Forum > Geluid

Passieve cross-over subs?

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
HeadmasssteeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-11-2010
Laatste: 18-3-2011
Berichten: 3
17-3-2011 21:01
1 x bewerkt. Laatst door Headmassstee op 17-3-2011 21:23
Halo
Ik heb hier niet zo lang gelden mooi JBL subtop kastjes aangekocht! maar ik heb mijn sub's al na eerste week naar de k****n gespeeld! en ik weet wat het probleem was! mijn subs hebben geen cross-over, en zonder actieve cross-over te gebruiken waren ze overbelast! sad :( Goed dat weten we ook nu!
Ik heb zonet aant zien geweest en ik heb 2 redelijk goedkoope DAP 15"s 300w gevonden ( want ik denk niet da je de reparatiekit onder de 50 euro kunt vinden???)! en ook 2 type crossovers voor bij de 15"s bij in te bouwen, ma ik heb echt geen verstand van khz enz... wilt er iemand me helpen en zeggen welke van de twee geschikt zijn voor mijn subs, de ene van 7khz (12db/oct) en die andere is 4,5khz (18db/oct)! ik vermoed dat ene cross-over meer hogen tonen tegen houd dan de andere??

Let me know
thx
en trouwens laat ook iets weten wat je van die DAP 15"s van vindt ik hoop dat ze toch een half jaar kunnen meegaan ;):
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
17-3-2011 21:05
Gebruik een simpele cross-over voor je laag versterker..
of een nette processor.. dan kun je het spul mooi aan de limiters houden en draai je het nooit meer kapot!
(mits goed ingesteld!)

Links naar andere webshops hier plaatsten is niet echt gewenst!
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
HeadmasssteeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-11-2010
Laatste: 18-3-2011
Berichten: 3
17-3-2011 21:21

knorrepot schreef:

Gebruik een simpele cross-over voor je laag versterker..
of een nette processor.. dan kun je het spul mooi aan de limiters houden en draai je het nooit meer kapot!
(mits goed ingesteld!)

Links naar andere webshops hier plaatsten is niet echt gewenst!