Forum > Geluid

Nieuwe toppen dap x-10 of ...?

(28 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
20-2-2010 18:57
Hallo,

Ik ben aan het rondkijken voor 2 nieuwe toppen, deze toppen zullen vooral gebruikt worden voor kleine feestjes en carnaval.
Deze komen boven een soundmate 2 sub ( later nog een 2e ), 1 top word dus door de versterker in de sub aangestuurd en de ander door een palladium 400 in bridge.
Nu heb ik wat rondgekeken en gelezen en meteen viel mijn oog op de Dap x-10 klik
Heb er veel positieve ervaringen over gelezen, en ze zien er ook goed uit.
De 2e kandidaat is de Wharfedale Titan 12 klik
Kan hier nietzo veel over vinden, lees wel dat wharfedale net een stapje hoger is dan dap, maar geld dat ook voor deze series?

Dus mijn vraag is : welke is het beste? mijn voorkeur gaat toch uit naar de wharfedale, vanwege de prijs en omdat het 12 inch is.
Andere suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom!
Bedankt!
Well all right..
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
23-2-2010 14:53
Is nu je plan om een top via de actieve sub aan te sturen (high EQ) en het andere kanaal via een losse versterker naar de andere top (fullrange)? Hele vreemde constructie moet ik zeggen. Het lijkt me stug dat je dit een beetje fatsoenlijk kan krijgen. Ik lees wel dat je ooit nog een tweede actieve sub er bij wilt halen. Daar zou ik dan de prioriteit leggen, zodat beide signalen naar de toppen gelijk zijn gefilterd. bovendien kunnen de X-10 toppen wel wat evenredig extra laag gebruiken (ieder een sub dus).

Over de X en Ax series van dap kan ik positief zijn. Ik zelf heb niet de X-10 maar de AX-12's als toppen. Ben er erg over te spreken. Maar je hebt wel echt 2 subs nodig en een gefiltert hoog signaal voor de toppen, want fullrange zijn ze eigenlijk niet te gebruiken. wellicht als achtergrondje tijdens het eten, maar verder niet.
DjREsound
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
23-2-2010 16:48
Oke,
Ik dacht eraan om met een eq'tje het laag bij het signaal voor de palladium eruit te halen.
Ik ben nu ook aan het kijken voor de sm-12mk2, is dit wat? en zijn deze ook zo fullrange te gebruiken?
Well all right..
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
24-2-2010 16:14
De SM-12 MKII ziet er op papier niet onaardig uit. Speelt vanaf 63Hz (f3) en daarmee redelijk fullrange te gebruiken (zeker voor achtergrond klusjes). De hoogdriver is geen hoogstandje en is onder andere ook te vinden in de DAP RS-215. Dat is een dubbel 15 inch kast, dus het is in ieder geval geen hoogdriver die te kort gaat komen.

Verwacht voor 200 euro per kastje geen wonderen, maar als ik zo op de papieren af ga kan dit best eens een hele leuke luidspreker zijn voor het geld.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
30-3-2010 19:22
Hallo,

Inmiddels ben ik een maand verder ( en nog steeds zonder luidsprekers shut up :X )
Mijn plannen zijn ook gewijzigd, Ik ben nu op zoek naar 2 flinke toppen.
Deze zullen meestal in de openlucht worden gebruikt ( ook carnaval ) en in zalen.
Samen met eerst 2 x-15b subjes ( later 4 ).

Ik zit zelf te denken aan de Mach M154i of Martin-Audio CT2, over Mach lees ik minder goede verhalen, slechte kwaliteit?
Is dit echt waar?
De Martin's hebben zich zelf bewezen, maar is het bij de Martin's persee nodig om een processor te gebruiken?

Het maximale budget is 550 euro voor 2 stuks ( ik denk 2e hands omdat je in deze prijsklasse dan veel meer waar voor je geld krijgt)
Ideeën zijn uiteraard meer dan welkom.

Alvast bedankt!
Well all right..
)pieter(Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-12-2007
Laatste: 13-2-2020
Berichten: 247
30-3-2010 22:27
Dag,

Martin Audio raad de MX2 controller aan. Nu dit is eigenlijk niets meer dan een ananloge controller waar controllerkaartjes van het fabriek in gestoken worden. Je kan dus net zo goed een gewone analoge/digitale kopen met de juiste crossover, limit en delay instellingen.
De moeilijkheid zit enkel in het verkrijgen van deze gegevens. Denk wel dat Martin Audio ze je opstuurt als je hun mailt.

Mvg.
Pieter
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 350
31-3-2010 12:00

)pieter( schreef:

De moeilijkheid zit enkel in het verkrijgen van deze gegevens. Denk wel dat Martin Audio ze je opstuurt als je hun mailt.

Pieter
Haha dan is het niet meer moeilijk he wink ;) Maar even OT, ik zou OF in 1 keer serieus investeren, OF alles in stapjes doen. Je geeft aan Dap subjes eronder te zetten (niks mis mee), waarom wil je dan toppen van een ander caliber? Als ik jou was, zou ik ook lekker in de stal van DAP gaan kijken. Die sm-12 zijn zo gek nog niet en zullen waarschijnlijk lekker aansluiten op je subs. Daarbij houd je nog geld over voor bijvoorbeeld versterking en processing. Verder is het lekker compact weg te zetten, minder lomp dan een 15" kast.

Moet je meer hebben, huur je toch eens een keertje bij? Moet je vaak bijhuren, dan kijk je wat een verstandige stap is... Maar omdat je nu nog geen topjes en maar 1 sub hebt, DENK ik dat je nog vrijwel niks doet qua geluidssets wegzetten. Kijk gewoon eens hoe het loopt voordat je kapitalen uit gaat geven. Met 2 15" subjes en 2 12" topjes kun je al genoeg mensen van geluid voorzien, voorzichtig geschat tussen de 75 en 125. En dat zijn er best veel.
Ook hier kan úw reclame staan!
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
31-3-2010 12:50
De Martin CT2 moet je gebruiken met MX2 of EX2 processor.
Doe je dit niet blaas je ze op en klinken ze ruk.
Gegevens heeft Martin audio zelf niet dus je moet echt de jusite processor hebben.

De klank van de CT2 is gewonweg geweldig.
Heb zelf 2 monitoren (CTW) en daar zit dezelfde speaker in.
Flinke druk voor een 12 inch en zeer goed open hoog en zeer duidelijke spraak verstaanbaarheid.

Echter 1 kanttekeing de gebruikte driver in de CT2 is niet meer leverbaar en ook geen recones.
Je hebt echter eigelijk nooit een recone nodig daar de processor zo fantastische limiters heeft je kan kiezen tussen zowel Sense limiters of ingestelde limiters ind e processor zelf, Sense is natuurlijk het beste.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 350
31-3-2010 13:08
De Mach 154i staat trouwens te koop hier op het forum...
Ook hier kan úw reclame staan!
Koen gStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 17-2-2018
Berichten: 163
31-3-2010 16:32
Hallo,

Inderdaad, ik zet niet zoveel weg. Vorige geluidset onlangs verkocht. Maar het is de bedoeling om dat wel te gaan doen.
En ik wilde nu meteen een stap hoger gaan, 2 toppen die ik ook in de toekomst nog lang kan blijven gebruiken en die ook goed te gebruiken zijn voor zo af en toe live werk.
De CT2 moet dus perse een controller bij, dan neig ik toch meer naar de mach. Iemand hier ervaringen mee?

( als iemand een mooie set ( evt ook met subjes) te koop heeft/weet te staan, dan hoor ik het graag)

Koen
Well all right..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)