Forum > PC related Forum

eigen muziek op CD zetten

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Lisa3516Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 3-1-2004
Berichten: 8
12-12-2003 17:22
hallo iedereen,
kan iemand me helpen?? ik heb een paar eigen nummers geschreven en die wil ik graag op cd zetten weet iemand hoe ik dat moet doen....
ik heb een camera waar ik de liedjes mee heb opgenomen.... maar heb geen idee hoe ik dat op cd zet!!! of is er misschien een andere manier?? HELP ME ALSJEBLIEFT!!!

Lisa
ik heb een paar eigen geschreven nummers en die wil ik graag op cd zetten! hoe doe ik dat? ik heb echt geen idee!! HELP ME!!!!!!
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
12-12-2003 17:25
Hier is al zoveel over geschreven, ff zoeken dus!

Hier is een link, voortaan zelf doen!
www.new-line.nl/forum/read/?t=3211
Lisa3516Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 3-1-2004
Berichten: 8
12-12-2003 17:27
hai.... wat bedoel je ermee????hier is al zoveel geschreven?? PLEASE kan jij me helpen??
ik heb een paar eigen geschreven nummers en die wil ik graag op cd zetten! hoe doe ik dat? ik heb echt geen idee!! HELP ME!!!!!!
Lisa3516Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 3-1-2004
Berichten: 8
12-12-2003 17:28
jah weet ik die heb ik al gelezen... maar ik wil het even uitgelegd hebben op mn probleem....... hoe moet ik het op CD zetten?? dat staat er nie in.....
ik heb een paar eigen geschreven nummers en die wil ik graag op cd zetten! hoe doe ik dat? ik heb echt geen idee!! HELP ME!!!!!!
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
12-12-2003 18:35
hai.... wat bedoel je ermee????hier is al zoveel geschreven??
Terwijl je dit leest: Linksbovenin zit een zoekmachine, typ daar enkele trefwoorden in bijv. geluid opnemen. De zoekmachine zoekt dan naar topics met die trefwoorden.

Zit er een koptelefoonuitgang op de camera?

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
BergambachtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
Berichten: 163
12-12-2003 19:40
Misschien ben ik raar ofzo hoor, maar waarom neem je muziek op met een Camera? Kan je dat niet veel beter direct naar je pc doen of met MiniDisc ofzo? De geluidskwaliteit van een camera is meestal nou niet echt om van uit je dak te gaan. sad :(
Keep the Inspirit alive...
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
12-12-2003 19:45
Op mijn camcorder en digitale camera zit een hele kleine plugingang voor geluid. Daar moet je m inpluggen en dan opnemen.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
12-12-2003 19:53
Ik zou het hele verhaal met de camcorder laten voor wat het is. Een camera is voor beelden op te nemen samen met het omgevingsgeluid. Dit geluid is bij de meeste camera's niet echt van een superkwaliteit laat staan dat het goed genoeg is om muziek op te nemen voor op een cd. Als je de muziek enigszins fatsoenlijk wilt opnemen kijk dan naar een simpel microfoontje die je dan op je geluidskaart van je pc aansluit. Als je een minidisc of een mp3 speler met ingebouwde mic hebt dan zou je die ook kunnen gebruiken, maar over het algemeen zijn ook die microfoontjes ruk en wordt je hele muziek verneukt met een hoop ruis en omgevingsgeluiden.
Ik zou het met een goeie mic opnemen. Die kun je dan aansluiten op je mengpaneel, versterker of pc. Op de pc is natuurlijk het makkelijkst, omdat je daar ook je cd mee brand (naar ik aanneem). Op de pc heb je bovendien altijd nog even de mogelijkheid om het geluid een beetje te bewerken, te filteren of in te korten. Ook kun je dan even alle opgenomen muziek normaliseren, zodat er geen grote volumeverschillen inzitten.

Maar ik heb het nu allemaal over microfoons gehad, maar waarvan speel je de muziek af? Een keyboard ofzo kun je namelijk ook rechtstreeks op de pc, mengpaneel of versterker aansluiten. Dan heb je dat hele microfoon gedoe helemaal niet nodig.
Dance the night away!
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
12-12-2003 22:20
Beste Lisa,
ik heb een klein home studiootje en daar zou je het wel gratis op mogen nemen, alleen weet ik niet waar je woont ofzo maargoed... Je kan ook misschien iemand om advies vragen die er meer verstand van heeft en die je kan helpen.
als je intresse hebt moet je maar melen... happy :)

Groeten, Menno
Lisa3516Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 3-1-2004
Berichten: 8
13-12-2003 10:51
jah... ik weet dat ik het niet zo goed op de camera kan doen.. maar ik kan niet mijn piano helemaal naar hier heen sleuren haha
dus moet het wel op een andere manier.... behalve als ik natuurlijk een microfoon inderdaad daarheen doe.... weten jullie misschien een programmatje waarmee ik de muziek dan goed kan opnemen ofzo? of goed mee kan bewerken?? moeten n.m. echt hele goede nummers worden happy :)
ow jah en moet ik dan ook nog geluid omzetten naar mp3? of staat het dan al in mp3????
nou jah sorry voor het lastige vragen !!! wink ;)
tog bedankt
Lisa
ik heb een paar eigen geschreven nummers en die wil ik graag op cd zetten! hoe doe ik dat? ik heb echt geen idee!! HELP ME!!!!!!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)