Forum > Geluid

Twee (floor)monitor speakers Budget 500EUR per stuk

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
MarkIIStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2009
Laatste: 19-8-2009
Berichten: 1
18-8-2009 19:00
Dag iedereen,

Ik ben toetsenist en wil ten behoeve van een lekker podiumgeluid twee goede floormonitor speakers kopen.
Budget: 500EUR per stuk

Ik heb de Mackie SRM350v2 gehoord. Klonk best OK maar vond er te weinig laag in zitten.
De Mackie SRM450v2 schijnt meer bas te hebben. Hebben mensen ervaring met deze speaker(s) als monitor(en)?
Verder heb ik op het web de Samson DB300a gevonden. Volgens zijn specificaties is het ongeveer
een zelfde speaker als de Mackie SRM 450v2. Heeft er iemand ervaring met deze speaker?
De twee merken zijn in kwaliteit vergelijkbaar??
Verder heb ik ook de Contact MK2 van Voice Systems gehoord. Deze had meer bas dan de SRM 350v2, maar te weinig definitie. Iets
dat natuurlijk cruciaal is bij monitorgeluid!

Nog suggesties voor soortgelijke actieve monitor speakers?
Zijn er toevallig toetsenisten op dit forum te vinden? Welke monitoren gebruiken jullie?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groeten,
Mark.
KristofjStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-7-2009
Laatste: 7-9-2009
Berichten: 3
18-8-2009 19:40
De srm450 v2 is een goede keuze. ik heb ze zelf ook in gebruik als monitor voor bands, naar alle tevredenheid van de bands en van mij. als dj monitor gebruik ik ze soms ook nog wel eens maar hier heb ik al een paar keer gehad dat ze uitvielen wegens te heet (maar ze moesten dan ook wel extreem hard staan ...)

ik heb wel alleen maar ervaring met de oudere versie, maar ik neem aan dat de v2 alleen maar een verbetering zal zijn.
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
18-8-2009 20:13
Toetsenisten zul je overigens op dit forum niet veel vinden. Het merendeel van de gebruikers hier is DJ ofwel actief in de licht-geluidssector.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
18-8-2009 21:29
Persoonlijk vind ik floormonitors met te veel laag niet handig.
Het detail in het geluid word dan rap minder, en vaak is dat nu precies waarvoor je zo'n monitor voor je neerlegt lijkt me.

Wil je echt beukbas op het podium zou je aan de zijkanten van je podium een lekker sub/top setje kunnen neerzetten. Dat zie je wel vaker bij bands van wat zwaarder of groter formaat.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TwinscanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-12-2006
Laatste: 13-5-2013
Berichten: 144
18-8-2009 23:07
Ik heb de SRM 450 V2 eergisteren gehoord. Ze klonken érg goed. De bass is geen beukbass maar wel mooi helder en krachtig. Ook de hoge tonen waren zeker om over naar huis te schrijven.
Electronics run on smoke, if you let it out they stop working.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
19-8-2009 07:52
Vorig jaar tijdens een buitenlands optreden diende de toetsenman een monitor van mij te gebruiken,een SRM 450, en was heel tevreden.Bij terugkeer heeft hij bij dealer nog eens een luistertest gedaan en uiteindelijk de SRM 350 II gekozen alhoewel deze duurder was dan de 450(oud model) en is daar nog steeds heel tevreden over.
Dave22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2005
Laatste: 26-6-2013
Berichten: 46
19-8-2009 13:24
SRM 450 zijn de beste all round kastjes die je kunt hebben voor die prijs.

Ze zijn zeer Krachtig, klinken zeer fris en zijn zeer flexibel inzetbaar.
Je kunt er makkelijk kleine optredentjes mee verzorgen.
Ideaal als monitor of top.
Zeer licht voor een ingebouwde versterker te hebben.
Als je veel gaat spelen weet je dat gewicht ook wel een part speelt, en ook dit punt is zeker in orde.

Kortom ik heb er al vrij veel mee gewerkt en als PA multipurpose boxen zijn ze zeer geschikt.

Je kunt inderdaad wat zeggen over het laag, het is niet echt zoals een 15".
een 15 kan wat meer bas hebben. doch de kastjes kunnen zeker wat laag hebben.
Klinkt niet zo zwoel bassig, maar wordt toch duidelijk weergegeven.
Voor een 12" gaat deze ook heel wat concurrenten voorbij steken die een 12" bevatten.

Leuke handigheid is dat je de XLR input kunt regelen als voorversterker voor micro ook.
Zodat je voor een snelle setup of repetitie gewoon weg een zangmicro kunt inpluggen.

SRM450 of SRM450V2 Maakt in weze niet veel uit, ze klinken wat anders (karakteristiek in hoog varieert),
maar de kwaliteit is nagenoeg dezelfde (eerder subjectief).

Uiteraard zijn er betere monitors, maar volgens mij de ideale keuze voor uw budget.
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
20-8-2009 19:14

Dave22 schreef:

Je kunt inderdaad wat zeggen over het laag, het is niet echt zoals een 15".
een 15 kan wat meer bas hebben. doch de kastjes kunnen zeker wat laag hebben.
Klinkt niet zo zwoel bassig, maar wordt toch duidelijk weergegeven.
Ik vind eerlijk gezegd het laag ook niet heel belangrijk. Ik EQ meestal het laag toch weg buiten de Bass gitaar en drumstel natuurlijk. Eventueel kun je bij Drumfill nog een baskistje er onder zetten, of helemaal andere speakers gebruiken. Is toch wel lekker op de Kick, als je daar wel wat power hebt.
T is en blijft 'n passie..
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
21-8-2009 20:38

MarkII schreef:

Dag iedereen,

Ik ben toetsenist en wil ten behoeve van een lekker podiumgeluid twee goede floormonitor speakers kopen.

Zijn er toevallig toetsenisten op dit forum te vinden? Welke monitoren gebruiken jullie?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Groeten,
Mark.
Ja, Ik ben fulltime freelance toetsenist ( beroepshalve )
Ik heb al veel verschillende monitors rond mij gehad en de SRM 450 MK2 voldoet prima.
Als je ze goed gebruikt en goed neerpoot klinken goed.
Koop vooral niet de vorige chinese versie, die vallen wel eens uit als ze als monitor worden gebruikt ( ergens een hitte probleem ).
succes
sis
Freelance muzikant, producer, componist .

Terug naar forum Reageer (zonder quote)