Frequenties Sennheiser In Ear...
(5 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
SpaceyDeeJStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2003 Laatste: 7-6-2013 Berichten: 144 | 3-12-2009 15:58 |
Sinds deze week nieuwe In ear systemen aangeschaft van Sennheiser. Echter viel mij op dat de nieuwe G3 systemen met hun freqentie gebied het D raster zitten (780-812) en de oudere IEM systemen vele malen hoger... (rond de 860...) Meer mensen die deze bevindingen hebben ? Daarnaast vraag ik me af, in hoeverre je last van de combinatie mic.zenders / IEM gaat krijgen wanneer deze allemaal in de D range gaan werken (tegelijkertijd min. 4/6 handzenders , 4 IEM) | |
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... " | |
LErojjStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 29-10-2008 Laatste: 30-6-2015 Berichten: 55 | 3-12-2009 16:03 |
na mijn weten, zijn er meerder frequentiegebieden die voor ons vak gebruikt mogen worden, en bovendien zijn de meeste zenders/ontvangers op meerdere frequenties verkijgbaar zijn zodat je er meerdere tegelijk kunt gebruiken Leroy | |
je zou t maar hebben... | |
SpaceyDeeJStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-12-2003 Laatste: 7-6-2013 Berichten: 144 | 3-12-2009 16:05 |
Leroy, dat is dus ook niet de vraag ! Ik ben bekend met zowel het D alsmede het E frequentie gebied... gaat mij er alleen om of er meer mensen zijn die IN ear systemen in de D range gebruiken sinds de komst van de G3 serie terwijl in dat gebied (vanaf G1 en G2) de handzenders en beltpacks zaten en NIET de IEM.... | |
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... " | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 23-11-2024 Berichten: 13474 | 3-12-2009 16:35 |
SpaceyDeeJ schreef: Daarnaast vraag ik me af, in hoeverre je last van de combinatie mic.zenders / IEM gaat krijgen wanneer deze allemaal in de D range gaan werken (tegelijkertijd min. 4/6 handzenders , 4 IEM)Als je dus in-ears gebruikt in dezelfde band als je microfoons, behandel ze dan, bij de grid indeling, als microfoons en probeer ze zo te plaatsen dat er enige afstand is tussen de zenders van de in-ears en de ontvangers van de microfoons (dan bijt het je minder snel in de poepert). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
RdreiersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-10-2009 Laatste: 21-5-2021 Berichten: 234 | 4-12-2009 08:53 |
Sennheiser zal zich aan het indekken zijn met wat aan het gebeuren is met de frequentie banden. De 820 en hoger zou voor dvb-t doeleinden gebruikt gaan worden op enige termijn? Heb de discussie hierover al een tijd niet meer bijgehouden maar waar het op neer komt is dat de e-band zoals sennheiser die noemt niet meer erg toekomst zeker is. En ja als straks dit rond is dan wordt het dringen op de banden die we hebben. Richard | |
DPA 2011C - DPA 4099 | |
HugovanmeijerenStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 11-7-2004 Laatste: 19-5-2014 Berichten: 463 | 5-12-2009 22:07 |
rdreiers schreef: Sennheiser zal zich aan het indekken zijn met wat aan het gebeuren is met de frequentie banden.De 820 en hoger zou voor dvb-t doeleinden gebruikt gaan worden op enige termijn? Heb de discussie hierover al een tijd niet meer bijgehouden maar waar het op neer komt is dat de e-band zoals sennheiser die noemt niet meer erg toekomst zeker is. En ja als straks dit rond is dan wordt het dringen op de banden die we hebben. Richard Daarom geeft Sennheiser alle G3 microfoons in Nederland ook uit in de B band. Groeten Hugo | |
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro |