Forum > Newbie Forum

Homestudio

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
FreakerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2005
Laatste: 24-3-2009
Berichten: 14
9-1-2009 14:27
Hallo allemaal,
Ik ben deze maand begonnen met het aanschaffen en inrichten van mijn homestudio op mijn kamer om mijn eigen demo's op te kunnen nemen. Omdat ik een dj-verleden heb, heb ik nog veel spullen hier staan, nog wat extra spullen aangeschaft en het begint al wat te worden. Deze week ben ik begonnen met alles aan te sluiten, maar daar kwam een probleem om de hoek kijken (hoewel ik dacht dat ik tot nu toe alles helemaal onder controle had).
Ik heb t nu als volgt aangesloten:
- Mijn keyboard, microfoon en computer (voor de lijntjes die ik al eerder heb opgenomen) aangesloten op mijn mixer.
- De main van de mixer naar mijn monitoren.
- De rec van mijn mixer terug naar mijn computer.

Opzich niks mis mee, dacht ik zo. Want ik wil elk lijntje gewoon steeds apart inspelen, eerst piano, dan zang enz. Maar nu zat ik er deze week nog eens goed over na te denken, en ik dacht dat wat ik terug kreeg op mijn computer de complete mix was inclusief de lijntjes die ik al eerder heb opgenomen. Hierdoor is het dus niet meer mogelijk elk lijntje nog apart op de computer te bewerken. Ik heb daarom voor een oplossing al dit forum en internet eens afgestruind, maar heb nog niet echt een direct antwoord kunnen vinden. Dus is zijn mijn vragen voor jullie:
- Hoe kan ik t zo aansluiten dat ik naderhand elk lijntje apart kan bewerken?
- Moet ik hier eventueel nog iets voor aanschaffen?

Alvast bedankt!
Groetjes, Stijn
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
9-1-2009 16:37
de eenvoudigste oplossing is denk ik (als ik je verhaal goed snap) alles 1 voor 1 op te nemen(op je computer).. aangezien je volgens mij maar 1 input hebt.. dan daarna afmixen.
2 de optie is een geluidskaart te kopen met meerdere ingangen.
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
10-1-2009 19:54
Heb je geen monitor-out op je mengtafel zitten welke je aan een enkel kanaal toe kunt kennen? Want zo als ik het begrijp krijg je PC + instrument binnen op het mengpaneel en je wilt alleen instrument terug naar de PC sturen?
FreakerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2005
Laatste: 24-3-2009
Berichten: 14
12-1-2009 22:23

Brokencore schreef:

Heb je geen monitor-out op je mengtafel zitten welke je aan een enkel kanaal toe kunt kennen? Want zo als ik het begrijp krijg je PC + instrument binnen op het mengpaneel en je wilt alleen instrument terug naar de PC sturen?
Nee, heb even gekeken, maar dat heb ik er niet op zitten.
Heb vandaag dan eens geprobeerd dat ik bijvoorbeeld het keyboard op de microfoon van mijn computer aansluit. Gaat opzich heel goed op deze manier. Maar het geluid van mijn pc gaat soms echt heel raar doen (komen hele hoge rare tonen door) dus ik denk dat ik genoodzaakt ben een externe geluidskaart te gaan kopen. En omdat ik graag een oplossing wil waardoor ik niet steeds kabels hoef te verplaatsen (dus dat alles hetzelfde blijft liggen continue) wil ik er dus één met meerdere ingangen. Maar hoe moet dit dan precies aangesloten worden? Want ja, snap wel eigenlijk hetzelfde als nu, alleen heb je dan meer ingangen. Maar heb je dan ook met meerdere uitgangen, zodat je elke lijn ook weer apart eruit kan komen, zodat het nog apart aankomt op de mixer waar je t ook nog kan mixen? Dus dan is mijn vraag naar wat voor soort geluidskaart moet ik dan kijken (hebben ze er hier één in de webshop)? Budget denk ik ongeveer maximaal 150 euro, hoeft namelijk geen topkwaliteit te zijn (alleen maar voor demo's). En hoe moet dit dan vervolgens worden aangesloten?
Groetjes, Stijn
FreakerdStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2005
Laatste: 24-3-2009
Berichten: 14
13-1-2009 10:17
Oke, ik geef meteen toe dat mijn vorige vragen een beetje lui waren. Ik had zelf nog helemaal niks opgezocht.
Maar kan ik dan bijvoorbeeld deze nemen: Numark DJ I/O
En dan mijn keyboard en microfoon aansluiten op de jackaansluitingen op de voorkant en dan twee tulpkabels van de achterkant van de geluidskaart naar mijn mixer.
Klopt dat dan zo? En kan ik dan op de computer kiezen welke lijn ik opneem? Want dan lijkt dat helemaal de oplossing voor mijn probleem!
Gr. Stijn
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
3-2-2009 11:13
In de studio van een vriend van me loopt zoveel mogelijk direct (of via aparte geluidskaartjes) via usb zijn pc in, indien mogelijk zou dat ook en deel van jouw probleem wegnemen.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)