Forum > Licht

Fingers bij LightJockey

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
26-2-2004 10:06
Zeer gewaardeerde mede-forummers, wink ;)
Op dit moment gebruik ik een Scenesetter 1224 (GLP versie) als faderbank bij LightJockey. Dit werkt op zich wel, maar ik vind de bediening niet ideaal, zeker wat betreft de flashbuttons (veel te zwaar). Bovendien zoek ik eigenlijk iets wat net een tikje degelijker is. (en kan ik de Scenesetter weer ergens anders voor gebruiken)
Ik heb bij Dré al even met de (B/T)ehringer LC 2412 zitten spelen, maar ook dat vond ik niet echt een doorslaand succes zeg maar.
Waar ik nu naar zit te kijken is de Fingers front-end van Martin zelf (nouja, ecue oem product)
Vooral de rotaries spreken mij wel aan (de prijs wat minder overigens).
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met dat ding?
En dan dus kwa degelijkheid, bedieningsgemak enzovoorts.

Ik zou ook wel gewoon een iets duurdere tafel eraan kunnen hangen, zoals de MA 12/2
lightcommander, die scheelt niet zoveel in prijs. Maar dan gebruik ik die verder maar amper voor de normale functies, en da's ook zonde.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
PieterVStandaard Lid
Sinds: 28-4-2004
Laatste: 8-5-2004
29-4-2004 22:46
Dit is natuurlijk een heel leuk speeltje ! Wil je meer info mail gerust...
HendrikStandaard Lid
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
29-4-2004 23:31
Wat ik me herinner van de foto is dat de flash-buttons erg veel leken op die toetsjes van een toetsenbord. En een van mijn redenen om een los paneel bij te kopen zou in ieder geval zijn om van dat toetsenbord af te komen.........
Vrij te programmeren rotaries zijn lekker, had liever een jog btw. Vind het zelf een beknopt paneeltje.
PieterVStandaard Lid
Sinds: 28-4-2004
Laatste: 8-5-2004
1-5-2004 13:12
mmm, die toetsen zijn inderdaad zo, maar ze zijn hetzelfde als bij een Hog/Jands, ik vind ze dan wel weer goed!
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
3-9-2007 18:09
Binnenkort sta ik met een bandje in een tent waar ze
Martin LJ met fingers hebben.

Zijn er mensen op dit forum met ervaringen over de finger
En dan liever niet de, ik heb er wel eens 1 gezien ervaringen happy :)

Mijn vraag is dan ook: Moet ik mijn eigen desk meenemen of
kan ik dat ding thuis laten en wat geld besparen?

Sorry voor het kicken van zo'n oud topic
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Maarten-squareStandaard Lid
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
3-9-2007 19:07
Bedoel je dat je een (andere) externe tafel mee wil nemen icm martin lj of dat je een hele andere tafel meeneemt en daar dus ook alles op progt. In het eerste geval: lekker bij fingers blijven, werkt prima (mits de show een beetje goed geprogd is). In het andere geval is de keuze helemaal aan jou, ikzelf vind martin lj lekker makkelijk en snel werken maar ik ken ook mensen die het op dat punt niet met me eens zijn.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
8-9-2007 03:25
Meestal neem ik mij eigen tafel mee,
Duss idd de hele rig opnieuw progge.
Nu ben ik verteld dat fingers werkt als een wing.

Ben ik goed geinformeerd?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
8-9-2007 13:11
Bij een klein bedrijfje waar ik af en to eens voor werk is er ook gekeken(en getest) naar de Fingers.
Maar we zijn tot de conclusie gekomen dat we een evenveel uit Lightjockey konden halen met een 2518 (die we toch al hadden) en een simpel 24ch DMX controllertje op de DMX-in.

hier vind je een pdf van de Martin Lightjockey help file. op pagina 86 vind je informatie over Fingers. Zo kan je ook zien wat mogelijk is met elke knop/fader/jog wheel.

In een live situatie(band,fuif,..) heb ik het meeste nood aan knoppen/faders om transparante cues mee af te spelen. Met de Fingers kan dit dmv de functietoetsen, zo zijn er 40 (4x 10). Eventueel kunnen er met de faders ook 40(4x 10) transparante cues afgespeeld worden (dan moeten de faders op DMX-in mode ingesteld staan). Indien nodig kunnen cues ook gestart worden door het toetsenbord(indien zo ingesteld)
Eveneens is het mogelijk om de snelheid van de seq slots te triggeren via de faders (let wel je hebt maar 4 paginas met 10 faders, dus je kan geen 40 cues afspelen en tegelijkertijd beschikken over faders voor de snelheid).
De rest van de knoppen geven geen direct-acces naar een cue of seq maar kunnen bv scrollen door de lijst van cues (zodat je daar je muis niet voor nodig hebt) of kunnen seq slots op/af zetten.

Ik weet niet of je tijd hebt om op voorhand(of net voor de show) te programmeren/instellingen voor Fingers te maken.
Indien dat niet zo is dan ben je voor een groot stuk afhankelijk van het productiebedrijf/persoon die de Fingers geprogrammeerd heeft.
Om in dat geval op zeker te spelen zou ik al je eigen tafel meebrengen (was dat geen Hog 500?)

Persoonlijk vind ik alleen Fingers als hulpmiddel niet genoeg.
Ik werk het beste met de "wing" (24ch DMX tafel en een 2518) en een tochscreen met LJ Manager.
exit night into LIGHT
MifexStandaard Lid
Sinds: 3-2-2005
Laatste: 8-3-2024
14-2-2012 19:14
Beste,

Ik zoek een manual van martin fingers waarin staat wat voor adapter ik nodig heb. Deze is namelijk kwijt shut up :X . Verder zag ik achterop staan setting: 120v
amp: 85ma
watt: 10w

Maarum, 120v??
I Love House Music!
BrokencoreStandaard Lid
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
14-2-2012 22:20
120V klopt wel als je het vermogen bij 85mA uitrekent...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)