Forum > Geluid

"Restauratie" Peavey speakers

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 138
30-8-2007 09:48
In ons bezit was al:

2x Peavey Hisys 215XT baskasten
2x Peavey Hisys 2 topkasten

Nu hebben we nog een 2e set erbij gekocht bestaande uit:

2x Peavey Hisys 215XT baskasten
2x Peavey Hisys 2XT topkasten.

Staat bij aankoop was als volgt:
Originele staat

Schrik niet, want de componenten die erin zaten waren net allemaal vervangen en zijn als nieuw.

En na een dagje hard werken (schuren, ontvetten, zink spray, schuren,ontvettten, 7 lagen verf) is het resultaat als volgt:
Opgeknapte speakers

Ik ben zelf heel tevreden over het resultaat. Dit heeft ook een veel netter en neutraler uiterlijk.
De bedoeling is dat er (waarschijnlijk) nog nieuwe logo's op komen. (Dit idee) Maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ook hebben we bij dezelfde man nog een D&R discom II voor nop meegekregen. Deze werkt na een schoonmaakbeurt, smering en een beetje soldeer aan 1 contactje ook weer prima.
Foto D&R Discom II
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
30-8-2007 10:52
Kevin.... Via ARK kun je deze Peaveylogo's nog nieuw krijgen en ook het typelogo 2XT, en worden zelfs naar je opgestuurd. Heb dat recent ook gedaan voor mijn 4 stuks Hisys 118XT kasten...Ziet er dan gelijk weer netjes uit ( het oog wil tenslotte ook wat,nietwaar?

Verder zou je, als tip, nog de onderste en bovenste rand opnieuw kunnen spuiten en met rode tape een een smal rood lijntje er op maken ( i.p.v. de turquise rand) dat kleurt gelijk mooi bij het nieuwe logo waar ook rood in zit verwerkt.Vergeet trouwens niet ( als het niet meer aanwezig is of was) een rubber ( tochtband) erachter te zetten. Bij wat hogere volumes gaat dat anders flink trillen.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 138
30-8-2007 11:47
1 x bewerkt. Laatst door Skevdude op 30-8-2007 13:20

HR Sound schreef:

Kevin.... Via ARK kun je deze Peaveylogo's nog nieuw krijgen en ook het typelogo 2XT, en worden zelfs naar je opgestuurd. Heb dat recent ook gedaan voor mijn 4 stuks Hisys 118XT kasten...Ziet er dan gelijk weer netjes uit ( het oog wil tenslotte ook wat,nietwaar?

Verder zou je, als tip, nog de onderste en bovenste rand opnieuw kunnen spuiten en met rode tape een een smal rood lijntje er op maken ( i.p.v. de turquise rand) dat kleurt gelijk mooi bij het nieuwe logo waar ook rood in zit verwerkt.Vergeet trouwens niet ( als het niet meer aanwezig is of was) een rubber ( tochtband) erachter te zetten. Bij wat hogere volumes gaat dat anders flink trillen.
Ja, weet ik, daarom heb ik al gemaild naar ARK en naar TM Audio (blijkbaar de nieuwe peavey importeur in NL). Weet je nog wat de logo's kosten? En eventueel een artikelnummer? Het plan was om de bovenste en onderste strippen met de turquoise rand er niet meer op te doen, omdat dit een veel neutraler uiterlijk oplevert naar mijn idee. Misschien ook wel een idee om ze gewoon zwart te maken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Heb je verder van de 118XT nog foto's nadat je ze opgeknapt hebt? Wil wel eens zien hoe dat uit ziet. Tochtband is misschien wel een goed idee, maar op hogere geluidssterktes rammelt zowieso de kast alsof hij met 1 nagel in elkaar zit. Helpt dat dan nog veel zo'n tochtband?
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
30-8-2007 12:53

Skevdude schreef:

Ja, weet ik, daarom heb ik al gemaild naar ARK en naar TM Audio (blijkbaar de nieuwe peavey dealer in NL).
TM is inderdaad sinds een aantal maanden importeur van Peavey.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 138
30-8-2007 13:19

Dré schreef:

Skevdude schreef:

Ja, weet ik, daarom heb ik al gemaild naar ARK en naar TM Audio (blijkbaar de nieuwe peavey dealer in NL).
TM is inderdaad sinds een aantal maanden importeur van Peavey.
Sorry, dat klopt inderdaad. Foutje ashamed :$

Aangepast...
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 138
7-9-2007 11:42

Skevdude schreef:

HR Sound schreef:

*knip
Ja, weet ik, daarom heb ik al gemaild naar ARK en naar TM Audio (blijkbaar de nieuwe peavey importeur in NL). Weet je nog wat de logo's kosten? En eventueel een artikelnummer? Het plan was om de bovenste en onderste strippen met de turquoise rand er niet meer op te doen, omdat dit een veel neutraler uiterlijk oplevert naar mijn idee. Misschien ook wel een idee om ze gewoon zwart te maken, maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Heb je verder van de 118XT nog foto's nadat je ze opgeknapt hebt? Wil wel eens zien hoe dat uit ziet. Tochtband is misschien wel een goed idee, maar op hogere geluidssterktes rammelt zowieso de kast alsof hij met 1 nagel in elkaar zit. Helpt dat dan nog veel zo'n tochtband?
Even een kick, HR Sound, wil je aub even reageren?
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
7-9-2007 19:46
Wat dacht je van mailen?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
17-9-2007 12:20
Tsja een PM ( personal mail)werkt goed.... zeker als je aan het verhuizen bent en verstoken van adsl en telefoon...... Maar goed, ik heb Kevin's vragen, per mail, beantwoord.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 138
17-9-2007 13:41

HR Sound schreef:

Tsja een PM ( personal mail)werkt goed.... zeker als je aan het verhuizen bent en verstoken van adsl en telefoon...... Maar goed, ik heb Kevin's vragen, per mail, beantwoord.
En mijn dank hiervoor!
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
GuntherMStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-1-2006
Laatste: 27-2-2018
Berichten: 36
19-9-2007 18:20
Knap gedaan je speakers, ik zou ze gewoon laten zoals ze nu zijn, maar dat is goesting natuurlijk.

Ik heb hier nog een discom 1 staan, hetzelfde mixertje als dat van jou, maar dan met korte faders. Word hier gebruikt als backup van een Dateq GPM 8.3 dit terzijde wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)