Forum > Geluid

Now! FM had de primeur om de Dateq XTCII te showen!

(34 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Now! FMAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2007
Laatste: 3-1-2008
Berichten: 6
31-12-2007 07:58
Zaterdag 29 december 2007 had Now! FM een primeur, want de directeur van mengtafel fabrikant Dateq was te gast in de studio en onthulde voor het eerst de nieuwe XTCII. Het nieuwe type mengpaneel, dat pas over een paar maanden officieel op de markt gaat komen, was voor het eerst te bewonderen via de video-stream van Now! FM.

Elena de Hollander zei het volgende over de Dateq XTCII: "Ik ben erg trots dat Now! FM de eer kreeg om de primeur te geven, want ik als diehard Dateq fan zijnde voelde me erg vereerd hierdoor. Ook ben ik erg trots op Jan Kloppenburg van Dateq, want hij weet zichzelf elke keer te overtreffen om een product neer te zetten dat wederom van topkwaliteit is."

Meer informatie over onze primeur kun je vinden op: www.radionowfm.nl
Radio Now! FM = Your Music
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
31-12-2007 08:37
Je vergeet er een fototje van de mixer bij te doen sneaky :V.

Mixer ziet er een beetje uit als een simpele Dateq Vibe. Wel overzichtelijk zoals je dat bij Dateq kan verwachten. Maar die aansluitingen op de voorkant van de mixer kan ik dan weer niet begrijpen.
Now! FMAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2007
Laatste: 3-1-2008
Berichten: 6
31-12-2007 08:50

Yoghurt schreef:

Je vergeet er een fototje van de mixer bij te doen sneaky :V.
Mijn excuses dat ik niet genoeg kennis hebt - als het om forums gaat - om een foto erbij te doen.

Yoghurt schreef:

Maar die aansluitingen op de voorkant van de mixer kan ik dan weer niet begrijpen.
Die linker aansluiting is voor de DJ-mic. Die aansluitingen die ernaast zit is om bijvoorbeeld een computer aan te sluiten. Die helemaal aan de rechterkant te zien is, is om een hoofdtelefoon aan te sluiten.
Radio Now! FM = Your Music
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
31-12-2007 11:17

Now! FM schreef:

Yoghurt schreef:

Maar die aansluitingen op de voorkant van de mixer kan ik dan weer niet begrijpen.
Die linker aansluiting is voor de DJ-mic. Die aansluitingen die ernaast zit is om bijvoorbeeld een computer aan te sluiten. Die helemaal aan de rechterkant te zien is, is om een hoofdtelefoon aan te sluiten.
is dat niet heel vervelend als je hem gaat inbouwen?
Verder ziet hij er behoorlijk kaal uit wat mischien wel typisch dateq is.
Maar als je dan zo'n pielbak als de djm 800 gewend bent LIJKT dit een stapje terug op je mogelijkheden.
Maar de faders zullen wel van een betere kwaliteit zijn
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
Now! FMAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2007
Laatste: 3-1-2008
Berichten: 6
31-12-2007 12:44

climax schreef:

Now! FM schreef:

Yoghurt schreef:

Maar die aansluitingen op de voorkant van de mixer kan ik dan weer niet begrijpen.
Die linker aansluiting is voor de DJ-mic. Die aansluitingen die ernaast zit is om bijvoorbeeld een computer aan te sluiten. Die helemaal aan de rechterkant te zien is, is om een hoofdtelefoon aan te sluiten.
is dat niet heel vervelend als je hem gaat inbouwen?
Verder ziet hij er behoorlijk kaal uit wat mischien wel typisch dateq is.
Maar als je dan zo'n pielbak als de djm 800 gewend bent LIJKT dit een stapje terug op je mogelijkheden.
Maar de faders zullen wel van een betere kwaliteit zijn
De Dateq XTCII heeft veel meer mogelijkheden als de voorgaande mixers van Dateq, dus het gaat nu echt een serieuze concurrentiestrijd worden tussen de DJM 800 en de dateq XTCII aangezien deze nieuwe mixer een "pielbak" geworden is (om het maar even in jouw woorden te zeggen).
Radio Now! FM = Your Music
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
31-12-2007 12:53

Now! FM schreef:

De Dateq XTCII heeft veel meer mogelijkheden als de voorgaande mixers van Dateq, dus het gaat nu echt een serieuze concurrentiestrijd worden tussen de DJM 800 en de dateq XTCII aangezien deze nieuwe mixer een "pielbak" geworden is (om het maar even in jouw woorden te zeggen).
Wat zijn die mogelijkheden dan? Voor zover ik zie mist de XTCII tegenover de DJM 4 effecten per kanaal, een totale effectenbak, digitale in&uitgangen, faderstart en volledige MIDI-ondersteuning.
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
31-12-2007 13:06
Nog 2 fotootjes:
1 en 2
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
31-12-2007 13:13
Ik vraag me ook af wat er te pielen valt. De mixer ziet er tamelijk basic uit toch?

MVG Contour
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
31-12-2007 13:18
Hallo,

Ik neem aan dat ze niet op deze manier de demo hebben gedraaid?
Compleet in het rood.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-12-2007 13:22

Now! FM schreef:

De Dateq XTCII heeft veel meer mogelijkheden als de voorgaande mixers van Dateq, dus het gaat nu echt een serieuze concurrentiestrijd worden tussen de DJM 800 en de dateq XTCII aangezien deze nieuwe mixer een "pielbak" geworden is (om het maar even in jouw woorden te zeggen).
Ik kan ze nog sterker vertellen maar dan moet ik gaan liegen. Dateq is geen pielbakken bouwer, dat hebben we wel met de Vibe gezien waarbij Dateq flink de plank mis sloeg in eerste instantie met als gevolg een mixer die nooit zo goed heeft verkocht als men had gehoopt.

Dateq kan maar 1 ding en dat is "simpele mixers" bouwen, dat hebben ze jaren lang goed gedaan (LPM, GPM series) en dat moeten ze ook vooral blijven doen. Voor een simpele no nonsens 4 kanaals mixer is echt wel een markt, voor een 4 kanaals mixer die het net niet is en van alles een beetje is helemaal GEEN markt. Ik mag dus hopen dat Dateq het simpel heeft gehouden en men er een goede prijs aan kan hangen. Met de Xone:42 voor 899 euro kon dat nog wel eens een verdomd lastige opgave gaan worden.

Daarnaast mis ik een aantal dingen op de XTC2 die vrij simpel te implementeren zijn. Om een voorbeeld te noemen, het lijkt er op de foto op dat er gebruik gemaakt van 60mm faders, Dateq staat bekend om zijn 100mm faders. Als Dateq slim is geeft men de gebruiker de keuze door een verwisselbare fader plate te gaan verkopen die het mogelijk maakt te kiezen tussen deze 2 lengtes.

Ik heb sterk het idee dat de mixer nog helemaal niet af is overigens. Er moet meer uit te halen zijn zonder al teveel moeite namelijk.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Afgesloten topic