Forum > Licht

8x Par 56 vervangen door 4x JB The Winner 2

(56 reacties. Pagina 1 van 6)
Moderator(s): Dré
BoscheboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2007
Laatste: 20-10-2009
Berichten: 17
9-2-2008 13:32
Hallo allemaal,

Voor mijn drive in (onderstaande foto) wil ik graag mijn lichtshow gaan verbouwen.
foto
Edit Mod: leer eens hoe je url tags moet maken....
Foto's plaatsen is op ditforum niet toegestaan, tenzij het thumbs zijn.
Tom


Ik gebruik nu dus:

1 showtek lichteffect
1 showtek stroboscoop
1 Robe movinghead
8 par 56

Nu ben ik dus van plan om mijn parren te vervangen door 4x JB The Winner 2. Ik las al een aantal reviews over deze scans dat de lichtopbrengst wel redelijk is, alleen hoop ik dat jullie mij kunnen vertellen of ik er wat betreft lichtopbrengst niet een hoop op achteruit ga met 4 van die scans tov 8 x par 56? Mijn bedoeling is dan om de bovenkant van de truss 'kaal' te laten zodat deze meer richting plafond kan en ik de toekomstige scans laat hangen en de movinghead aan de voorzijde als dat mogelijk is. Dan zal ik alles opnieuw moeten programmeren maar het lijkt me dat ik dan wel een mooiere show kan presenteren. Wat vinden jullie?

Ps. ik gebruik momenteel een Robe 192 DMX control voor de movinghead en een simpel dmx Showtek controllertje voor de parren.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-2-2008 13:35
paaren als basisverlichting gebruiken,
en daarbij 4 winners geeft veel mooier effect, en meer mogelijkheden.

Gebruik de zoekmachine eens, woordje: basisverlichting
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
9-2-2008 13:38
Dat je er scanners bij neemt, snap ik, inteligent licht doet het altijd goed bij zo'n show. Alleen het weg doen van je parren betekend het weg doen van je basis lichtset, en dat zou ik niet doen. Effecten gaan vervelen op den duur, dus met scanners die je niet de hele avod kan laten draaien ben je minder goed uit.
Je parset kan je ook onder je truss hangen, evenals de andere effecten, waardoor je zowieso helemaal omhaag kan met je truss. Zelfs de movinghead kan met de juiste ophangingen gewoon opgehangen worden.

Wat mij betreft: parren houden en er gewoon 2 of 4 scanners bij nemen.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
BoscheboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2007
Laatste: 20-10-2009
Berichten: 17
9-2-2008 14:32
Mja alles aan de truss hangen heb ik nu bewust nu niet voor gekozen omdat ik soms in zaaltjes draai waar ik nauwelijks omhoog met me truss en dan hangen de par lampen echt op ooghoogte van de mensen. Als ik het goed begrijp zeggen vele van jullie parren als basislicht, in mijn omgeving hoor ik alleen maar 'par lampen zijn ouderwets'. Dus ik dacht aan de winners als mooie en redelijk goedkope vervanger.

En mod wat betreft die afbeelding, ik ben gewoon naar Forum Help gegaan om de afbeelding in te voegen. Maar goed zal het niet meer doen [:P.]
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
9-2-2008 14:34
Als je parren ouderwets vindt kun je kijken naar een groepje LED-parren, waar je ook zeker mooie kleuren en effecten mee kunt maken. Je kunt ze bijvoorbeeld in de kleur van je huisstijl laten chasen.
Maar, een setje conventioneel/statisch licht staat een stuk netter en oogt rustiger dan een legertje bewegende effecten.
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
BoscheboyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2007
Laatste: 20-10-2009
Berichten: 17
9-2-2008 14:55
Zoals bijvoorbeeld die van JB? Ja vind ik zeer interessant, zal me daar eens in verdiepen. Maar ik moet zeggen dat ik de prijs wel iets te hoog vind. Per stuk valt het nog wel mee maar 8 stuks is ook meteen meer dan 800,-

Edit: ikzelf vind parren niet ouderwets, alleen een gesjouw maar das een ander verhaal.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-2-2008 15:30
8 ledparren 800,-?
zoek even wat beter en je vind ze voor 50-60 euro ps.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
9-2-2008 15:34
Alleen geven die parren niet meer licht dan een kaars. De JB-systems Ledpar 64 doet het HEEL netjes. (Naast een 300W NSP lamp met een aantal kleuren vergelijkbare output, sommige feller, sommige wat minder fel)
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Decibel Drive-inStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-6-2007
Laatste: 23-9-2010
Berichten: 175
9-2-2008 15:41

boscheboy] schreef:

Per stuk valt het nog wel mee maar 8 stuks is ook meteen meer dan 800,-
Voor hoeveel denk je die Winners te krijgen? wink ;)
I have a drinking problem.... 2 hands, 1 mouth.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-2-2008 15:50

sonic boom schreef:

Effecten gaan vervelen op den duur, dus met scanners die je niet de hele avond kan laten draaien ben je minder goed uit.
Ik heb de zin 6x over gelezen om nu eigenlijk te begrijpen wat er stond...
Uiteindelijk gaf het woordje "niet" de doorslag om een reactie te plaatsen.

Moet je een scanner de hele avond laten draaien?
En hoezo ben je minder goed uit?
Met een scan heb je vele kleuren en gobo's tot je beschikking.
Dat de bundel ook nog kan draaien is mooi meegenomen.

Uiteraard maak je lichtstanden, en dat is prima te doen met 4 scans.

Decibel Drive-in schreef:

Voor hoeveel denk je die Winners te krijgen? wink ;)
4 winners kosten 819 euro.
Ik denk dat je meer naar de meerwaarde van het effect zelf moet kijken.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)