Forum > Licht

Ohnee!!! Regen!

(38 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
22-4-2003 23:52
2 x bewerkt. Laatst door Dré op 23-4-2003 00:20
Hallo, beste mensen!

Nou heb ik een vraag die voor iedereen wel eens handig zou kunnen zijn...

Ik moet over 2.5 maand draaien op een eind-examen feest, (ps: dus toch buiten en niet in die garage!) en het zou kunnen gaan regenen...

Nou vraag ik me af wat jullie hiertegen doen en wat ik het beste kan doen. Ik heb tegen die tijd die lichtbrug (wel die stevige Drè's choice), kan ik hier een zeiltje aan spannen of kan ik beter een goedkoop Party tentje kopen of gewoon niet draaien?! Mijn boxen zijn dan wel goed beschermd tegen eventuele regenbuien door kappen (wat ze ook op de kermis hebben), maar die houden het vocht niet tegen, dus de basspeaker en het 'MDF' hout kan licht vochtig worden...

Maar goed: het gaat me juist om de lampen, kunnen die Par 56 lampen ertegen en die mushrome? Uiteraard niet als je ze in de stromende regen zet, maar mogen er wel een paar druppels water op komen??? Zo nee, hoe doen jullie dit dan beschermen? Stel je draait buiten en het is wisselvallig weer en het barst in een keer los, kan je nooit alles snel opruimen etq.. Dus graag jullie reacties!!!

En is een kleine party tent wat? Lijkt me ook wel leuk, wel alleen voor de dj en eventueel de drank neer te zetten... Of toch beter dat zeiltje aan je lichtbrug spannen? Help me! Please?!!!

happy :) ...:::DJ EDIE:::... happy :)

[Post aangepast door Dré: Niet na elke 3-4 woorden op enter drukken.]
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
23-4-2003 00:35
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 24-6-2003 22:35
In de regel word muziek meestal in een aanhanger/oplegger van een vrachtwagen gezet. Deze is van goede bescherming tegen regen voorzien, staat op een lekkere hoogte, en is lekker stabiel.
Je kunt ze meestal voor weinig huren als het in het weekeinde is, want dan staan er genoeg vrachtwagens op stal.
Ga maar eens vragen bij een lokale transporteur.

Partytenten, en dat soort amateuristisch gedoe is waardeloos.
Lekken als een mandje, en waaien zo om. De buizen zijn van een colablikjes kwaliteit. Weggegooit geld dus.
Als wij buiten moeten staan en de weersvoorspelling is goed, hebben wij 2 profesionele parasols van 3 bij 3 meter naast elkaar die we met een tussenstuk kunnen verbinden en rondom dicht kunnen zetten met zeilen. dit is een redelijke oplossing tot windkracht 5.
En een buitje is dan ook geen probleem.
Zo'n parasol met grondankers kost al gauw € 1000,- per stuk, een setje zeilen kost ook nog eens € 200,- per parasol.
Bij meer wind of slecht weer is zo'n vrachtwagen een beter alternatief.

Licht in de regen is niet verstandig. Je krijgt heel gauw aardlek problemen doordat alles vochtig word.
Parren kunnen nog wel een druppeltje hebben, maar al je "gestuurde" effecten kunnen helemaal niets hebben wat vocht aangaat. Als je het wilt testen, gooi dan maar eens een glas water over je mushroom en doe een stapje terug laugh :D, kan hij echt niet tegen hoor.

Geluid in de regen is ook niet verstandig, tenzij het er voor gemaakt is. En dan is het zeker niet van MDF!
Vergeet niet dat er ook vocht via je baspoorten gedurende een hele dag je speakers word in gezogen is het mdf niet blij mee.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
23-4-2003 10:49
wij hebben elk jaar een tuinfeestje ( en meestal regent het niet laugh :D ) wat wij doen is 4 vlinke palen in de grond stampen en daar een zeil tussen spannen werk perfect en kan best groot.wij deden een zeil van 5 bij 4 duzz daar kan je best onder draaien..
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
23-4-2003 13:21
Als je toch met je boxen in de regen gaat staan, zoe ik er speakerschuim voor 'plakken', dat houd het water wel ff weg. Natuurlijk niet in de stromende regen he!
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
23-4-2003 13:27
Thanx !!!

Dus apparatuur gewoon goed beschermen, en de boxen... Die kunnen er dus helemaal niet tegen! Mijne zijn van MDF, duzz...

Waar is MDF eigenlijk van gemaakt? Ik heb gehoord dat er karton tussen zat, lijm en hoetsnippers.
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
23-4-2003 13:32
idd mdf van fijn geperste pulp hout/papier snippers...tog?

opzich is het natuurlijk geen probleem als er wat water opkomt zit toch ook nog laag stof over heen...

paren lijkt mij gene probleem in water zo lang er maar geen kortsluiting komt...

effecten lijkt me meer probleem door de elektronica...
EdieEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 4-5-2003
Berichten: 130
23-4-2003 13:48
d8 't ook. Dus gewoon is het beter om ALLES goed te beschermen... En die doeken om om de speaker heen te doen, (wat ze op de kermis hebben) is dat wat? En duur?!
Ik ben dj en ga nu zelf on-the-road, yeah baby,.,,
BobWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 8-8-2014
Berichten: 490
23-4-2003 14:28
Maar vind een kokend hete par56 lamp het leuk om druppels water over zich heen te krijgen?, volgens mij niet echt, hoewel het me niet echt een groot probleem lijkt bij persglas, eerder bij raylight denk ik wink ;)
Ik zou niet durven zeggen dat ik het precies goed heb dus als het niet klopt zie ik het wel.

Groeten, Bob
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
23-4-2003 14:45
Op zich zal de behuizing er niet zo heel moeilijk over doen (op eventuele roest na dan). Het probleem is echter dat de meeste parcans open zijn, waardoor het water ook bij de bedrading kan. Dat zou wel eens problemen kunnen gaan geven. En bij effecten met motortjes/sleepcontacten is het helemaal niks. Als dat te nat wordt kun je de boel wel afschrijven.

Misschien dat je met een beetje creativiteit een soort dakconstructie voor over je truss kan maken. Zo kun je met een stukje zijl een dakje maken dat boven de lampen komt te hangen. Wees eens creatief
Volgende keer Peter!
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
23-4-2003 14:45
MDF Medium Density Fibreboard (oftewel een paneel met middelmatige dichtheid; < 400kg/kubieke meter)

Er bestaan ook softboards (verpakkingsmateriaal) en hardboards (wordt gebruikt in de bouw).

Dit is een voorbeeld van een vezelplaat en bestaat hoofdzakelijk uit hout.
De houtvezels zijn meestal met elkaar verbonden door middel van lijm.
Er zijn twee soorten: éénlaagplaten en drielaagplaten. Bij deze laatste bestaat de middenlaag uit grove vezels, de buitenste lagen (deklagen) uit fijnere.

speakerfreak schreef:

opzich is het natuurlijk geen probleem als er wat water opkomt zit toch ook nog laag stof over heen...
Het is niet zo gemakkelijk om water tegen te houden met (normaal) textiel. Vertrouw hier dus maar niet op. Bovendien zal er toch water binnenkomen via de baspijpen en daar het hout aantasten. De binnnenkant van je luidspreker is immers niet met een laag stof behandeld. Een behandeling met een coating zal eventueel soelaas brengen, dan moet je natuurlijk alle opervlakken behandelen.

Je kunt volgens mij beter boxen gaan huren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)