digitale EQ + meer voor Dynacord XA2
(4 reacties. Pagina 1 van 1)Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-1-2003 Laatste: 29-7-2019 Berichten: 690 | 11-5-2008 14:40 |
Ik heb een dynacord XA2 set, en met een dbx 31-bands eq stel ik de boel op locatie een beetje af, om zo een lekker geluidje te creeren. Dit is allemaal nog redelijk tijds-intensief, dus wil ik graag naar een digitale EQ, zodat ik ook de EQ met bijvoorbeeld een laptop kan inregelen. Ook zou wat extra processing en andere opties (wat je vaak op de digitale apparaten ziet) geen kwaad kunnen uiteraard. Presets maakt het ook erg leuk, want dan kan ik het apparaat ook voor kleine klusjes gebruiken, als ik met een actief HK setje draai. Alleen het probleem waar ik een beetje tegenaanloop, is dat veel van die systemen gemaakt zijn om ook te crossen, in het geval van de dbx driveracks, 2in 6out (of meer). crossen hoeft het apparaat niet, aangezien mijn XA2 versterkers dit al doen, ik heb 1 versterker per kant staan. De nieuwe driverack px ziet er op zich wel leuk uit, maar heeft niet super veel opties vergeleken met zijn grotere broertjes, en kan dus ook niet dmv een laptop ingeregeld worden. de dbx 260 is op zich een leuk apparaatje, maar die lijkt me meer gemaakt voor systemen die een x-over nodig hebben. Weet iemand misschien een geschikt apparaat voor mijn toepassing? | |
Music is what feelings sound like... | |
JadjongStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2002 Laatste: 2-1-2021 Berichten: 614 | 11-5-2008 21:14 |
Je zoekt een apparaat met een aantal in en uitgangen die je naar wens kan configureren? Wat wil je eraan uitgeven? | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 11-5-2008 21:58 |
Hallo, RonnieB schreef: ....... Dit is allemaal nog redelijk tijds-intensief, dus wil ik graag naar een digitale EQ, zodat ik ook de EQ met bijvoorbeeld een laptop kan inregelen.Ook zou wat extra processing en andere opties (wat je vaak op de digitale apparaten ziet) geen kwaad kunnen uiteraard. Presets maakt het ook erg leuk, want dan kan ik het apparaat ook voor kleine klusjes gebruiken, als ik met een actief HK setje draai ..... Ik zie dat niet zo een twee drie. Instellen van (P)EQ's, limitter en opslaan van de presets (en weer oproepen) is een fluitje van een cent via het bedieningspaneel, daar heb je geen pc/laptop voor nodig. Tenminste op de Stage Accompany PPE 2410 (eventueel via SAnet of MIDI ook remote te besturen) van mij is dat zo. Vergelijken van de presets gaat ook heel erg makkelijk. En dit alles zonder brommen, knallen en andere rare geluiden. De "leveller" (limitter) is een erg muzikale, je hoort hem (bijna) niet ingrijpen. * Meer info PPE 2410 * Handleiding PPE 2410 Mocht je er een zoeken of willen, AMX_Pete van dit forum heeft er nog een staan. Wat wil je dan precies hebben aan digitale processing? Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
RonnieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-1-2003 Laatste: 29-7-2019 Berichten: 690 | 13-5-2008 23:58 |
Webbie schreef: Hallo,RonnieB schreef: ....... Dit is allemaal nog redelijk tijds-intensief, dus wil ik graag naar een digitale EQ, zodat ik ook de EQ met bijvoorbeeld een laptop kan inregelen.Ook zou wat extra processing en andere opties (wat je vaak op de digitale apparaten ziet) geen kwaad kunnen uiteraard. Presets maakt het ook erg leuk, want dan kan ik het apparaat ook voor kleine klusjes gebruiken, als ik met een actief HK setje draai ..... Ik zie dat niet zo een twee drie. die SA ziet er wel aardig uit, maar lijkt me al wel een oud apparaat? qua processing zou ik graag limiting zien, en een feedback filter is ook mooi meegenomen (als het goed werkt uiteraard) delay is op zich niet nodig, denk niet dat de dynacord set snel als delay word gebruikt ;) maar als er verder nog tips qua processing zijn, dan hoor ik dat graag natuurlijk... budget ligt trouwens rond de 500-750 euro, en 2e hands is met dit soort dingen ook niet zo'n probleem denkik. | |
Music is what feelings sound like... | |
PurplehazeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 12-5-2004 Laatste: 9-2-2019 Berichten: 64 | 14-5-2008 22:00 |
is een dbx DDP niet wat voor je? programmeerbare parametrische Eq, limiting, expander, compressie, gate, de-essing. Er zal veel zijn wat je niet meteen gebruikt voor jouw doel maar de parameet en limiting kun je al aardig wat knutselen, en niet te duur tweedehands rond de 400 euro. gr Mich | |