Forum > Newbie Forum

Hulp gezocht voor verjaardagsfeestje

(13 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
TjeuteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2008
Laatste: 17-12-2008
Berichten: 2
17-12-2008 11:30
Dag iedereen,

in krokusvakantie geef ik een verjaardagsfeestje voor ongeveer 30à45 man. Het zou doorgaan in een parochiezaaltje die 80man kan slikken.
Ik sprak een vriend DJ aan voor regelingen ivm licht en geluid.
Hij zei me dat voor een parochiezaal en een feestje van 30-45man, het genoeg was om 1x een 4-par te zetten met 4 gekleurde spots, en dan nog een par met 4 scanners, een strobo en rookmachine.
Nu is mijn vraag is dit volgens jullie een goede keuze? Of moeten er meer lichten of minder lichten zijn?
En qua geluid brengt hij zijn laptop mee, zal vandaaruit ze op een deck zetten, en dan mixen, ook 2boxen van 400W en een versterker. Is dit volgens jullie ook oke?
Gelieve eerlijk te antwoorden en niet volgens de commerce.

Mvg,

Mathieu
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-12-2008 11:47
Ten eerste: ben eens iets creatiever met je topic titel. Ik, en velen andere met mij, zullen in eerste instantie niet weten waar je hulp mee wilt.

Ten tweede, specificeer eens iets nauwkeuriger:
- Wat voor muziek gaat er gedraaid worden?
- Hoe groot is het zaaltje (in meters en niet in mannen)?
- Welke parren gaan er gebruikt worden (Par 56, Par-64, vermogen van de lamp, led parren)?
- Welke scanners (graag ook vermogen en lamptype vermelden)?
- Watvoor strobe (vermogen)?
- Wat voor boxen worden er gebruikt en waar mee worden ze versterkt (merk/type)?

De ene luidspreker is namelijk de andere niet. Een 400W Skytec speaker zul je totaal niet horen langs een 400W RCF speaker, om eens wat te noemen. En dat geld ook een beetje voor je licht. En dat allemaal in een zaal die wij niet kennen. Dus op basis van de informatie die ik nu heb, kan ik je geen enkel zinnig advies geven.

Als tip in het vooruit: als het echt lekker vol moet klinken, zou ik een subwoofer aanraden. En qua licht zou ik liever 8 parren zien dan 4, dit in verband met de spreiding. Je kunt beter 8 kleinere parren nemen dan 4 grote, wat mij betreft.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
TjeuteStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-12-2008
Laatste: 17-12-2008
Berichten: 2
17-12-2008 11:50
da specificaties heeft hij niet vermeld en dat is voor mij ook niet nodig want ik ken daar totaal niets van.
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-12-2008 11:58
Dan zul je volledig moeten varen op het advies en inzicht van je vriend. Mijn tips heb je, meer kan ik je niet mee geven.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
17-12-2008 12:04
Als jij iemand inhuurt, neem ik aan dat je weet wie het is en hoe diegene te werk gaat. (je kent hem in ieder geval ergens van) Heb je geen vertrouwen in zijn werkwijze? Huur dan een ander in!
Advies vragen over apparatuur waar je zelf geen pap van heeft gegeten heeft ook geen zin, want wij geven je dan advies dat je ook niet zult snappen.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
17-12-2008 12:05
Klinkt me allemaal een beetje in de oren als iemand die net begonnen is met wat apparatuur en lukraak maar wat neerzet daar. Zou natuurlijk perfect kunnen zijn maarja kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken.
Ik zou zeggen vraag eens wat offerte's op bij wat drive-in shows in de buurt.
Weet uiteraard het budget niet en tevens niet wat de bekende ervoor vraagt als mijn idee een optie is.
Nu ook via de .eu te bereiken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
17-12-2008 12:16
Edit Mod: Dré: Topictitel aangepast ("help" als titel slaat natuurlijk NERGENS op!). Jammer dat OP zelf niet even een goede titel gekozen heeft, zelfs niet toen hij daar door een ander forumlid op gewezen werd... Verder topic verplaatst naar newbie (daar hoort het volgens mij).
Gelieve eerlijk te antwoorden en niet volgens de commerce.
Eisen stellen aan gratis informatie is niet erg netjes. Wil je eisen stellen, huur dan iemand in.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
17-12-2008 12:41
geen mail, geen woonplaats....
en dit:

tjeute schreef:

Gelieve eerlijk te antwoorden en niet volgens de commerce.
vind ik ook niet zo'n leuke entree, alsof wij allemaal oneerlijk zijn.
Ik denk eerder dat de meeste juist heel eerlijk zijn.

Ik zou zeggen vaar maar op je "vriend" want die heeft er blijkbaar veel verstand van.
Of kijk eens rond op websites van collega's drive-in shows,
en dan kom je er achter:
wie voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten,
moet geen wonderen verwachten laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
17-12-2008 13:04
je kunt altijd nog een foto plaatsen waar het moet gebueren
helpt vaak veel mensen hier.

en geef een budget aan waarmee je spullen wilt huren.
dan kunnen we misschien iets voor je doen
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
17-12-2008 19:31
Idd, zet eerst je woonplaats etc. in je profiel.
Plaats een foto van het zaaltje.

Als je ook even aangeeft waar het zaaltje is dat er misschien iemand van het forum daar in de buurt zit en je verder kan helpen. sneaky :V
HES Hog IPC

Terug naar forum Reageer (zonder quote)