Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van 2party4
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 178 bijdrage(n) van 2party4 (Pagina: 3 van 9)
Topic: Monitor aansluiten?? (17-9-2008 17:37:00)Aha, dan is mijn probleem verholpen.
Tenminste, we werken ook met een mic tafel die we op één line-out zetten van de mastermixer. Als ik de monitoren aansluit op de mon. uitgang van de mastermixer, krijg ik dan ook het geluid van de mics daarop? Otherwise; hoe zou ik dat wel kunnen krijgen (geluid van PA én van de mics op de monitoren?Topic: Monitor aansluiten?? (17-9-2008 17:36:00)
quote schreef:Normaal gesproken wel, maar ik ben op het werk en is hier internet zóóóóó traag, dat hij het niet doet.Topic: Monitor aansluiten?? (17-9-2008 16:55:00)In principe niks. Het ging me eigenlijk om de speakon aansluitingen. Gister ben ik er geweest, maar omdat ze de amp nodig en in gebruik hadden, heb ik er niet effe achter kunnen kijken.............Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (17-9-2008 11:46:00)
Dus een lekkere mic, die ik daarna ook goed kan gebruiken is gewenst. SM58 heb ik na het lezen van menig review al achterwege gelaten (no offense).Vreemd dat je denkt dat het misschien zou kunnen met een PG58 terwijl je de SM58 al achterwege laat. Alsof de PG beter zou zijn als een 58.
Een SM58 was 20 jaar geleden al "ingehaald" door een AKG 330bt of een EV PL76, vandaar ook in die periode de keuze van Shure voor de beta serie. (met daaronder de green line,...ook niet slecht..)
In vergelijk met vele series mist de SM58 helderheid, de vraag is echter of je dat mist. Een SM58 is en blijft populair.
Een zanger of zangeres "kletst" ook tussen de nummers door.
Of het "de beste" oplossing zal zijn is natuurlijk een andere vraag, het zal een allround oplossing zijn. (mede vanwege de inzetbaarheid voor zangers/DJ's etc. tevens ligt een SM58 nog steeds "lekker" in de tweedehands markt).
Waarmee denk je overigens de 6 Beyers mee te schuiven?
Martin.Martin, ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen. In dit topic is gezegd dat het met de mic's die ik heb het ook zou kunnen. Ik was aan het afwegen wat de opties waren.
Ik beweer niet dat de SM slechter is, integendeel. Maar de e845 is denk ik nog iets beter. Om nu voor een dikke 600,- nieuwe mic's te gaan kopen..........
Nu er zoveel mic's nodig zijn, ben ik geneigd om ze te lenen van de CV. Kwestie van afwegen.
Daarnaast hebben zij ook een mixer welke we gaan gebruiken voor de mic's.
Ik sluit die mixer aan op mijn mengtafel en dat is -zeg maar- de master van de mixer voor de mic's.
Begrijp je wat ik bedoel?Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (17-9-2008 08:18:00)Nee hoor, bij de cv hebben ze er een stuk of 20 (ook voor de hofkapel). Ik neem de Beyer N1. Ook niet slecht. Het is effe wennen aan de gedachte...... Ik leen niet graag, heb liever alles aan mezelf!Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (16-9-2008 23:23:00)
Maar in de praktijk oh zo handig,en nog voor vele klusjes zeer bruikbaar.Ja, als je hem in je bezit hebt, okee. Ik persoonlijk zou hem niet kopen.
Hij zal niet slecht zijn, zeker niet. Is niet voor niets al 40 jaar still goin'.
Het is meer dat andere/nieuwere mic's nét wat beter scoren (soms alleen maar in bepaalde freq.).
Daarnaast speelt persoonlijke voorkeur etc ook mee.
Ik zit in de positie dat ik een "goede" mic aan wil gaan schaffen en naast luisteren wil ik ook zo goed mogelijk voorgelicht/ingelicht worden zodat ik weet waarop ik moet letten en beslagen ten ijs ga.
Ik heb een aantal mic's in gedachten en in de loop van dit topic heb ik er al een aantal ge-delete.
AKG D5 blijkt meer voor female vocals te zijn bijvoorbeeld.
Ik neig meer en meer naar de Sennheiser E845.
Een minpunt van die mic blijken de p's en de b's te zijn. Anderzijds worden in een aantal reviews deze mic geprezen en omschrijven ze hem als beste uit de 800 serie; zeg jij het maar..............
Verder zo helder als kristal in hoog, sterk in mid-gebied en lekker in het gehoor liggend laag....
Tja, een definitieve keuze heb ik nog niet gemaakt!Topic: inregelen/gainstructuur geluid en mic (16-9-2008 19:41:00)Iemand? De vraag is waar en hoe in de keten van inregelen komt de crossover?Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (16-9-2008 13:51:00)
Wat me wel opvalt bij mijn 855 sennheizer is dat deze echt dudielijk beter klinkt dan de pg58.
Maar voor spraak verstaan zet ik altijd mijn eerdergenoemde shure condensator in, en als je dat verschil dan weer hoort, ben je meteen omKijk, ik zoek een goede mic waar je niet helemaal met je 'giegeltje' tegenaan moet gaan staan om nog een goede verstaanbaarheid te hebben.
Hoeft ook weer geen meter te zijn, maar voor de "gemiddelde kletser" is tot een cm of 30 toch wel gemakkelijk.
Kan hij ook eens goed rondkijken door de zaal enzo.
Die range heeft een supernier zonder al te veel in te boeten.
Het zou misschien wel kunnen met een PG58 (is danwel geen supernier), maar over het algemeen ben ik er toch niet zo tevreden over.
Dus een lekkere mic, die ik daarna ook goed kan gebruiken is gewenst. SM58 heb ik na het lezen van menig review al achterwege gelaten (no offense).
Kom ik toch elke keer weer in de klasse van E845, E935, PGX 58, D5.Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (15-9-2008 11:51:00)
alleen mensen die gym of demonstraties doen, willen zo'n ding wel op.Okee Tom, afgaande op jou jarenlange ervaring zal ik meest waarschijnlijk dan toch gaan voor een super-nier. Ik heb hier dus echt geen ervaring mee, dus moet ik op anderen afgaan (en intuïtie?!)
Maar welke supernier.......Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (14-9-2008 23:42:00)
Op de 223XL kan ik volgens mij alleen de frequentie instellen op welk crosspunt de lage en de hoge tonen gescheiden moeten worden, terwijl ik op de 234XL zowel de high als de low apart in kan stellen, toch?Even op mijn eigen post reageren, want er klopt natuurlijk geen hol van!
In two-way stereo is alleen de scheidingfrequentie tussen hoog en laag in te stellen, maakt niet uit welke van de twee je hebt (read the manual!). Daarnaast zijn de gain voor low en high en de low cut instelbaar.
Heb ik nou iets aan de crossover, omdat ik nu de cross en de low-cut gebruik op mijn amps?
Belast ik de amps minder als ik die functies niet zou gebruiken, maar dit overlaat aan een externe crossover?
Op de amp (Peavey PV2600) gebeurd dit op 150Hz en in de manual van de van mijn EV Eliminator set staat volgens mij dat ideaal gecrossed moet worden op 100 Hz? Wat moet ik verwachten als ik bijvoorbeeld actief ga crossen op 100Hz met een DBX 223XL ipv 150Hz op mijn amps?
Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (11-9-2008 23:32:00)
Ik wil dus graag een goede microfoon erbij kopen, niet alleen voor die avonden, maar ook voor de vele andere avonden die zullen volgen. Ik wil niet meteen voor de al oude en wellicht de meest voor de hand liggende SM58 gaan, maar sta open voor suggesties. Hij moet (goed) bruikbaar zijn voor spraak.
Bij mijn lijstje wat ik had, heb ik een aantal toevoegingen. Andere opties hoor ik graag.
Beyer TGX 58 50-15.000 Hz
Shure SM 58 50-15.000 Hz
AKG D5 70-20.000
Sennheiser E845 40-16.000
Allen rond dezelfde prijsklasse, met een lichte uitschieter naar beneden met de Beyer.
Wie helpt mij uit mijn dilemma............Iemand die iets kan of wil vertellen hierover, of andere opties?Topic: aansluiten crossover........ (11-9-2008 22:00:00)
Linker kanaal cross-over:
Laag -> Links versterker 1
Mid/hoog -> Rechts versterker 1
Rechter kanaal cross-over:
Laag -> Links versterker 2
Mid/hoog -> Rechts versterker 2Voordeel is dan ook, dat mocht er een versterker uitvallen, er aan de andere kant geluid is.
Wat is het gemiddelde rendement als je power-sharing gebruikt (als je daar überhaubt iets over kan zeggen) denk je?
Ik heb ergens eens ooit gelezen/gehoord 20%?
Als ik er daarnaast ook nog een de 234XL tussen zet, dan zal dat een flink verschil in geluid geven......Topic: aansluiten crossover........ (10-9-2008 09:38:00)Aha, de verwarring bij zat er, omdat ik nu een amp voor hoog én een voor laag heb. Dan lus je van de ene naar de andere amp door.
Als je de amps voor hoog/laag gebruikt, hoeft dat niet. Ze kruisen dan wel naar de cross. Thanx!
Victor schreef:
Als je behalve je actieve monitoren ook nog een PA moet aansluiten (dus typische zaalopstelling: PA voor zaal, monitoren voor dj) dan sluit je de PA aan op de main-outputs en je monitoren op de monitor-uitgang. Je hebt dan inderdaad een verloopje nodig van tulp naar XLR.Tenminste, we werken ook met een mic tafel die we op één line-out zetten van de mastermixer. Als ik de monitoren aansluit op de mon. uitgang van de mastermixer, krijg ik dan ook het geluid van de mics daarop? Otherwise; hoe zou ik dat wel kunnen krijgen (geluid van PA én van de mics op de monitoren?
Victor schreef:
Als je op dit forum kan posten kan je toch ook een manual downloaden?quote schreef:Normaal gesproken wel, maar ik ben op het werk en is hier internet zóóóóó traag, dat hij het niet doet.
De situatie in nu veranderd.
Hebben inmiddels een andere mixer. Een Dateq LPM 7.3
De monitoren sluit ik nu aan, aan de achterzijde op de "mon" R en L.
We hebben twee actieve monitoren (B212A van Behringer).
Hoe stuur ik dan twee monitoren aan?
Moet ik dan een verloopje hebben van 2 x tulp naar 2 x XLR of de jack gebruiken?
Kan helaas de manual niet downloaden op dit moment.........
Topic: Dap versterker oude series (17-9-2008 11:48:00)Hebben inmiddels een andere mixer. Een Dateq LPM 7.3
De monitoren sluit ik nu aan, aan de achterzijde op de "mon" R en L.
We hebben twee actieve monitoren (B212A van Behringer).
Hoe stuur ik dan twee monitoren aan?
Moet ik dan een verloopje hebben van 2 x tulp naar 2 x XLR of de jack gebruiken?
Kan helaas de manual niet downloaden op dit moment.........
Imco schreef:
Volgens mij leverde die versterker ongeveer 2x400W aan 8 ohm. Het was kwalitatief een hele goede serie versterkers. Je hebt de aansluitingen inmiddels gezien dus wat wil je nog meer weten?KVM schreef:
2party4 schreef:
Het zou misschien wel kunnen met een PG58 (is danwel geen supernier), maar over het algemeen ben ik er toch niet zo tevreden over.Dus een lekkere mic, die ik daarna ook goed kan gebruiken is gewenst. SM58 heb ik na het lezen van menig review al achterwege gelaten (no offense).
Een SM58 was 20 jaar geleden al "ingehaald" door een AKG 330bt of een EV PL76, vandaar ook in die periode de keuze van Shure voor de beta serie. (met daaronder de green line,...ook niet slecht..)
In vergelijk met vele series mist de SM58 helderheid, de vraag is echter of je dat mist. Een SM58 is en blijft populair.
Een zanger of zangeres "kletst" ook tussen de nummers door.
Of het "de beste" oplossing zal zijn is natuurlijk een andere vraag, het zal een allround oplossing zijn. (mede vanwege de inzetbaarheid voor zangers/DJ's etc. tevens ligt een SM58 nog steeds "lekker" in de tweedehands markt).
Waarmee denk je overigens de 6 Beyers mee te schuiven?
Martin.
Ik beweer niet dat de SM slechter is, integendeel. Maar de e845 is denk ik nog iets beter. Om nu voor een dikke 600,- nieuwe mic's te gaan kopen..........
Nu er zoveel mic's nodig zijn, ben ik geneigd om ze te lenen van de CV. Kwestie van afwegen.
Daarnaast hebben zij ook een mixer welke we gaan gebruiken voor de mic's.
Ik sluit die mixer aan op mijn mengtafel en dat is -zeg maar- de master van de mixer voor de mic's.
Begrijp je wat ik bedoel?
Tom schreef:
ha ha, moet je er een paar lenen van me?Ik ben zojuist bij de opdrachtgever geweest. Het is een grotere uitvoering als hij in eerste instantie aangaf, waarbij minimaal 6 microfoons nodig zijn!!!!!
Ik ga dus geen 6 nieuwe mics kopen..........
Ik ga voor het alternatief; ik leen ze bij de carnavals vereniging waar we voor werken! Geen idee wat voor mics ze hebben (beyer n1), maar ze doen er al jaren hun klets-avonden mee verzorgen.
Topic: Dap versterker oude series (16-9-2008 23:20:00)Ik ga dus geen 6 nieuwe mics kopen..........
Ik ga voor het alternatief; ik leen ze bij de carnavals vereniging waar we voor werken! Geen idee wat voor mics ze hebben (beyer n1), maar ze doen er al jaren hun klets-avonden mee verzorgen.
Ik ben er zojuist geweest. Het is de DAP P1400.
Iemand bekend? Ik heb nog geen specs gevonden?
Iemand.........
Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (16-9-2008 20:12:00)Iemand bekend? Ik heb nog geen specs gevonden?
Iemand.........
henkie oet nee schreef:
SM58 heb ik na het lezen van menig review al achterwege gelaten (no offense).
Op papier en op menig Forum, sturen ze de SM-58 met pensioen.Maar in de praktijk oh zo handig,en nog voor vele klusjes zeer bruikbaar.
Hij zal niet slecht zijn, zeker niet. Is niet voor niets al 40 jaar still goin'.
Het is meer dat andere/nieuwere mic's nét wat beter scoren (soms alleen maar in bepaalde freq.).
Daarnaast speelt persoonlijke voorkeur etc ook mee.
Ik zit in de positie dat ik een "goede" mic aan wil gaan schaffen en naast luisteren wil ik ook zo goed mogelijk voorgelicht/ingelicht worden zodat ik weet waarop ik moet letten en beslagen ten ijs ga.
Ik heb een aantal mic's in gedachten en in de loop van dit topic heb ik er al een aantal ge-delete.
AKG D5 blijkt meer voor female vocals te zijn bijvoorbeeld.
Ik neig meer en meer naar de Sennheiser E845.
Een minpunt van die mic blijken de p's en de b's te zijn. Anderzijds worden in een aantal reviews deze mic geprezen en omschrijven ze hem als beste uit de 800 serie; zeg jij het maar..............
Verder zo helder als kristal in hoog, sterk in mid-gebied en lekker in het gehoor liggend laag....
Tja, een definitieve keuze heb ik nog niet gemaakt!
2party4 schreef:
En als ik een crossover aan wil sluiten, hoe regel ik die af in de keten zoals het behoort te gebeuren? Denk aan master gain, gain voor high en low.Tom schreef:
Waar ik ook bang voor ben is dat jij het verschil tussen je pg58 en een sm58 niet of nauwelijks gaat horen. Want in essentie kwa opnemer schelen ze niet zoveel bij spraak. (hier zal niet iedereen het mee eens zijn )Wat me wel opvalt bij mijn 855 sennheizer is dat deze echt dudielijk beter klinkt dan de pg58.
Maar voor spraak verstaan zet ik altijd mijn eerdergenoemde shure condensator in, en als je dat verschil dan weer hoort, ben je meteen om
Hoeft ook weer geen meter te zijn, maar voor de "gemiddelde kletser" is tot een cm of 30 toch wel gemakkelijk.
Kan hij ook eens goed rondkijken door de zaal enzo.
Die range heeft een supernier zonder al te veel in te boeten.
Het zou misschien wel kunnen met een PG58 (is danwel geen supernier), maar over het algemeen ben ik er toch niet zo tevreden over.
Dus een lekkere mic, die ik daarna ook goed kan gebruiken is gewenst. SM58 heb ik na het lezen van menig review al achterwege gelaten (no offense).
Kom ik toch elke keer weer in de klasse van E845, E935, PGX 58, D5.
Tom schreef:
De meeste sprekers hebben geen zin in een headset,alleen mensen die gym of demonstraties doen, willen zo'n ding wel op.
Maar welke supernier.......
Wat zou kunnen is een Head-set......
Maar voor die ene keer is dat toch wel veel geld. Misschien gebruik we die nog wel eens ooit, maar toch!
Zijn er bijvoorbeeld ook draadloze setjes die zowel met handheld als met headset verkocht worden? Ik heb ze nog niet kunnen vinden en heb ook geen idee wat dát gaat kosten?
Topic: inregelen/gainstructuur geluid en mic (13-9-2008 06:13:00)Maar voor die ene keer is dat toch wel veel geld. Misschien gebruik we die nog wel eens ooit, maar toch!
Zijn er bijvoorbeeld ook draadloze setjes die zowel met handheld als met headset verkocht worden? Ik heb ze nog niet kunnen vinden en heb ook geen idee wat dát gaat kosten?
En als ik een crossover aan wil sluiten, hoe regel ik die af in de keten zoals het behoort te gebeuren? Denk aan master gain, gain voor high en low.
Topic: aansluiten crossover........ (12-9-2008 00:20:00)2party4 schreef:
Als ik de DBX 223XL of de DBX 234XL in stereo zou aansluiten, wat is dan het grootste verschil?Op de 223XL kan ik volgens mij alleen de frequentie instellen op welk crosspunt de lage en de hoge tonen gescheiden moeten worden, terwijl ik op de 234XL zowel de high als de low apart in kan stellen, toch?
In two-way stereo is alleen de scheidingfrequentie tussen hoog en laag in te stellen, maakt niet uit welke van de twee je hebt (read the manual!). Daarnaast zijn de gain voor low en high en de low cut instelbaar.
Heb ik nou iets aan de crossover, omdat ik nu de cross en de low-cut gebruik op mijn amps?
Belast ik de amps minder als ik die functies niet zou gebruiken, maar dit overlaat aan een externe crossover?
Op de amp (Peavey PV2600) gebeurd dit op 150Hz en in de manual van de van mijn EV Eliminator set staat volgens mij dat ideaal gecrossed moet worden op 100 Hz? Wat moet ik verwachten als ik bijvoorbeeld actief ga crossen op 100Hz met een DBX 223XL ipv 150Hz op mijn amps?
Edit Mod: Martin: Nergens voor nodig om je post te herhalen, men geeft of wel een reactie of niet
2party4 schreef:
Iedereen bedankt voor de goede een bruikbare tips tot nu toe.Ik wil dus graag een goede microfoon erbij kopen, niet alleen voor die avonden, maar ook voor de vele andere avonden die zullen volgen. Ik wil niet meteen voor de al oude en wellicht de meest voor de hand liggende SM58 gaan, maar sta open voor suggesties. Hij moet (goed) bruikbaar zijn voor spraak.
Bij mijn lijstje wat ik had, heb ik een aantal toevoegingen. Andere opties hoor ik graag.
Beyer TGX 58 50-15.000 Hz
Shure SM 58 50-15.000 Hz
AKG D5 70-20.000
Sennheiser E845 40-16.000
Allen rond dezelfde prijsklasse, met een lichte uitschieter naar beneden met de Beyer.
Wie helpt mij uit mijn dilemma............
Als ik de DBX 223XL of de DBX 234XL in stereo zou aansluiten, wat is dan het grootste verschil?
Op de 223XL kan ik volgens mij alleen de frequentie instellen op welk crosspunt de lage en de hoge tonen gescheiden moeten worden, terwijl ik op de 234XL zowel de high als de low apart in kan stellen, toch?
Topic: Microfoon voor ''klets-avond'' (10-9-2008 18:24:00)Op de 223XL kan ik volgens mij alleen de frequentie instellen op welk crosspunt de lage en de hoge tonen gescheiden moeten worden, terwijl ik op de 234XL zowel de high als de low apart in kan stellen, toch?
Hey, alemaal. Heel fijn die goede adviezen. Zal ik zeker onthouden.
Maar on-topic.
Is er iemand die nog iets heeft bij te dragen aangaande de (supernier) mic's die ik eerder al genoemd heb? Ervaringen, adviezen.....
Topic: aansluiten crossover........ (10-9-2008 10:38:00)Maar on-topic.
Is er iemand die nog iets heeft bij te dragen aangaande de (supernier) mic's die ik eerder al genoemd heb? Ervaringen, adviezen.....
Dré schreef:
Dus (in geval van power sharing aansluiting):Linker kanaal cross-over:
Laag -> Links versterker 1
Mid/hoog -> Rechts versterker 1
Rechter kanaal cross-over:
Laag -> Links versterker 2
Mid/hoog -> Rechts versterker 2
Wat is het gemiddelde rendement als je power-sharing gebruikt (als je daar überhaubt iets over kan zeggen) denk je?
Ik heb ergens eens ooit gelezen/gehoord 20%?
Als ik er daarnaast ook nog een de 234XL tussen zet, dan zal dat een flink verschil in geluid geven......
René Eppink schreef:
Jep, je hoeft in principe niks door te lussen.Als je de amps voor hoog/laag gebruikt, hoeft dat niet. Ze kruisen dan wel naar de cross. Thanx!