Forum > Licht

Vraagje over ervaring met JB-Systems LEDCON-02

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
16-12-2007 14:29
Heeft iemand ervaring met de JB-Systems Ledcon-02?
Het is een 4/8 kanaals dmx-ledparcontroller met wat presets.
Mijn vraag is of je gewoon elke ledpar op deze controller kunt aansluiten?
Uit de handleiding die online te vinden is wordt ik niet echt heel veel wijzer aangezien die alleen over automatisch uitgeven van DMX-adressen spreekt.
Kennis is nog geen wijsheid
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-12-2007 11:50

Rhandor schreef:

Heeft iemand ervaring met de JB-Systems Ledcon-02?
Het is een 4/8 kanaals dmx-ledparcontroller met wat presets.
Mijn vraag is of je gewoon elke ledpar op deze controller kunt aansluiten?
Lijkt mij absoluut NIET het geval aangezien de controller echt ontworpen is voor JB-Systems LED-Parren (en die hebben wat trucjes die andere parren niet hebben EN wellicht een kanaalindeling die andere LED-Parren niet hebben).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
17-12-2007 17:17
ah, ok.
Dan weet ik in ieder geval dat ik er niks aan heb.
Dank je voor de info. happy :)
Kennis is nog geen wijsheid
MarziStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2004
Laatste: 6-8-2011
Berichten: 30
25-11-2009 22:56
Even een oud topic een rotschop geven ...

Ik ben erg nieuwsgierig naar gebruikers ervaringen met de Ledcon-02 controller icm de JB led parren en/of de nieuwe Plano spot van JB Systems.

Ik ben namelijk op zoek naar een led parren systeem (8 led parren of plano spots) dat door werkelijk iedereen te bedienen is (lees: bar personeel). De Ledcon-02 controller lijkt mij voor een dergelijke installatie zeer geschikt omdat alles voorgeprogrammeerd is. Graag zou ik weten hoe de geprogrammeerde chases bevallen, zit er alles tussen wat je zo'n beetje nodig hebt, of mis je duidelijk de mogelijkheid om zelf chases toe te voegen?

Een 2e mogelijkheid is het natuurlijk om een andere dmx controller te nemen, en zelf chases te programmeren, maar om eerlijk te zijn ontbreekt het ons daarvoor aan kennis, en vooral tijd (het lijkt mij een zeer tijdrovende klus om, zonder enige ervaring, zelf goede chases aan te maken..). Een dergelijke set-up heeft natuurlijk wel weer als voordeel dat je elke par afzonderlijk kan benaderen, wat wel eens handig zou kunnen zijn.

Maar goed, de JB Ledcon-02 dus, graag hoor ik van gebruikers de voor en nadelen van deze controller (en heeft er misschien iemand een demo filmpje oid van 4 of 8 ledparren op een ledcon-02 controller, heb heel youtube al afgezocht maar helaas vrijwel niets kunnen vinden).

Marzi
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
30-11-2009 20:14
Nadelen:

In de "sound-to-light" modus knipperen ze meestal te snel.
In de "auto" stand faden de parren ipv knipperen.

Voordelen:
- Zeer gemakkelijke bediening
- Geen DMX en/of programmeerkennis vereist
- Ingebouwde shows
- "Matrix" functie (met 1 schuif kun je alle kleuren maken, leuk om een bepaalde sfeer in de zaak te creeeren)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)