Forum > Newbie Forum

van switchpack naar de effecten

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DJ_TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2005
Laatste: 6-5-2010
Berichten: 28
7-1-2007 20:04
Mijn maat gaat binnenkort deze switchpack kopen www.new-line.nl/v/10941
maar al hebben we die switchpack op ons meubel staan hoe komen we dan van die switchpack naar de effecten aan de trus??? Wij dachten zelf dat je dan gewoon 10 stroomkabels moest kopen. Of kan dit ook makkelijker??? Want 10 kabels kosten ook nog eens aardig wat en zijn niet erg makkelijk weg te werken de trus in.
XplodStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 12-3-2005
Laatste: 10-2-2014
Berichten: 210
7-1-2007 20:10
Je kan multikabel gebruiken met Harting-stekkers (gebruiken wij zelf om de effecten en parren van stroom te voorzien). Ik denk dat je meer info hierover wel met de zoekmachine kan vinden.

Mvg

Bert
Goed bedoelde rotzooi is ook rotzooi...
DJ-losieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 63
7-1-2007 21:42
Ik draai bij een drive-inn die alle kabels (van je effecten zelf) hebben ingekort tot een lengte van ong. 20cm. Nu zal je verleng kabels moeten gebruiken om naar je swtich te komen. Als je je truss hebt opstaan zal je je kabels (NIET TUSSEN DE TRUSSEN DOOR) in kunnen tapen zodat je voor de volgende disco alles zo aan kan sluiten. Je lecht dan (je ingetapte kabel ''zooi'') door je truss heen en bij iedere stopcontact die je tegen komt een lamp op aansluiten. Dit is een zeer makkelijk systeem, al kost het wel wat. Maar je hoeft er zeer wijnig aan te doen dan happy :)

Altijd fijn, niet?
Drive-inn Disco Explosion voor al uw feesten!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
8-1-2007 01:45
Als je een vaste opstelling hebt wel. Maar hoe wilde jij dan je truss uit elkaar halen? Doet me denken aan het verhaal van Jeroen vanavond over de Yorin-show: 8 meter kan en klare truss die niet uit elkaar te halen is door de inwendige kabel shocked 8O
VanniekerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-6-2005
Laatste: 10-3-2016
Berichten: 210
8-1-2007 11:49
Je zou ook eens kunnen overwegen om dmx switchpacks aan te schaffen en deze aan te sturen via je dmx tafel. Als je een dmx tafel hebt is het misschien wel interessant, anders wordt het wel een wat duurder geintje dan je eigen idee.

Deze
Of deze bijvoorbeeld

Neem trouwens als je van plan bent toch dat switchpack aan te schaffen
deze omdat deze flashknoppen heeft die af en toe best handig kunnen zijn (en dat voor maar 5 euro meer wink ;) )
Het begint nu toch echt ergens op te lijken!
DJ_TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2005
Laatste: 6-5-2010
Berichten: 28
8-1-2007 18:21
okey dat zullen we dan wel doen die van 5 euro duurder nemen. Maar dmx is voor ons nog geen optie. ik snap alleen nog niet helemaal hoe het zit met die multikabels, want ik kan geen multikabels vinden voor stroom. of heb ik gewoon niet goed gekeken???
en is er buiten 10 verlengsnoeren om of een multikabel nog een andere optie of word het kiezen uit deze 2???
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
8-1-2007 18:30
Met een 16 polige multikabel is het mogelijk om stroom te "transporteren". Wel heb je dan nog een break-out box en eventueel een break-in box nodig, al kan je ook werken met een aansluit paneel in je flightcase.
De meest gebruikte systemen zijn 16 polige harting(8kanalen), 10 polige harting(5kanalen) of 19 polige socapex(al vind je deze niet veel terug bij kleinere verhuur bedrijven.
Het bedraden van deze kabels gebeurd meestal door de Flashlight norm (zie ook techtalk)
exit night into LIGHT
DJ_TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2005
Laatste: 6-5-2010
Berichten: 28
8-1-2007 20:40
Dat wordt een duur grapje dan zo'n multikabel en een break out box sad :(
Dan ga ik denk ik toch voorlopig maar voor wat verlengsnoeren en als we wat gevorderd zijn dan gaan we denk ik maar eens kijken naar multikabels dmx enz. wink ;)
Dit omdat ons budget niet zo heel hoog ligt.
JTEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2005
Laatste: 24-6-2011
Berichten: 31
8-1-2007 20:43
Toch is DMX zeker aan te raden. Als je parren e.d. gaat gebruiken moet je, zonder DMX, enorm veel losse kabels gebruiken. Dat is niet alleen onoverzichtelijk en onhandig, maar de kosten van 1 DMX lijntje liggen een stuk lager dan alle losse multikabels die je anders nodig hebt.
Geen idee wat ik hier neer zal zetten.
DJ_TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2005
Laatste: 6-5-2010
Berichten: 28
8-1-2007 21:12
Ik heb het er nog eens met mijn maat over gehad en dmx ook overwogen, maar nu in het begin kunnen we het nog beter zonder doen denken wij vanwege ons budget, en we zijn nog niet van plan om op kortere termijn parren aan te schaffen. Dus lijkt onze eerste oplossing toch nog het beste voor ons denken wij. wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)