Forum > Geluid

Nieuw: Driverack PX

(27 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
30-3-2008 10:11
DBX is met een nieuwe budget controller op de markt gekomen, de Driverack PX.
* Stereo Feedback Elimination with 12 feedback notch filters
* Dual 28-band Graphic EQ
* Classic dbx® Compressor
* 120A Subharmonic Synthesizer
* Stereo Multi-band Parametric EQ
* Stereo PeakStopPlus™ Limiters
* Pink Noise Generator
* Auto-EQ with 28-Band RTA
* JBL® and other popular powered speakers included in Setup Wizard
* dbx M2 Measurement Mic and zippered pouch included
* Front panel RTA-Mic XLR input with phantom power
* 25 User Programs / 25 Factory Programs
* 2 Channel XLR Input
* 2 Channel XLR Output
* 2 Channel XLR Sub Output
* 24-Bit ADC/24-Bit DAC, >110 dB Dynamic Range
* dbx Type IV™ Conversion System
* Full Graphic LCD Display
Staat op dit moment in een niet nader te noemen krantje voor de (introductie/aanbieding?) prijs van slechts 429,- euro shocked 8O.
Het grootste verschil met de Driverack PA is uiteraard het aantal uitgangen, verder kan ik er niet al te veel aan ontdekken wat anders is.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
30-3-2008 15:23
volgens mij zit er geen delay op, en nog steeds geen inschakelvertraging
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
30-3-2008 15:48
Klopt volgens mij, maar voor een simpel sub/top setje (waarbij in de top een passief filter zit) lijkt me dit een mooie oplossing, of althans een driverack PA geen meerwaarde hebben. Wil je iets meer dan zul je minimaal naar de PA moeten kijken inderdaad.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
30-3-2008 20:23
Was ook mijn eerste gedachte, maar als je goed kijkt is deze controller uitsluitend voor actieve setjes bedoeld. Heb bijvoorbeeld nog geen crossover-knop kunnen ontdekken...
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-3-2008 20:58
Heb even de handleiding gechecked en via Setup kom je in het menu terecht voor de High-pass/Band-pass filters:
The Filters are used to divide the input signal into two frequency bands. This allows the user to drive the speaker in its optimum frequency range and send each output separately for more efficient use of amplifier power. Appendix A.5 illustrates each of the available Filters. The signal present at the Main (OUT) outputs can be adjusted using a High-Pass filter. The signal present at the Subwoofer (SUB) outputs can be adjusted using Band Pass filters consisting of Low-Pass and High-Pass filters. When editing Filter parameters the frequency band is indicated by the highlighted OUT or SUB in the top left corner of the screen. The High-Pass or Low-Pass filter being edited is indicated by the highlighted edge in the graphics area.

For each High Pass filter there are three parameters:

Frequency
Adjusts the frequency of the High Pass filter from OUT (below 20Hz) to 20KHz.

Type
Selects the filter type. Selections are BW 6,12,18,24 for Butterworth type filter with slope of 6, 12, 18 or 24 dB/Octave and LR12, 24 for Linkwitz-Riley type with slope of 12 or 24 dB/Octave.

Gain
Sets the gain of the selected output band. (-INFdB to +20dB)
For each Low-Pass filter there are two parameters:

Frequency
Adjusts the frequency of the Low Pass filter from 20Hz to OUT (greater than 20kHz).

Type
Selects the filter type. Selections are BW 6,12,18,24 for Butterworth type filter with slope of 6, 12, 18 or 24 dB/Octave and LR12, 24 for Linkwitz-Riley type with slope of 12 or 24 dB/Octave.
Light Image
GuntherMStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-1-2006
Laatste: 27-2-2018
Berichten: 36
2-4-2008 15:11
Eindelijk een alternatief om de Behringer DEQ definitief uit je rack te bannen. De prijs is in elk geval in orde.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
2-4-2008 17:48

GuntherM schreef:

Eindelijk een alternatief om de Behringer DEQ definitief uit je rack te bannen. De prijs is in elk geval in orde.
Ik vrees dat het dbx toestel heel wat minder mogelijkheden heeft!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-4-2008 21:11

davy gabriels schreef:

Ik vrees dat het dbx toestel heel wat minder mogelijkheden heeft!
Ja en nee.

Voor zover ik heb gezien heeft de Driverack PX géén crossover aan boord, maar de post van Jeroen lijkt het tegendeel te beweren. Beetje onduidelijk. Het ding lijkt echt bedoeld voor powered speakers. Bovendien is het een 2-in 4-uit processor (logisch als je actieve speakers wilt processen). De Behringer is een 3 in 6-uit processor mét crossover dus eigenlijk niet te vergelijken.

De Driverack PX heeft in ieder geval een meegeleverde meetmicrofoon voor auto-eq een goedwerkende (tenminste, als hij hetzelfde is als de Driverack 260) feedback killer, de perfecte dbx Peakstop limiters (ik kan me niet voorstellen dat Behringer dat niveau haalt) en subharmonic synthesizer (die ontbrekend laag creëert). Verder kan ik me ook niet voorstellen dat dbx de fout van Behringer maakt dat het geluid even wegvalt als je iets aan de eq bijstelt.

De Behringer heeft weer bediening via een pc.

Kortom: wil je actieve speakers processen dan ligt de dbx voor de hand. In andere gevallen is die wellicht niet bruikbaar en zal je voor de Behringer of een van de vele alternatieven moeten gaan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
2-4-2008 22:58
Bij de Behringer kan je de crossover ook uitzetten per output, dan is het gewoon een 3x6 mixer/splitter. Ben benieuwd of je bij de DBX PX ook elke output apart in kan stellen of dat je vast zit aan vaste configuraties zoals bij de DBX PA.
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
2-4-2008 23:05

Victor schreef:

de perfecte dbx Peakstop limiters
Victor, heb jij ervaring met deze limiters? Ik heb namelijk horen vertellen dat je nog door de limiters van een driverack heen kan duwen, kan dit kloppen of sla ik de bal helemaal mis?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)