Outdoor parren
(11 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 6-12-2011 07:50 |
Showtec heeft 2 outdoor pars in het gamma Lang Kort Technical Info: • IP65 • Lamp: PAR 64 Wil dit zeggen: wordt geleverd met PAR64 of is geschikt voor par 64 ? In het laatste geval kan ik er gewoon zo eentje indraaien veronderstel ik? In hoeverre is een standaard parcan regenbestendig? Die dingen zie je ook vaak in de regen ophangen en dan blijven ze ook werken. Of is dat een kwestie van geluk dat er net geen druppeltje op de foute plek valt? | |
www.bigsoundsystems.be | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 6-12-2011 09:33 |
BSS schreef: In hoeverre is een standaard parcan regenbestendig? Die dingen zie je ook vaak in de regen ophangen en dan blijven ze ook werken. Of is dat een kwestie van geluk dat er net geen druppeltje op de foute plek valt?(bij meerdaagse festivallen dus ook de parren NIET uit zetten maar gewoon bijvoorbeeld op de dimmer een pre heat aan laten staan. mijn ervaring is dat botex/showtec t4 balkjes minder goed tegen de regen kunnen als dimmers.. (dimmers kun je namelijk makkelijk onder een podium plaatsen zodat deze al droog staan) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 6-12-2011 09:45 |
BSS schreef: Showtec heeft 2 outdoor pars in het gammaLang Kort Technical Info: • IP65 • Lamp: PAR 64 Wil dit zeggen: wordt geleverd met PAR64 of is geschikt voor par 64 ? In het tabblad "extra" staat de volgende info: Par behuizingen worden altijd zonder lamp en stekker geleverd, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Filterhouder wordt, indien van toepassing, wel bijgeleverd, net als het aansluitsnoer en de benodigde fitting (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Hou er ook rekening mee dat er bij producten wel eens modelwijzigingen plaatsvinden. BSS schreef: In het laatste geval kan ik er gewoon zo eentje indraaien veronderstel ik?In hoeverre is een standaard parcan regenbestendig? Indien uitgevoerd met Parsafe: Redelijk. Wel kan er water in blijven staan (met als gevolg vreemde opwarming van de lamp waardoor deze sneller defect kan raken). Daarnaast zullen de metalen delen erg snel gaan roesten en is er altijd kans dat de aardlekschakelaar zegt "ja daag, bekijk het maar". In sommige gevallen wordt dan de oplossing "dan ook die er maar uit" gehanteerd (maar daar kan ik me niet echt in vinden). Zeker in de zuidelijke landen neemt me het niet zo nauw met dit soort dingen.Die dingen zie je ook vaak in de regen ophangen en dan blijven ze ook werken. Of is dat een kwestie van geluk dat er net geen druppeltje op de foute plek valt? Een normale par is niet bedoeld om buiten gebruikt te worden. Dat het met regelmaat toch gebeurt (vooral op vakantiebestemmingen) verandert daar niets aan.De gedachte "maar dit werkt ook" is op zich een erg enge gedachte. Gaffa in plaats van autogordels werkt helemaal prima TOT het moment dat er een botsing plaatsvindt... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
BSSStandaard Lid Uit: België Sinds: 30-10-2009 Laatste: 23-5-2023 Berichten: 625 | 6-12-2011 11:05 |
Oké, duidelijk. Bedankt. | |
www.bigsoundsystems.be | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 6-12-2011 11:37 |
2 x bewerkt. Laatst door Watje op 6-12-2011 12:09 Dré schreef: De gedachte "maar dit werkt ook" is op zich een erg enge gedachte. Gaffa in plaats van autogordels werkt helemaal prima TOT het moment dat er een botsing plaatsvindt...lekkere vergelijking ;) | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 6-12-2011 11:54 |
watje schreef: Dré schreef: De gedachte "maar dit werkt ook" is op zich een erg enge gedachte. Gaffa in plaats van autogordels werkt helemaal prima TOT het moment dat er een botsing plaatsvindt...lekkere vergelijking ;) Water en elektriciteit gaan niet samen! Structureel producten die niet bedoeld zijn om in vochtige omgeving gebruikt te worden toch maar in vochtige omgeving gebruiken (omdat het nu eenmaal goedkoper is dan producten die daarvoor zijn ontworpen te gebruiken) zou wat mij betreft stevig strafbaar gesteld mogen worden. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 24-12-2011 23:43 |
Dré schreef: Een normale par is niet bedoeld om buiten gebruikt te worden. Dat het met regelmaat toch gebeurt (vooral op vakantiebestemmingen) verandert daar niets aan. | |
Light Image | |
Frank76Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-5-2005 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 2053 | 25-12-2011 07:54 |
Kijk eens rond je heen op de diverse ijsbaantjes in steden. Middelburg heeft ook prachtige normale parren boven de ijsbaan op de markt hangen... | |
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein | |
Joepjuh7Standaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2003 Laatste: 28-4-2014 Berichten: 110 | 26-12-2011 13:16 |
Bij die gemeentelijke ijsbaantjes krijg ik wel vaker de rillingen en niet van de kou... Buitenparren hebben toch ook hun nadelelen, voornamelijk het gewicht van de behuizing en het feit dat ze luchtdicht zijn geeft vaak problemen met opgesloten vocht (condens). Dit neemt echt niet weg dat indoor parren buiten gebruikt zouden mogen worden, maar ik denk dat er voor buitenverlichting mooiere oplossingen zijn als outdoor parren... Voor een drive in show lijkt het me echter niet rendabel om buitenparren te hebben, gewoon zorgen dat je niet met je spullen zonder afdak staat. | |
BomdesStandaard Lid Uit: België Sinds: 28-3-2011 Laatste: 5-7-2020 Berichten: 1331 | 26-12-2011 13:31 |
Het moet toch wel echt extreem lelijk doen alvorens een normale par problemen geeft? Ik heb het, niet doelbewust, zelf al voorgehad. Festivalletje, pars hangen onder afdak maar door hevige regen kwam het gewoon door het zeil door. Zo hard dat er zelfs water in de behuizing stond, maar zolang dat je de par laat branden zolang er stroom op staat heb ik er absoluut geen last mee gehad. Daarmee wil ik niet zeggen dat het zo hoort, absoluut niet, maar een normale PAR is toch wel best weersbestendig te noemen. | |