Forum > Geluid

Schema dap k115

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
14-12-2008 23:29
Hoi,

ik ben op zoek naar het schema van de dap k115...

Nadat mensen teveel geclipt hebben een avond lang(helaas was ik niet aanwezig) hebben mn tweeters van de k115 kistjes het begeven, tenminste er komt geen geluid meer uit. Heeft iemand hier ook wel eens last van gehad en weet iemand hoe ik het kan laten maken. Met de 15" woofer is niks aan de hand, alleen bij allebij de k115 komt er geen geluid meer uit de tweeters, kan dit misschien een weerstandje zijn die goedkoop te vervangen is? Verder wil de organisatie van het feest waar deze topjes stonden in een kleine rokersruimte waarschijnlijk niet voor de kosten opdraaien, heeft hier iemand nog ervaring mee, en wie staat er in zijn recht, ik of de huurder?

hopelijk kan iemand me helpen
Wat?... Ja... Oke...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
15-12-2008 00:16
Gewoon een nieuwe recone erin, kost 15 euro.

Heb je het verhuurd zonder versterker? Clippen is meestal de hoofdoorzaak van dit soort defecten, maar stond er niet gewoon een te zware versterker op?

Misschien was er een MIC met een beste feedback wat de HT drivers heeft gesloopt. Maar het gaat goed hard als de tweeters stuk gaan in een kleine rookruimte, ik kan er een flinke dansruimte mee voorzien.

En als je dan wilt verhalen op de gebruiker, wat staat erin het verhuur-contract?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-12-2008 10:36
K-115 heeft tegenwoordig een prima FET limiter op de filterprint zitten. Wellicht zijn de K-115's van de OP van vóór die tijd. In dat geval zou ik niet alleen de HF drivers voorzien van een recone maar ook het filter vervangen. Deze staat gewoon in de webshop als spare part.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
15-12-2008 23:49
Ja er stond inderdaad een iets te kleine versterker op. ik had hem al flink teruggedraaid maar die gasten daar hebben, zo later ook te zien op filmpjes, gewoon dieper dan diep in het rood gedraaid waardoor de versterker uiteindelijk alsnog flink aan het clippen is geweest en das idd niet echt fijn voor zo een box... Helaas zijn er nog altijd mensen die de rode lampjes op het mengpaneel en versterker er mooier uit vinden zien dan de groene.. :(

Verder ben ik echt een leek in het reconen van speakeronderdelen, ik zal eens wat rondneuzen op het forum, zijn die recone kitjes verder verkrijgbaar via new line? En heeft iemand nog adviezen of iets? Owja, de boxen zijn begin juli 2008 aangeschaft, dus als het goed is zit er wel zo een filter in, Hierdoor zou dus alleen een recone van de hf drivers voldoende zijn?

Verder heb ik helaas, omdat het nog snel geregeld moest worden en ik de huurders beter kende als andere huurders, geen huurcontract opgesteld. (heel dom eigenlijk) Wel heb ik mondeling afspraken met de dj's gemaakt van de avond om niet in het rood te draaien vanwege de te kleine versterker en kans op opblazen van de boxen, achteraf heb ik beeldmateriaal gezien en opgeslagen waarbij er flink in het rood gedraaid werd. Blijft de huurder hier echter niet verantwoordelijk voor enige schade aan de aparatuur?
Wat?... Ja... Oke...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
16-12-2008 16:56
Zonder contract kun je niets maken, al had 'ie ze in de fik gestoken wink ;) misschien valt er iets te regelen met verzekering.

Reconen is eenvoudig, driver eruit draaien, 4 schroeven losdraaien, oude diafragma eruithalen en nieuwe erin plaatsen happy :)
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
16-12-2008 18:27
Ja de huurders hadden geen verzekering afgesloten voor eventuele schade aan spullen... Wel hadden we een zogenaamde gentlemensagreement gesloten, oftewel een mondelinge overeenkomst, zowel met huurder als dj's. Wellicht valt hier nog iets aan te winnen en anders weet de rechtsbijstand er misschien nog wel iets uit te halen.

Dit diafragma is ook te bestellen via new-line?
Wat?... Ja... Oke...
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
16-12-2008 18:32
spare part inmiddels gevonden...
Wat?... Ja... Oke...
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
16-12-2008 18:36
Indien je zelf even de moeite had genomen in de webshop te kijken had je gezien dat een recone net geen 15 € kost.Als je daar een verzekering voor moet lastigvallen kost het je meer aan postzegels en telefoontjes.
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
16-12-2008 18:41
Kan je gewoon die k*tboxen niet vervangen door een betere serie van DAP ??? laugh :D
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
NixzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-1-2006
Laatste: 12-6-2009
Berichten: 38
16-12-2008 18:50
1 x bewerkt. Laatst door Nixz op 16-12-2008 18:54
Nou ik vind dus niet dat ik over me heen moet laten lopen... Ik kan iedere keer wel als er iets kapot is, wat 'maar' 15 euro kost, zelf gaan vervangen maar dan ben je aan je eigen brood aan t knagen... Ik ben ook maar een student en als het mijn eigen schuld is, oke. Maar dat is dus niet het geval. Maar dit is mijn mening en je mag daar ook anders over denken...

Maar waar het hier dus over gaat is wat ik moet bestellen, wie er voor de kosten opdraait zie ik vanzelf wel.
Ik haal hem zometeen even uit elkaar, maar waarschijnlijk hoef ik dus alleen een 'Dap recone' (hf diafragma) te kopen en geen filter (als ik de nieuwe type boxen heb) en ook geen hf driver?
Wat?... Ja... Oke...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)