Forum > Geluid

Torque t800m

(12 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 164
21-3-2007 16:56
Sinds een aantal maanden heb ik een versterker (torque t800m)deze heb ik bij aankoop van twee boxen gekregen. nu ik deze een tijdje in gebruik heb zou ik er graag wat meer over weten. Zoeken elders op internet heeft niks opgeleverd.
Weet iemand hier op t forum misschien of dit een oude amp. is, of het goede kwaliteit (In de richting van DAP of juist meer richting Labgruppen) want het enige wat ik er op het moment van weet is dat iet goed zijn werk doet en dat hij 2x400 watt aan 4 ohm kan leveren.

alvast bedankt,

Niek
't komt goed
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
21-3-2007 20:27
Schroef de amp eens open en gooi je foto's hier op het forum. Er loopt een forum voor foto's van opengewerkte verstekers. Daar vind je ook de mannen die er echt verstand van hebben.

Ik weet niet bij welke speakers je deze versterker hebt gekregen, maar ik durf gerust te stellen dat niemand zo gek is om een versterker zoals Lab Gruppen mee te geven voor nop. Ik vermoed dat het een OEM bak is (dus in de trend van Citronic, DAP enzovoors).
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-3-2007 20:46
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 21-3-2007 20:51

Philip_Janssen schreef:

Ik vermoed dat het een OEM bak is (dus in de trend van Citronic, DAP enzovoors).
Nope, het merk Torque is geen OEM.
Uit mijn hoofd is Torque engels, gebruikte luidsprekers waren celestion. Torque is een "muziek winkel" merk.
Veelal Mono zangversterkers met boxjes (995 gulden)
Uit mijn hoofd zal de genoemde amp plm uit 1995/97 zijn.

Groothandel die het destijds importeerde was Serlui in Uithoorn. (o.a. Tama, Ibanez etc)

Martin.
kvm entertainment
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
21-3-2007 20:46
Ik zeg niets meer shut up :X
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-3-2007 20:53

Philip_Janssen schreef:

Ik zeg niets meer shut up :X
Torque valt een beetje in het rijtje van Laney e.a. Dat is min of meer voor de periode van alle OEM merken.
In die periode zag je ook vrij veel Samick als "budget" merk.

Hier nog een foto van dit mosfet eindbakje.

Hier bedrijfsinfo.

Tja, destijds kwa prijs een beetje vergelijkbaar met het Dap van heden.

Martin.
kvm entertainment
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 164
22-3-2007 11:46
bedankt voor de reacties,
nu weet ik in ieder geval om wat voor amp het gaat, ik zal binnenkort een foto plaatsen in het daarvoor aangemaakte topic.
zoals ik al vertelde heb ik de versterker bij twee boxen gekregen, dit waren twee jbl tr225 kasten. de eigenaar had deze ook tweedehands gekocht maar een box werkte niet naar behoren. Door de zeer lage prijs heb ik deze set toen gekocht. het enigste wat mankeerde aan de kast was een faseprobleem en was zo opglost (ook met hulp van dit forum)
De versterker kan helaas niet genoeg vermogen leveren voor de jbl's deze kunnen namelijk 450 watt rms verwerken en de versterker levert maar 400 watt rms aan 4ohm.
het is nogal lastig om iets te verkopen of vervangen wanneer je niet weet wat je in huis hebt, vandaar dit topic.

MVG,

Niek
't komt goed
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 455
22-3-2007 16:06
Torque T800m razz :p

Dat was één van mijn eerste versterkers. Eind vorige eeuw (rond 1998) heb ik het apparaatje 2e hands gekocht. Nieuwprijs was geloof ik zo'n 1700 gulden.

Het apparaatje heeft mij veelal trouwe dienst geleverd, en dat met slechts 1 (luidruchtige!) fan. De aansturing van de fan van de rechterzijde heeft namelijk altijd kuren gehad. Toch ook helaas een aantal malen in de thermal protect gekregen sad :(. Maar ondanks dat het apparaatje vaak vol confetti en andere rommel zat, doet ie nu nog steeds soms dienst.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 164
22-3-2007 16:36
Toch geen hele goedkope versterker dus, ik heb trouwens ook één lawaaierige fan laugh :D

Wat ik me nu eigenlijk afvraag: is het verstandig deze versterker van de hand te doen en er een zwaarder exemplaar voor terug te kopen? zoals al eerder vermeld moet hij 2 x 450watt van 40hm aansturen.

MVG,

Niek
't komt goed
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
22-3-2007 16:38
Heb je je al wat ingelezen in de wereld van de wattjes en de ohmpjes? Zo nee (en daar lijkt het een beetje op) dan kun je hier op het forum wellicht ook nog wel het nodige vinden.

Het wordt aangeraden een versterker te nemen die 1,5-2 de belastbaarheid van de speakers kan leveren MAAR er staat nergens dat het ook moet! Als je tevreden bent met de output dan kun je het mooi zo laten (sowieso moet je in de gaten houden dat een 2 x zo zware versterker slechts een hoorbaar verschil zal geven (GEEN overdonderend verschil dus!)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HeatsideStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 164
22-3-2007 16:53
ha die Dré, ben inmiddels aardig bekend in de wereld van wattjes en ohmpjes.. ik post welliswaar niet erg veel op dit forum maar lees en leer er heel veel.
Wat betrefd de versterker.. ik heb buiten mijn eigen kasten nog nooit andere jbl tr225 kasten gehoord dus weet ook totaal niet wat er uit te halen valt en of er met een anders versterker nog meer uit te halen valt.
verder zou ik graag weten wat een goede vervanger is voor deze versterker.. want kwalitatief wil ik er absoluut niet op achteruit gaan want mooi geluid vind ik nog altijd belangrijker als hard geluid

MVG,

Niek
't komt goed

Terug naar forum Reageer (zonder quote)