Forum > Algemeen Forum

wedding planner 10% bemiddeling , nee dank u.

(22 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
AmericanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-5-2004
Laatste: 31-7-2018
1-5-2006 17:30
Enige tijd geleden werd ik gebeld met de vraag of ik een bruiloft wilde draaien. Natuurlijk wilde ik dat. Na een tweede telefoontje hoorde ik dat de keus op mij was gevallen. Hoera!!!! Het bedrag waarvoor ik wilde draaien was OK Bij doorvragen bleek het niet om haar eigen bruiloft te gaan . Mevrouw is n.l. "wedding planner" Niets aan de hand , todat de bevestiging binnen kwam. Mevrouw rekend nl 10% bemiddelingskosten aan mij door. Ik zit niet te wachten op bemiddeling . Ik heb haar vriendelijk bedankt en gezegd dat wij zo niet werken. Zijn er DJ,s die ook zo zijn benaderd? Wat is de mening van deze werkwijze van anderen? DJ Emilio Amsterdam.
Soy DJ porque me gusta la musica.
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
1-5-2006 17:46
Als jij een bepaald bedrag hebt genoemd en daar is mee akkoord gegaan, hoor jij dat bedrag ook gewoon te krijgen.
Die mevrouw mag best 10% rekenen, maar dan bovenop jouw kosten.
In feite laat zij de ''gelukkigen'' dan 110% van het genoemde bedrag betalen.
Persoonlijk ben ik nog nooit door een zogenaamde wedding planner benaderd, feit blijft dat als jij een bedrag noemt en daarmee akkoord wordt gegaan, je ook mag verwachten dat dat volledige bedrag jouw toekomt.
Darth Crossfader
Malle PietjeStandaard Lid
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 9-10-2024
1-5-2006 17:49
Iedereen kan wel weddingplanner zijn.........
Op deze manier niet intrappen!
Alles komt goed....
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
1-5-2006 17:54
Eventueel bemiddelingsfee hoort van tevoren doorgenomen te worden. De methode die deze mevrouw hanteert lijkt nergens op.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
1-5-2006 19:04

american] schreef:

... Mevrouw is n.l. "wedding planner" Niets aan de hand , todat de bevestiging binnen kwam. Mevrouw rekend nl 10% bemiddelingskosten aan mij door.
Een overeenkomst is pas officieel van kracht na toestemming van beide partijen. Op het moment dat jij je toestemming hebt gegeven was je niet op de hoogte van haar bemiddelingskosten, dus zijn haar extra kosten niet conform de deal. Daar komt nog bij dat het absoluut geen nette manier van werken is.

Denk echter aan jezelf: draai een nette klus, sleep er wellicht een extra klus uit voor jezelf... en die bemiddelingskosten? Niet op ingaan, niet betalen en nooit meer naar vragen...
DJ.TStandaard Lid
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 17-9-2024
1-5-2006 20:19
Niek, het geld gaat waarschijnlijk via die ''wedding planner''.
Je loopt op die manier (als je ermee doorgaat) gewoon 10% mis.
Bedoel je nu dat de OP helemaal niet moet gaan draaien of wel moet gaan en die 10% op de koop toe moet nemen?
Darth Crossfader
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
2-5-2006 10:55
NIet van te vorend vermeld dat jij extra moet betalen,
wettelijk hoef je dan niets te betalen.

Zo simpel is het.

Voorstel aan haar:
mevrouw ik heb u mijn prijs genoemd,
dat was MIJN prijs.
Wat u er voor wilt vragen moet u zelf weten.
Alleen wel (als zij jouw betaald) moet je haar van te voren laten betalen, anders ga je gegarandeerd 10% mislopen...... laugh :D

Zelf doe ik ook af en toe wel eens iets voor buro's,
die vragen heeeeel andere prijzen dan ik zelf vraag, meestal betalen ze mij dan ook rechtstreeks en mag ik niet lullen over mijn prijs shut up :X

Er zijn ook enkele collegas, waar ik wel eens een avondje voor doe,
daar hebben we dan speciale tarieven voor, aangepast aan hun budget.
Maar dat gaat vaak over en weer.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
2-5-2006 11:57
Wij geven tussenpersonen (bureau's, collega's etc) standaard 10% korting op onze tarieven. Simpelweg voor het feit dat ze hun best hebben gedaan om ons product te verkopen, waar ik dus geld mee verdien. Sommige grote klanten (meestal collega's) krijgen wat meer korting en als ze een keer een klusje hebben wat iets goedkoper moet doe ik daar ook niet moeilijk over, want dat komt een volgende keer wel weer goed.

Als die wedding planner echter een prijs met jou heeft besproken en daarbij niet heeft verteld dat zij daar 10% bemiddelingsfee van wil hebben heb je natuurlijk gewoon gelijk. Ik zou gewoon even contact met haar opnemen en de situatie bespreken, kan best zijn dat ze het gewoon vergeten is te vertellen en dat je er samen best uitkomt. Die paar tientjes zal de deal toch niet om zeep helpen?

Wat betreft bureaus die een show met 200 of 300% winst verkopen... belachelijk. Ik vind dat je voor een show met geluid tot 200 man, een paar parretjes op statief en een niet bekende dj geen duizend euro kan vragen. Maar aan de andere kant, als klanten bereid zijn dat soort bedragen te betalen en het wordt gewoon eerlijk verkocht (dus niet dat men een hele andere show beloofd dan dat geleverd wordt)... tja, dan moeten ze het zelf weten.

Als klanten zo dom zijn om niet even op internet te zoeken of meerdere offertes aan te vragen is het hun eigen probleem. Doen ze dat wel heeft het betreffende bureau een probleem en ik er een klant bij laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
MadmacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-3-2006
Laatste: 14-12-2006
2-5-2006 12:47
Ik durf dit zelfs verder te trekken ! Ik denk dat mevrouw al vlot 50 tot 100 % extra gevraagd heeft bij het trouwende koppel en NOG eens 10% wil afsnoepen van deze topic starter.
Hier niets schrijven
HR SoundStandaard Lid
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
2-5-2006 16:49
Deze beste dame mag doen wat ze wil, zolang ze de overeengekomen prijs maar aan jou betaalt. Ik draai ook wel eens voor iemand ( bijv. omdat degene die de boeking aannam ziek is geworden ) of omdat een showtje "door" wordt geschoven. Ze weten mijn prijs, zolang die betaalt wordt maakt het mij niet zoveel uit wat hun vergoed krijgen.

Ik zorg natuurlijk wel dat dit "marketingtechnisch" verantwoord blijft. Maar goed, het beste is, en blijft, dit maar haar bespreken en oplossen.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)