Forum > Algemeen Forum

vraagje voor de belgen

(36 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
11-12-2006 22:08
de titel dekt niet veel van de inhoud maar de nederlanders kunnen me ditmaal helaas niet helpen... Ik kreeg nl net een heel raar telefoontje en vroeg me af of nog iemand zojuist gebeld is over hetzelfde (mss belt-ie gewoon de regio af voor de beste prijs?):

1/ Een persoon met een NEDERLANDS accent beweert in januari een zaak te heropenen in TIENEN. Om deze reden zou hij op die specifieke plaats van 21/12 tot 26/12 (!) een privé-bedrijfsfeest organiseren voor 60 personen in een tent.
2/ Niettegenstaande ik voor dezelfde prijs het boeltje wou opbouwen staat hij erop dat hij het materiaal komt afhalen.
3/eerst vraagt hij prijs voor een standaard setje: 2 klankkasten, 2 cd-spelers, mixer, micro om naar het einde toe ineens te willen hebben: 2 subs + 2 toppen + 2 full-range op statief + Denon + Roidec + micro + 8 par's + 4 scans + fogger + 3 spiegelbollen
4/ ik kreeg geen naam en werd gebeld vanaf een anoniem nummer

Nu kan ik me natuurlijk indekken:
copie van de identiteitskaart (maar op de nieuwe staat geen adres)
nummerplaat vd bestelwagen noteren
vooraf betalen + waarborg

maar helemaal zeker ben je nooit (en ik heb helemaal geen zin om nét voor oudejaarsavond een setje kwijt te zijn)... en 't kan ook vals alarm zijn en een goede klant worden.

DUS:
zijn er nog mensen gebeld?
heeft er iemand tips?

ik hoor 't graag!!!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
11-12-2006 22:42
Ben dan wel een halve Belg die niet in Belgie woont, maar het klinkt niet erg betrouwbaar...
Anders verzin je iets in de trend van "bij dergelijke sets bedienen we altijd zelf vanwege de complexiteit" ofzo...

René
J.C. Sound & LightEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-6-2006
Laatste: 28-12-2006
Berichten: 60
12-12-2006 00:27
als hi jhet over klankkasten heeft, zou je haast zeggen dat het toch een belg is.
account op verzoek stoptgezet
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 9487
12-12-2006 00:43
geen naam?
geen klant.

Wil hij komen halen,
dan dubbele legitimatie, eventueel vraag je het kenteken van de auto ooknog even, zodat je kan zien dat het met de naam op de legitimatie overeenkomt.
En natuurlijk vraag je flink borg.

Als hij iets te verbergen heeft, heeft hij daar vast een reden voor.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-12-2006 01:01

Tom schreef:

eventueel vraag je het kenteken van de auto ooknog even, zodat je kan zien dat het met de naam op de legitimatie overeenkomt.
Lijkt mij niet echt waterdicht, je kan immers een busje huren of van een colega meenemen.

Luc heeft geen naam, ik neem aan dat hij er wel naar gevraagd heeft? Beetje vreemd verhaal ik noteer altijd naam en telefoonnummer.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-9-2024
Berichten: 9487
12-12-2006 09:15
niet waterdicht, maar wel een mogelijkheid voor extra controle.
Iemand heeft het ding op zijn naam, daar is een kenteken van.

Ik bedoelde het ook niet als enige controlemiddel, maar als extra controle middel.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
12-12-2006 09:16
flinke borg vragen zoals tom voorsteld helpt helaas echt niet, als hun het spul willen hebben en weten wat het waard is schrikken ze echt niet terug voor een borg van 500 eutjes

als je echt denkt dat het niet goed zit gewoon niet doen, of zelf komen opbouwen, bedienen en afbreken
(en dan uiteraard vooraf afrekenen)

(ook geen belg razz :p )
nog 10 berichten en ik word VIP!!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-12-2006 09:28

Tom schreef:

Ik bedoelde het ook niet als enige controlemiddel, maar als extra controle middel.
Dat snap ik, maar dit extra controle middel kan je meteen schrappen.

Als ik een auto rijd die niet van mijzelf is heb ik geen kentekenbewijs. het kan verplicht zijn, maar ik weet zeker dat x % geen papieren bij zich heeft of met kopieën rijd.

Iemand die de apparatuur achterover drukken wil heeft dat natuurlijk ook niet sneaky :V

Martin.
kvm entertainment
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
12-12-2006 09:59
effe iets rechtzetten: ik vroeg of er nog belgen gebeld waren - de nederalnders mogen uiteraard ook tips geven razz :p

Ik heb geen naam en tel. genoteerd omdat ik gewoon prijs heb gemaakt en die gast me ging terugbellen. Er is helemaal nog niets definitief!

Ondertussen van een collega gehoord dat ook hij gebeld is.
Leveren wil ik uiteraard doen (dan ben ik ook zeker dat 't allemaal goed is) maar bedienen voor 4 of 5 dagen zal ie 't geld niet voor hebben sneaky :V

Zoals blijkt uit m'n eerste post ben ik nu al op m'n hoede en zal er alles aan doen om VOORAF reeds meer info vast te krijgen. Maar ik hou jullie op de hoogte...
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 29-8-2024
Berichten: 230
12-12-2006 10:43
Als je het zelf gaat opbouwen bedienen en afbreken dan kan hij toch nog 's nachts of 's ochtends de hele set in een vrachtwagen zetten en verduisteren. Ook is een tent natuurlijk niet inbraakwerend (dus inbraakgevoelig).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)