Forum > Geluid

Skytec versterker met vervelend probleem

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
12-4-2006 21:54
Geachte medeforumers,
Ik heb hier een vervelend probleem.
Tijdens het carnaval heb ik mijn skytec versterker maar weer eens een keer gebruikt omdat ik liever niet de goede amps hiervoor gebruikte. Echter is hier tijdens de optocht iets misgegaan naar mijn mening. Een Behringer mixer met een kapote kabel van een vriend van mij had kortsluiting gemaakt. Hierna deed mijn versterker het ook niet meer. Een aantal dagen geleden had ik er weer nieuwe zekeringen voor gekocht omdat deze kapot waren gegaan. Het betrefde een stel 5A zekeringen. Nadat ik ze erin had gedaan en de versterker aanzette kwam er een felle flits en de zekeringen "verbranden" als het ware. Ik dacht dat dit kwam omdat er eigenlijk 4A zekeringen in hoorde. Dag erna een stel 4A zekeringen gehaalt, precies hetzelfde probleem herhaald zich weer. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik zou graag namelijk deze versterker toch weer als monitor versterker gebruiken. Het betreft om een Skytec Amp 200 versterker, waar 2x 4A zekeringen inhoren. Helaas kan ik er niet zomaar mee terug naar de dealer omdat de garantie net een maand verstreken is.
Mijn dank is groot als jullie mij kunnen helpen.
Mvg Joeri
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-8-2024
Berichten: 390
12-4-2006 22:03
Er zal waarschijnlijk een eindtransistor uitgefikt zijn.
Je kunt dan beter een nieuwe versterker kopen dan deze repareren omdat je dan waarschijnlijk goedkoper uitbent.
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
12-4-2006 22:07
Dexter bedankt voor je post, het zou idd de transistor kunnen zijn.
Een nieuwe versterker kopen heb ik nog geen behoefte aan aangezien ik wel rond kom met de versterkers hiero. Het zou alleen wel weer handig zijn als hij het doet want dan kan ik hem evt verkopen, als het probleem een beetje redelijk op te lossen is.
Mvg Joeri
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
12-4-2006 23:12
Voor dit soort zaken kan je veel beter gaan naar https://www.circuitsonline.nl
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DjrickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-11-2005
Laatste: 19-4-2009
Berichten: 5
13-4-2006 19:01
als er bij een versterker een zekering uitvliegt kan je beter voordat je er een nieuwe inzet eerst kijken of er niks anders stuk is gegaan anders blijven er dingen kapot gaan.
When you have problems with windows, restart windows or open the window and throw out your computer, Problem solved!
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
13-4-2006 23:42
Hoeft niets te maken te hebben met een eindtrap die stuk zou zijn..
Het is gewoon een voedings probleem oftewel, opzoek gaan naar een reparateur!!
..Je Ducktape brood voeren...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
13-4-2006 23:45
Hij heeft het over een STEL zekeringen. Kan dus zo maar de railzekeringen zijn (en die poefen er behoorlijk uit als de eindtorren hier en daar het loodje hebben gelegd en de crowbar van de beveiliging z'n werk doet (uitgang kortsluiten) om externe schade te voorkomen).

Of dat allemaal aanwezig is in de versterker in kwestie... Geen idee ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
14-4-2006 00:31
crowbar? nee, die zit er niet in lijkt me.

gewoon naar circuitsonline, daar zitten mensen genoeg niet met die bijl hebben gehakt.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Dj JoeriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2005
Laatste: 24-2-2013
Berichten: 177
14-4-2006 08:45
Geachte Medeforumers,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de versterker zet de versterker ook niet aan zonder dat er zekeringen in zitten om nog grotere problemen te voorkomen. Maargoed, ik heb er nog wel in gekeken, naar mijn mening zit er verder niets in wat verbrand eruit ziet er iets van een stinkende geur. Ik zal strax wel hier even een foto van het binnenwerk posten zodat iemand mij misschien de meest logische oorzaak kan vertellen van het hele probleem.
Mvg Joeri
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-4-2006 11:55
Als eindtorren er verbrand uit zouden zien, dan heb je eht wel heeeeeel bont gemaakt.
Ik zet in op de eindtorren,
zo in zo het meest voorkomende probleem bij deze verterker die officieel helemaal niet op 4 ohm kan werken, en daar vaak voor word gebuikt;
waardoor de torren eruit fikken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)