Forum > Geluid

dap xtreme 700

(24 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
21-3-2008 16:57
wie weet of de xtreme 700 versterker goed geluid levert
die ingebouwde crossover werkt dat ook fijn of kun je er beter nog een externe crossover aan hangen
hier is de info van de versterker

www.new-line.nl/v/13101

ik wou er 2 subs aan hangen van 300w rms (rw-18b)

ik kan ook een palladium 1200 pakken maar die extreme lijkt me veel beter dan een palladium en ik kan flink wat korting op die exreme versterker
dan is een extra crossover ook niet persee nodig
laat maar weten wat jullie er van vinden
wat zou een leven zijn zonder geluid
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
21-3-2008 17:59

djlimburg schreef:

wie weet of de xtreme 700 versterker goed geluid levert
die ingebouwde crossover werkt dat ook fijn of kun je er beter nog een externe crossover aan hangen
hier is de info van de versterker
In een ander toppic praten we ook al over de xtreme serie.
www.new-line.nl/forum/read/?t=8807

Zelf beschik ik ook over een xtreme 700, op het eerste oog ziet de software er goed uit, in de zin dat hij wel over de basis fucnties beschikt. Je hebt trouwens wel een crosover nodig voor je topjes dan, want die kun je niet fulrange laten spelen uiteraard. Want je kan het signaal niet door linken.
ja...
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
21-3-2008 18:25
topjes spelen nu ook als fullrange maar wil profesioneel gaan draaien
ik moet kijken of ik aan 2 extremes kan komen of hoe ik het moet gaan doen
en daarbij kost een crossover niet zoveel
de ingebouwde limiter enz zijn wel perfect
nog een vraagje moet je de versterker aansluiten via usb of printerpoort omdat hij op mn laptop moet komen moet ik even kijk of het uitkomt
anders zet ik er een kastje tussen usb-printerpoort
wat zou een leven zijn zonder geluid
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
10-5-2008 18:18
xtreme staat alweer in de verkoop ik ga hem toch inruilen voor een palldium
hij trekt al teveel stroom daardoor wordt het al moeilijk om gewoon op 1 groep van 220v 16A te draaien
als ik die palladiums heb lukt dat wel
er zijn namenlijk plaatsen genoeg waar ik geen krachtstroom krij

verder vind ik de xtreme zeker een aanrader
software werkt super en is makkelijk te bediennen
ook levert hij de opgegeven vermogens zeker en klinkt zuiver
ook krijg ik hem niet in de clip
en de bd metertjes die eropzitten werken ook prima dat is altijd handig
wat zou een leven zijn zonder geluid
MichelvanopstalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 22-9-2008
Berichten: 84
10-5-2008 21:16
ik heb hem hier ook staan, uitval op een 16A groep heb ik nog niet meegemaakt, maar hij staat hier ook nog niet zo lang.

Deze versterker heeft wel meerwaarde op de palladiumserie. Het geluid klinkt erg goed, en je kunt de versterker precies op je speakers afstellen. Het programma wat erbij zit werkt uitstekend alleen jammer dat het bijgeleverde printje niet gewoon in een kastje zit. als ik er nu een keer overheen nies is ie kapot razz :p

verder vind ik het verschil in adviesprijs van de palladium ten opzichte van de extreme wel erg fors.

ook de kabel van 3x6mm2 is overdreven dik, omdat de x700 op 16A is afgezekerd. Op die kabel is geen fatsoenlijke 230v stekker te krijgen, dus zul je hem anders moeten aansluiten of moeten vervangen door een 3x2,5mm2 kabel
Schno009Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2007
Laatste: 7-7-2022
Berichten: 122
10-5-2008 23:35
Een Xtreme zal niet meer stroom trekken als een Palladium die uitstuurt op hetzelfde volume. Misschien zelfs nog wat minder door de betere opbouw. Ik zou de Xtreme's zeker houden.
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
11-5-2008 10:45
Als je wil kun je hem kopen.
Hij is nooit op een feest geweest heb hem alleen thuis gebruikt.
Hij is pas 1.5 maanden oud maar heb geen garantie omdat ik hem heb gekocht in een winkel die faliet was gegaan.
Alle tests zijn toegestaan en als je normaal omgaat met een versterker komt er niets aan.
Hij is afgezekerd op 16A maar hoeveel hij nu echt trekt heb ik nog niet gemeten.
Als ik nog een paar kleine dingen aan heb staan op dezelfde groep en ik zet de xtreme aan valt de zekering uit (automaat 16A)

Mocht iemand hm willen kopen of nog vragen heeft kan mij die altijd stellen via de mail (kijk mijn mail iedere dag na en je krijgt direct reactie als ik op de pc zit ).
wat zou een leven zijn zonder geluid
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
11-5-2008 10:49

michelvanopstal schreef:

ik heb hem hier ook staan, uitval op een 16A groep heb ik nog niet meegemaakt, maar hij staat hier ook nog niet zo lang.

Deze versterker heeft wel meerwaarde op de palladiumserie. Het geluid klinkt erg goed, en je kunt de versterker precies op je speakers afstellen. Het programma wat erbij zit werkt uitstekend alleen jammer dat het bijgeleverde printje niet gewoon in een kastje zit. als ik er nu een keer overheen nies is ie kapot razz :p

verder vind ik het verschil in adviesprijs van de palladium ten opzichte van de extreme wel erg fors.

ook de kabel van 3x6mm2 is overdreven dik, omdat de x700 op 16A is afgezekerd. Op die kabel is geen fatsoenlijke 230v stekker te krijgen, dus zul je hem anders moeten aansluiten of moeten vervangen door een 3x2,5mm2 kabel
Ik heb er wel een stekker aan gekregen maar heb het koper ook moeten verdunnen anders kreeg ik het niet in de stekker.
Vind het ook grote onzin want een gewone 16A groep (stopcontacten) is in een huis opgebouwd met 2.5mm2 en dat haalt het ook zeker.

Verder zit op het printplaatje niet zoveel wat er aan kapot zou kunnen gaan (gewoon een beetje voorzichtig mee zijn).

Dat prijsverschil zit in de ingebouwde dsp en een xtreme levert veel zuiverder geluid.
Daar hbe ik niets aan bij mijn speakers (dap rw-serie) en daarom gaat de xtreme weer in de verkoop.
wat zou een leven zijn zonder geluid
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
11-5-2008 11:42
Je kunt op die kabel het beste een CEE16 (zo'n blauwe 230V stekker) zetten en van daaruit een verloopje naar gewone shuko nemen; heb de kabel nooit in me handen gehad maar over het algemeen past een flinke kabel wel in de CEE16.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
DjlimburgEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2008
Laatste: 20-6-2009
Berichten: 274
11-5-2008 11:43
Ik heb er een gorte rubberen stekker aangezet.
Ook dat werkt prima.
wat zou een leven zijn zonder geluid

Terug naar forum Reageer (zonder quote)