RE: Alles met 1 knop uit zetten
(26 reacties. Pagina 1 van 3)Moderator(s): Dré
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 30-6-2004 10:59 |
Ik vindt het een beetje te makkelijk om de vraag die gestelt werd zo kortaf af te kappen met: Tom schreef: Het antwoord op je vraag is:NEEN, maar blijkbaar wil je dat niet horen/lezen....... | |
Volgende keer Peter! | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 30-6-2004 11:02 |
1 x bewerkt. Laatst door Rademakers op 30-6-2004 11:06 Dit lijkt me meer iets voor een persoonlijke mail aan de desbetreffende mod.Is er dan niet een uitschakelvertraging in te bouwen voor de rest van de apparatuur, zodat deze pas uit gaat als de versterker uit gaat? Tuurlijk, waarom makkelijk als het moeilijk kan?Als je een uitschakelvertraging met bijv. een relaitje maakt, kun je dit doen. Overigens is dat nog steeds niet de juiste manier, die knoppen op de versterker, zitten er met een reden. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 30-6-2004 11:04 |
Het verhaal van volgorde van aan en uitzetten is in het vorige topic al netjes en meerdere malen beantwoord. Als je het anders wil doen, kan je er vanuit gaan dat dat misschien niet de beste methode is. Er zit hier voor een paar duizend jaar ervaring aan je te adviseren, en jij wilt het beter weten? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 30-6-2004 11:04 |
Misschien wel, misschien dat een der modden dit eventjes naar dat andere topic wil verplaatsen om daar alsnog de discussie voort te zetten? | |
Volgende keer Peter! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 30-6-2004 11:05 |
Wil je de discussie met me aan? Doe je best zou ik zeggen | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 30-6-2004 11:09 |
Ik bedoel dat nog best serieus hoor. Het idee om alles met 1 knop uit te kunnen zetten is echt zo slecht niet, alleen zit het technischer wat ingewikkelder in elkaar en aangezien ik zelf ook maar beperkte technische kennis heb en meer koppen meer weten dan een, leek het me toch een idee om eens te kijken hoe je zoiets nou het beste aan kunt pakken. Er hoeven toch niet alleen vragen gestelt te worden. Zulke dingetjes helpen ook mee aan de verdieping van de infomatie op het forum, no? Mijn idee daarvoor is een electronische schakeling die in de juiste volgorde apparaten uitschakelt met een vaste tijdsinterval ertussen. Ik kan daar wel een simulatie van maken aan de hand van de systeemborden van het CmA, maar ik kan dat niet omzetten in een systeem met chipjes oid. | |
Volgende keer Peter! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 30-6-2004 11:14 |
Ok vooruit dan nog één keer: Aanzetten: 1/ Alle afspeelapperatuur kan je tegelijk aanzetten met één knop 2/ Daarna zet je je mixer aan 3/ Daarna zet je op de volgorde waarin het is aangesloten vanaf je mixer naar je amp (EQ, compr, enhance, cross, enz.) de boel aan. 4/ en als laatste je versterker! Uitzetten: Omgekeerde volgorde. Als je daar een ingewikkeld apparaat voor wil maken/ontwerpen, be my guest. Gaat het een keer fout, zit je met de peren.... Waarschijnlijk ben je langer bezig met het ontwerpen en maken van dat ding, dan dat je er ooit een tijdbesparing van haalt in tien jaar om het met de hand aan en uit te zetten. Van Heerhugowaard naar Amsterdam is 30 minuten, Over Parijs is het 12 uur rijden. Je bent zeker fervent case-modder | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 30-6-2004 11:21 |
1 x bewerkt. Laatst door Peter op 30-6-2004 11:44 Neehoor, helemaal niet zelfs, ik ben sinds kort beetje systeemfreakje, na mijn mislukte poging een geautomatiseerde rollator te maken Maar het is toch heel handig als alles zich automatisch afsluit met maar 1 druk op de knop? Het enige wat je nodig hebt zijn een aantal tellers, een aantal relais, een knopje, een invertor en een memory. Ik zal eens kijken of ik het programmatje kan vinden en daarmee een simulatie maken.hier vast het progje: www.sools.nl/files/tomsoft/sysbord.exe [edit] Het systeem blijkt lastiger dan ik had gedacht en vanwege drukte met school ga ik me er nu niet al te ver in verdiepen. Misschien vanavond nog even en anders vrijdag. Maar hij komt er | |
Volgende keer Peter! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 30-6-2004 11:26 |
Als je alles met relais wilt maken, vergeet je dan ook niet dat er vrijwel in elk apparaat een netjewerkje zit om de opstart geleidelijk en veilig te laten verlopen? Die netjewerkjes omzeil je voor een gedeelte doordat alle spullen "aan" moeten staan Die zul je dus wel bij die relais moeten maken, alhoewel dat niet allemaal goed zal lukken, zeker niet met elektronische voedingen.............. Het is niet zo makkelijk als het lijkt, het gaat 100 keer goed, en dan opeens POEF! | |
DiederikStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-5-2003 Laatste: 3-2-2021 Berichten: 619 | 30-6-2004 11:57 |
Kijk peter, een circuitje bouwen waarmee alles achter elkaar aan- en uit gezet wordt is wel te maken, maar probleem is meer dat er in veel apparaten juist een beveliging zit die wordt geactiveerd bij het bedienen van de uitknop, waardoor knallen worden voorkomen. De werking van die beveiliging help je om zeep op het moment dat je hardhandig de versterker uit gaat zetten door de stroom te onderbreken. Zet alles nou maar in volgorde uit, zoals het bedoeld is. Je stopt je auto toch ook niet door in de versnelling met de rem erop de koppeling in een keer omhoog te laten schieten??? | |
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie |