Forum > Licht

Showtec PSA-321 Aardlek

(35 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
CrazybeatsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2005
Laatste: 4-9-2012
Berichten: 6
5-12-2008 11:14
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een showtec psa 321

Helaas lukt het me niet het apparaat werkend te krijgen..

de aardlek blijft springen op het moment dat ik de stoppen aanzet..

heeft iemand vaker dit probleem gehad of ervaring de psa 321..

Ik zou graag horen wat ik eventueel verkeerd doe.. misschien moet ik het apparaat anders gebruiken.. al kan ik me daar weinig van voorstellen

alvast bedankt!
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
5-12-2008 11:38
Hoe hebt jij het apparaat aangesloten? En heb je nog andere apparaten erop aangesloten?
Steek eens de stekker in, zonder dat er ook maar iets op de PSA is aangesloten.
Dance the night away!
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
5-12-2008 12:02
Toevallig, wij zijn sinds kort ook in het bezit van dit kastje.
Precies hetzelfde probleem. De aardlek schiet continu naar beneden.
Als er géén stroom op staat, als er wél stroom op staat.
Mét apparaten in de verdeler, zonder apparaten in de verdeler.

Fijn dat de gebruiksaanwijzing zo uitebreid is ;)
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
5-12-2008 13:53
Als eens gechecked of de kabel goed is of als er op die lijn niets mis is?
Heb ook wel al es gehoord van bedrijven die een andere aardlek insteken die minder gevoelig reageren...
Fun is serious business!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
5-12-2008 14:02

viero schreef:

Heb ook wel al es gehoord van bedrijven die een andere aardlek insteken die minder gevoelig reageren...
Ten strengste verboden!

aardlek moet 30ma zijn, en geen ma meer....

Als de aardlek eruit springt, zou ik maar eens goed kijken naar de bedrading in de CEE stekker.
Dikke kans dat er iets omgewisseld is.

Mocht er een fabrieksfout zijn, dan zul je er eerst van moeten gewissen dat alle bekabeling in orde is.
Ook het stopkontakt waar je hem insteekt....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
5-12-2008 14:14

Tom schreef:

viero schreef:

Heb ook wel al es gehoord van bedrijven die een andere aardlek insteken die minder gevoelig reageren...
Ten strengste verboden!

aardlek moet 30ma zijn, en geen ma meer....

Als de aardlek eruit springt, zou ik maar eens goed kijken naar de bedrading in de CEE stekker.
Dikke kans dat er iets omgewisseld is.

Mocht er een fabrieksfout zijn, dan zul je er eerst van moeten gewissen dat alle bekabeling in orde is.
Ook het stopkontakt waar je hem insteekt....
Ik weet dat het niet mag, vermeld het alleen maar eens ;)
Daarom dat ik ook zeg datan de kabels kan liggen ;)
Fun is serious business!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-12-2008 14:47
Als de aardlek er steeds uitklapt, ook als er niets op de verdeler is aangesloten, kan dat 2 oorzaken hebben:

1. Er lekt stroom weg. Waarschijnlijk omdat er spanningdragende delen in het apparaat of in de CEE-stekker contact maken met de metalen kast of met de aardingsdraad. Als dit de oorzaak is dient het apparaat te worden nagekeken door een elektricien;
2. De aardlekschakelaar is stuk en moet worden vervangen.

In beide gevallen geen werk voor mensen die niet echt weten waar ze mee bezig zijn (en dan bedoel ik niet: mensen die *denken* dat ze weten waar ze mee bezig zijn. Dus als je nog garantie hebt: terug ermee naar de winkel. Als je geen garantie meer hebt: naar een elektricien.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PimsaintStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 7-11-2009
Berichten: 51
5-12-2008 15:02
Wij hebben onze doos opgeschroefd om te kijken of er misschien ergens draden loszatten/de behuizing raakte.
Bleek dat er één ader niet goed vastgeschroeft zat in de aardlekmodule. We hebben deze goed aangedraaid en hoopte natuurlijk dat hiermee het probleem was opgelost.

Niets is minder waar, en alle kabels zitten -zo ver we hebben kunnen ontdekken- goed vast en er zijn geen gestripte delen zichtbaar. Ook hebben we verschillende aanvoerkabels gebruikt in dit nu op twee verschillende locaties (dus stroombronnen) meegemaakt.

Kan ik hieruit concluderen dat de aardlekmodule defect is? (en we de kast dus het beste retour kunnen sturen naar de dealer)
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
5-12-2008 17:29
kast is uit elkaar geweest dus kan dat de garantie vervalt bestaat
wat zou een leven zijn zonder geluid
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-12-2008 19:06
Moeten ze dat bij showtec eerst nog maar eens kunnen bewijzen dat die kast open is geweest.

TIP: Duw er een aardlek in van een fatsoenlijk merk ipv die china rommel die te pas en te onpas uitvalt. Als er iets is waar je toch wel op moet kunnen vertrouwen is het je stroomverdeling.

Tom schreef:

Als de aardlek eruit springt, zou ik maar eens goed kijken naar de bedrading in de CEE stekker.
Dikke kans dat er iets omgewisseld is.
Iets omwisselen in de CEE stekker maakt geen donder uit voor het reageren van je aardlek. Die CEE stekker zit namelijk VOOR je aardlek....

1 manier om zeker te weten of er wat mis is met de bekabeling in je verdeler: CEE stekker uit stopcontact, alle automaten en aardlek aan. Multimeter erbij en weerstand meten tussen aarde en alle fases en nul. Moet allemaal oneindig zijn.
Krijg je aardlek niet eens aan zonder stroom erop kan je er bij voorbaat wel vanuit gaan dat die stuk is, of er moet een hulpcontact/module aan gekoppeld zijn die 'm doet uitvallen als de stroom eraf gaat maar dat betwijfel ik ten sterkste in die verdelers.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)