Forum > Algemeen Forum

Fuif organiseren, wat komt er bij kijken

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
29-1-2013 16:06
Hallo,

De vraag is voor België.

Omdat ik enkel bruiloftjes en andere kleine feestje doe, heb ik dus geen ervaring met mega fuiven.
Een vaste klant van mij zou dit jaar graag een mega fuif organiseren in zijn manege van 80m bij 30m.
Vanavond is er vergadering om eens te zien naar de mogelijkheden en wat ze willen organiseren.

Fuif met diverse dj's
Fuif met dj en artiesten
Q Party

Met wat moet je nog rekening houden om wettelijk in orde te zijn, ben je verplicht om bewaking/portiers te voorzien en hoeveel, moet de brandweer verwittigd zijn, stadsbestuur, politie .....
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1595
29-1-2013 17:39
Bel 'ns met de gemeente wat de vergunningvereisten zijn. Zij moeten een groot deel van je vragen kunnen beantwoorden.

Vwb licht, geluid, catering ed: ga op zoek naar bedrijven met ervaring met dit soort evenementen.
't is maar een hobby...
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
29-1-2013 18:44
Ik zal mijn klant zeggen dat hij even contact opneemt met de stadsdiensten, dat zal ook verschillen van stad tot stad denk ik.

geluid en licht, daarvoor huren we een bedrijf in, dit doe ik niet zelf.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
29-1-2013 20:27
Als je het laat wil maken en er zijn buren, dan ook even een overlastvergunning aanvragen. Dacht toch dat het zo heette. Is alleszins een vergunning waarmee je buiten de reguliere uren geluidsoverlast mag veroorzaken. Verder ook even de nieuwe regels wat betreft geluidslimieten doornemen. Staat hier op het forum ondertussen ook al het een en ander over te lezen.
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-1-2013 21:16
Als je er weinig ervaring mee hebt kan je je ook altijd extern laten begeleiden, de eerste keer kost het je wel centen maar erna heb je zelf veel meer kennis om het zonder een externe firma meteen goed te doen.
JakeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2012
Laatste: 6-1-2019
Berichten: 605
30-1-2013 02:50
Buren zijn er niet, de manege staat afgezonderd.

We hebben deze avond vergaderd en alles komt op zijn pootjes terecht.
We krijgen ook hulp van iemand die ervaring heeft met het organiseren van mega feesten.
ikzelf moet enkel een verhuurder zoeken voor licht en geluid + 3 of 4 dj's.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
30-1-2013 09:05

Hollender schreef:

Is alleszins een vergunning waarmee je buiten de reguliere uren geluidsoverlast mag veroorzaken.
Geluidsoverlast mag nooit,ook niet overdag.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 2053
30-1-2013 09:30
Overlast is subjectief, maar de APV zal spreken over het overschrijden van geluidsnormen aan de gevel van de dichtstbijzijnde woning of woongebouw.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
30-1-2013 11:22
Ik weet de juiste termen niet maar het is inderdaad een soort vrijstelling waardoor omwonenden de geluidshinder niet kunnen aanklagen. Heeft ook niets met de nieuwe geluidsnormen te maken want het bestaat al meerdere jaren. Een dergelijke vergunning of ontheffing word ook vaak aangevraagd bij bijvoorbeeld wegenwerken die tijdens de nacht plaatsvinden.
Free beats!
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
30-1-2013 11:41
Uit ervaring: Er komt meer bij kijken dan je denkt en er wordt steeds wat over het hoofd gezien (dat je dan last-minute mag oplossen).

Even googlen levert mij het volgende op (Uit Sint-Truiden):

www.jeugddienst-sint-truiden.be/book/print/16

Hierin staat een leuk overzicht van o.m.
- vergunningen (gemeente, sabam, billijke vergoeding (en ja, je moet deze allemaal hebben))
- Verzekeringen
- Contracten
- security
- ...

Etc.

Uit mijn ervaring: goede security is onontbeerlijk (maar ook erg duur!) Spreek hiervoor een professionele firma aan die de security volledig of deels (bijgestaan door jouw organisatie) voor zich neemt. Zolang er niet gebeurt lijkt dit misschien overbodig, maar van zodra dit wel gebeurt... dank je god dat je ze hebt ingehuurd!

Bij volledige uitbesteding tel je minimum! 1 security persoon per 200 à 250 bezoekers.

Verder moet je ervoor zorgen dat de bezoekers zich goed voelen op jouw evenement. Dit doe je o.m. door wachtrijen te vermijden (inkom, bonnetjes, toog), door de maximum capaciteit te respecteren, door voldoende voorraad in te slaan, en goed geluid te voorzien,...

Doe je dit niet, heb je garantie op ambetantheid --> ongenoegen, slechte promo naar de toekomst en eventuele vechtpartijen.

Zorg ook dat je een goede overeenkomst met de buren hebt (draag briefjes rond, nodig ze gratis uit,...). Klagende buren zorgen immers voor ... politie...

Succes!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)