Forum > Geluid

Syrincs M3-220 stuk

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
EPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-3-2007
Laatste: 2-4-2007
31-3-2007 17:46
Hi!

Ik heb al jarenlang een Syrincs M3-220 Monitorset in gebruik en gisteren was het opeens einde verhaal. Het geluid viel in een klap weg en de glaszekering sprong. Vandaag een aantal nieuwe zekeringen gekocht maar allemaal meteen stuk bij het aanzetten van het apparaat.

Uiteraard heb ik eerst de speakers en XLR's losgekoppeld dus het probleem zit in de versterker / basskast zelf.

Ik neem aan dat hij moet worden doorgemeten maar nieuwsgierig als ik ben wilde ik hem eens openmaken, dit blijkt alleen een lastige klus te zijn. Iemand een idee hoe hij open moet?

De buitenste rij schroeven heb ik los gemaakt maar er komt geen beweging in, zie ook deze foto; img106.imageshack.us/img106/7562/syrincsyh1.jpg

Ik heb hem trouwens via, via, via een promotie toentertijd gekregen en aangezien hij al een aantal jaar in gebruik is zal er wel niks meer van garantie op zitten. Sowieso geen idee via welke reseller hij verkocht / verkregen is.
Maarten-squareStandaard Lid
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
31-3-2007 17:50
In dit topic wordt zo'n dergelijk probleem besproken. Lees het eens door en vraag eens na wat daar het probleem was. Misschien heb je er wat aan.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
EPStandaard Lid
31-3-2007 18:11
Ja ik heb het probleem zelfs wanneer ik een ander stop contact probeer en niks aansluit op de sub. Was ook al aan het zoeken op internet maar tot nu toe nog geen succes hoe hem open te krijgen.

UPDATE

Een beetje meer kracht zetten en hij is open, zie deze foto: img265.imageshack.us/img265/6210/syrincsopentw5.jpg

Nu eens kijken of ik zelf kan achterhalen waar het probleem zit.

UPDATE 2

Op het oog leek alles in orde totdat ik de achterzijde van de print plaat bekeek....

img250.imageshack.us/img250/1651/syrincskapotvo9.jpg

Wat zou ik kunnen doen? Die zwarte vlek ziet er niet goed uit.
Philip_JanssenStandaard Lid
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
31-3-2007 18:17
Gezien je beschrijving en foto lijkt het op een geklapte elco. Heb iets dergelijks ook gehad bij m'n DAP Mission 1500. Je kunt proberen de elco te vervangen, maar met een beetje pech trek je de hele printplaat kapot als je de elco probeert te vervangen.

Dus het kan, maar het is wel oppassen geblazen!
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
EPStandaard Lid
31-3-2007 18:24

Philip_Janssen schreef:

Gezien je beschrijving en foto lijkt het op een geklapte elco. Heb iets dergelijks ook gehad bij m'n DAP Mission 1500. Je kunt proberen de elco te vervangen, maar met een beetje pech trek je de hele printplaat kapot als je de elco probeert te vervangen.

Dus het kan, maar het is wel oppassen geblazen!
Ik zal de importeur eens mailen om te zien of ik die plaat met alle onderdelen erop niet los kan bestellen en tegen welke prijs, ik ben namelijk niet zo handig met het solderen / vervangen van onderdelen op een printplaat.
JVSVIP Lid
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 23-11-2024
31-3-2007 19:42
Zoek even iemand met kennis van het repareren van dergelijke dingen. Waarschijnlijk is 't nog prima te repareren voor veel minder dan de prijs van een nieuwe print (of waarschijnlijk een hele versterkermodule incl. trafo)..

Mocht je niemand weten en hier enigszins in de buurt zitten mag je me altijd even mailen..
EPStandaard Lid
31-3-2007 20:26

JVS schreef:

Zoek even iemand met kennis van het repareren van dergelijke dingen. Waarschijnlijk is 't nog prima te repareren voor veel minder dan de prijs van een nieuwe print (of waarschijnlijk een hele versterkermodule incl. trafo)..

Mocht je niemand weten en hier enigszins in de buurt zitten mag je me altijd even mailen..
Als ik goed naar de print kijk, moet er wel meer vervangen worden. Niet alleen de onderdelen bij die grote zwarte vlek maar ook als je meer naar links kijkt, daar zitten ook een aantal zwarte/donkere vlekjes. Zal eens kijken of iemand me wellicht kan helpen ja.
NijhuisrVIP Lid
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 16-12-2024
31-3-2007 20:51
Die donkere plek komt volgens mij gewoon door de wartme van de 2 vermogens weerstanden.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
EPStandaard Lid
31-3-2007 23:49

nijhuisr schreef:

Die donkere plek komt volgens mij gewoon door de wartme van de 2 vermogens weerstanden.
Hoe kan ik dan het beste testen/meten waar het probleem zit? Ergens wordt namelijk een vreemd contact gemaakt, anders zouden de zekeringen niet springen.
EPStandaard Lid
2-4-2007 12:48
Voor de geinteresseerden, ik kreeg netjes een mailtje terug van de importeur (niets meer dan lof dus) met een prijsopgave mocht ik het complete onderdeel willen vervangen. Inclusief BTW moet je dan denken aan een prijs van rond de 300 euro. Ze bieden een reparatie ook aan, dan wordt er eerst een prijsopgave gemaakt maar betaal ik sowieso 25 euro (ex btw) onderzoekskosten.

Ik ga het me maar eens overleggen, misschien dat ik inderdaad met hulp van iemand zelf kan repareren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)