken is.
Doe maar de helft van wat je aan geeft. Oficieel is de SL voor zover ik weet gereleased in '79 in de states en is ie in de jaren 80 over gewaaid naar europa.

Dat zou dus betekenen dat een SL maximaal 26 jaar oud kan zijn en het is zo goed als onmogelijk om een perfect werkende SL te vinden waar nooit wat aan heeft gemankeerd van die leeftijd.

Tom hier op het forum heeft de oudste SL's die ik ken, die zouden ondertussen pak um beet 22 jaar moeten zijn. Echter zullen die draaiafels ook wel slijtage gaan vertonen (mag ook wel na zo'n tijd by the way en als ze geen slijtage vertonen...... dan vraag ik me af wat ie er mee doet wink ;) ) en hun nukjes beginnen te krijgen. Het zou me ook eerlijk gezegd verbazen als er nog nooit iets aan vervangen is.

Dat een SL dus het eeuwige leven heeft.... ja als je hem in de doos laat staan en nooit gebruikt wel ja. Maar dan gaat dat op voor ieder product.
De meeste SL's krijgen last van kleine dingetjes op een leeftijd van pak um beet 5 jaar als ze redelijk misbruikt zijn en na een jaar of 8 bij normaal gebruik.

En aan een SL iets meer te verknutselen? Ik heb nog wel een lijstje liggen hoor voor meneer Matsushita als het gaat om verbeteringen aan de Sl1200 en al zijn opvolgers.
Technics heeft ruim 15 jaar lang het patent gehad op het motor design in de SL1200 et als gevolg dat er niemand was die dat na ko maken, men had er een goede toonarm op (het moeilijkste onderdeel om perfect af te leveren vanuit de fabriek) en dus een monopolie positie.
En wat doe je als je een monopolie hebt..... achter over in je stoel donderen en arme dj's een poot uit draaien. Later kwam de M3D als antwoord op de eerste draaitafels van andere merken elke weer werd opgevolgd door de MK5 en de M5G (waar echt stukjes belacheljk oude techniek in is gebruikt).

De SL heeft een CULT status, helaas vallen mensen daar vaker voor dan de daadwerkelijk goede eigenschappen. Niet dat een SL niet goed is hoor maar 98% van de mensen weet nog net hoe ze hem aan moeten zetten maar wet verder helemaal niets over het product wat ze aanschaffen en of er eventuele alternatieven zijn.
Gelukkig zijn er mensen die nog wel is wat van de daken shreeuwen en die de 95% groep waar ik het over had tot op de helft daarvan hebben terug geracht en mensen eindelijk is een beetje verder durven te kijken dan hun neus lang is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-5-2024
Berichten: 5308
8-3-2005 22:44
Volgens mij hebben we deze discussie trouwens al ...tig keer gehad.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)