Forum > Licht

DVC2 128-M - Daslight Virtual Controller 2 128-M

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Dj-FerryStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 22-12-2016
1-5-2008 13:22
Werkt de DVC2 128-M - Daslight Virtual Controller 2 128-M ook op versie 1 van Daslight?
JopEx Lid
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
1-5-2008 13:30
Staat gewoon op de site van daslight hoor...

DVC2 128-M

A cheap and easy to use controller.

- 128 DMX OUT (PC mode), 60 DMX OUT (Stand Alone mode)
- 4 triggering actions (I/O ports)
- Plug and play USB 2.0 interface with power via USB interface
- Compatible with any type of DMX 512 fixtures
- 1 year guarantee

DVC2 128-M works with Virtual Controller 1 and 2 software but is restricted to a max of 128 channels. This interface must be connected to a PC. Thus, you will be able to control your lighting without your PC. This interface requires a 9V power supply in stand-alone mode.

DVC2 128-M features:
- 128 channels in PC mode / 60 in Stand alone mode
- The number of scenes, steps and effects are restric­ted to 30
- No Midi control
- 4 Scenes can be played simultaneously
MB Audio systems
Dj-FerryStandaard Lid
24-5-2008 18:57
Heb nu me daslight al bijna 2 weekjes in huis, maar nu heb ik het volgende probleem;

Ik gebruik de standaard voorgeprogrameerbare bewegingen. Telkens als hij bv zn 6 stappen heeft gemaakt gaat de lamp 2 sec uit en gaat de head naar het beginpunt, en begint daarna overnieuw met het programma.
Wat is hier aan de hand?
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
3-6-2008 01:06
Welke fixture´s heb je ?
In Daslight staan geen voorgeprogrameerde show's !
Je kunt er wel een maken via de fx generator. ( bv een circkle met 6 movingeheads en dan een fase verschuiving geven zodat je het "waaier effect" krijgt )

Je moet alles manueel doen bij Daslight, kleuren, gobo's, shutter's, bewegingen, dimmers, ...
Ondanks dit werk ik al jaren met Daslight en Daslight2 en al zou ik het zonder meerprijs kunnen omruilen voor Sunlite 2008 of Martin Lj dan doe ik het zeker niet.
( Sorry voor m'n enthousiasme hierover :-) )

back to topic >
Het lijkt erop dat je 1ste stap in je scene een lege stap is.
Daarom loopt hij de 6 volgende stappen netjes af maar gaat hij bij de 1ste stap effe uit.
Je hebt totaal dus 7 stappen waarvan je er maar 6 geprogrameerd hebt.

Ikzelf maak altijd een 50 tal scene's.
1ste 10 scene's zijn bewegingen.
2de 10 scene's zijn dimmer en shutter effecten.
3de 10 scene's zijn kleuren en effecten
4de 10 scene's zijn gobo's en effecten

Dan voor bepaalde muziekstukken of theater applicatie's >>
5de 10 scene's zijn stand-alone scene's die voor het mooie effect stand-alone dienen te draaien ( hier zit dus alles in, beweging, kleur, gobo, shutter, ... )

Daslight is minder goed als je iedere week met verschillende fixture's de baan op moet, maar als je een redelijk vaste setup hebt dan hoef je enkel de vorige show in te laden en de bewegingen aan te passen en hier en daar wat update'n aan het totaal plaatje.
Dj-FerryStandaard Lid
5-6-2008 17:07
Ik heb de standaard bewegingen uit Daslight, de circel, de circel delay etc.
Heb hier zelf apparte knoppen bij gemaakt voor kleuren,gobo's etc. Maar toch slaat hij telkens een stap over lijkt wel..
LJ DaAnStandaard Lid
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
5-6-2008 18:13

Dj-Ferry schreef:

Heb nu me daslight al bijna 2 weekjes in huis, maar nu heb ik het volgende probleem;
Als ik het zo lees programmeer jij je bewegingen zelf (Met het positionboard), hier heb je een fx generator voor, deze stopt niet maar blijft alleen maar cirkels maken.

Je KAN wel zelf via je X-Y baord een beweging maken, maar als je dan je beginpunt (Pan 0 en Tilt 0) meeprogrammeerd, neemt ie dat mee ja (Logisch)

rekal schreef:

bv een circkle met 6 movingeheads en dan een fase verschuiving geven zodat je het "waaier effect" krijgt
Delay ja.

Dj-Ferry schreef:

Ik heb de standaard bewegingen uit Daslight, de circel, de circel delay etc.
Heb hier zelf apparte knoppen bij gemaakt voor kleuren,gobo's etc. Maar toch slaat hij telkens een stap over lijkt wel..
Die is er niet.
Je hebt een macro, MAAR jij moet nogsteeds zelf de X en Y grootte bepalen, en de snelheid.
Ook moet je het beginpunt bepalen, vanaf daar gaat Daslight dan je beweging maken (je zet je scan dus in het midden)

Als je je shutter open zet, en je wijst een scan een macro toe, gewoon een makkelijk klein rondje, blijft 'ie dan geen rondje maken?
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
Dj-FerryStandaard Lid
6-6-2008 08:49
Het is heel makkelijk, jullie heb het nog niet helemaal duidelijk door:

Als ik bij daslight op het toverstafje druk, dan kan me movingheads selecteren. Dit doe ik dan ook.. dan klik ik op volgende, en kom bij de bewegingen aan. Hier kan ik zelf bepalen welke (voorgeprogrameerbare) bewegingen ik kies.
Als ik deze laad en in 'live' afspeel dan maakt de head zijn weweging en stopt hij. gaat de lamp 2 sec. uit en draait naar zijn beginpunt en begint daarna weer zijn programma af te spelen (de stappen)
DouweVIP Lid
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 31-10-2024
8-6-2008 09:54
Lijkt in mijn ogen dat je een reset commando mee hebt geschreven.
Controleer je prog stap voor stap en kijk of niets vreemds tegenkomt.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
RekalStandaard Lid
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
10-6-2008 19:53
Ik snap niet waar jij toverstafjes ziet ?
1 : Je voegt je fixture(s) toe.
2 : je gaat naar "editor" waar je op 2 manieren een programma kunt maken.
mannier 1 : je maakt ze doormiddel van de fx generator waarna hij onderaan de
programma lijst verschijnd.
mannier 2 : je maakt manueel je bewegingen in de vorm van stappen al dan niet
met kleuren, shutters, dimmers, ... erin.

Als je manueel stappen gaat maken dan is je 1ste stap die er vanzelf al staat ook een stap die hij meeneemt !
Als je een "nieuw programma" aanmaakt doormiddel van de "groen plus" in het "scene venstertje" is er al direct een 1ste stap gemaakt die je dus dient te programeren.
Druk je vervolgens op "groene plus" in het "stappen venster" dan is dat je 2de stap.

Ik probeer werkelijk je probleem te snappen, maak dit lukt niet met jouw uitleg......
GateWayStandaard Lid
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
16-6-2008 10:05
hij gebruikt nog de oudere versie van daslight DVC1, daar zat een toverstaf in en kon je voorgeprogrammeerde bewegingen kiezen zoals circle en circle delay,... de meeste reactie die ik hier lees zijn allemaal van toepassing op DVC2 (fx generator ed)

de fx generator zit er pas een heel stuk later in (volgens mij zat die zelfs niet in de eerste versies van daslight 2)

upload je daslight file anders eens even, of mail hem door dan zal ik even kijken

Terug naar forum Reageer (zonder quote)