Forum > Geluid

Advies multikabel en gebruike plug

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
20-6-2010 17:22
Heren, dames, graag jullie advies.

Ik maak al een tijdje gebruik van een multi van 30 meter, met daarin 41 paren (1 is spare)
Aan deze multi zitten nu XLR pluggen en een stagebox...

Je begrijpt het al, dit steken kost vaak erg veel tijd en zou beter moeten kunnen. Maar 40 kanalen is voor een Harting 108 eigenlijk net te veel... Wat raden jullie mij aan ? H108 plus 4 losse XLRen of iets anders ? en zoja wat ?

Ik ben benieuwd naar jullie mening
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
20-6-2010 17:54
LK150. Harting is voor mensen die werken met frequenties waarbij interferentie 0,0 invloeg heeft op het eindresultaat. wink ;)
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
20-6-2010 18:55

jadjong schreef:

Harting is voor mensen die werken met frequenties waarbij interferentie 0,0 invloeg heeft op het eindresultaat. wink ;)
Hoe bedoel u? Ik volg dat niet helemaal? Heeft Harting dan invloed op het geluidssignaal ( nooit bij stilgestaan ook.. )? Tenminste, meer dan een andere connector?
If it ain't Dutch it ain't much...
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
20-6-2010 19:00

jadjong schreef:

LK150. Harting is voor mensen die werken met frequenties waarbij interferentie 0,0 invloeg heeft op het eindresultaat. wink ;)
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. DE LK150 is idd een optie. Kun je je antwoord eens toelichten ?
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 1595
20-6-2010 20:12
Je zou nog kunnen kiezen voor dubbel Harting (2x72p), zoiets als op deze breakout:
https://www.klotz-ais.com/cgi-bin/quickorder/lshop.cgi?action=showrub&rubnum=proav.systems.19.bluepro.h.40&wkid=2004g&ls=e

Je gaat so wie so afwijken van het gangbare (AMPCO/NOB: 36parig / 108p), dus voor uitwisselbaarheid maakt het niets uit.
Of kun je die 4 kanaaltjes toch missen? Mijn mening: als je ze kunt missen, gewoon beperken tot 36 kanalen.
Dan kun je tenminste gemakkelijk wat huren, verhuren(?), verkopen en/of vervangen.

Interferentie op een Harting?? Als je de boel verkeerd bedraadt misschien, maar dat geldt voor elke connector.
't is maar een hobby...
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
20-6-2010 21:57

SpaceyDeeJ schreef:

jadjong schreef:

LK150. Harting is voor mensen die werken met frequenties waarbij interferentie 0,0 invloeg heeft op het eindresultaat. wink ;)
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. DE LK150 is idd een optie. Kun je je antwoord eens toelichten ?
Harting is voor lichtmensen razz :p Misschien iets te ingewikkeld omschreven voor een zondagmiddag.

Voordeel van LK boven Harting vind ik de stevigheid van de connector zelf, makkelijker te fabriceren, simpel aan te sluiten waardoor je minder snel kromme pinnen hebt en doordat de connector rond is blijft hij minder hangen achter deuren, tafels en barkrukken.
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
20-6-2010 22:09

jadjong schreef:

SpaceyDeeJ schreef:

jadjong schreef:

LK150. Harting is voor mensen die werken met frequenties waarbij interferentie 0,0 invloeg heeft op het eindresultaat. wink ;)
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. DE LK150 is idd een optie. Kun je je antwoord eens toelichten ?
Harting is voor lichtmensen razz :p Misschien iets te ingewikkeld omschreven voor een zondagmiddag.

Voordeel van LK boven Harting vind ik de stevigheid van de connector zelf, makkelijker te fabriceren, simpel aan te sluiten waardoor je minder snel kromme pinnen hebt en doordat de connector rond is blijft hij minder hangen achter deuren, tafels en barkrukken.
Wat een LOZE uitspraak dat Harting voor Lichtmensen is..... ja H16 en H4 zul je veel bij licht vinden, maar een H108 is toch echt een audio ding... ik zie deze multies nog niet uit mijn dimmers komen !

Ik ben
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
SpaceyDeeJStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
Berichten: 144
20-6-2010 22:10
(mmm 5000 karakters, is wel erg weinig in een goeie discussie ! )

Ik ben wel heel benieuwd vanwaar de uitspraak dat je beter een LK150 kan pakken dan een Harting plug vanwege de eventuele interferenties...
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
21-6-2010 00:07
Nadeel van LK is dat ze ovaal kunnen worden na een goede klap, en dan krijg je ze met geen mogelijkheid meer aangesloten. Dat probleem heb je met een Harting zo goed als niet.

LK geniet echter ook mijn voorkeur, je moet er alleen wel iets voorzichtig mee zijn.
Vergeet niet te lachen
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
21-6-2010 00:22

jadjong schreef:

SpaceyDeeJ schreef:

jadjong schreef:

LK150. Harting is voor mensen die werken met frequenties waarbij interferentie 0,0 invloeg heeft op het eindresultaat. wink ;)
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. DE LK150 is idd een optie. Kun je je antwoord eens toelichten ?
Harting is voor lichtmensen razz :p Misschien iets te ingewikkeld omschreven voor een zondagmiddag.

Voordeel van LK boven Harting vind ik de stevigheid van de connector zelf, makkelijker te fabriceren, simpel aan te sluiten waardoor je minder snel kromme pinnen hebt en doordat de connector rond is blijft hij minder hangen achter deuren, tafels en barkrukken.
Voorkeur is voorkeur, daar zeg ik niks van, maar dit is toch echt wel een uitspraak die nergens op slaat hoor... Harting is standaard, punt. En een Harting niet stevig? Kom zeg...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)