Forum > Zelfbouw Speakers

Is er in NL of BE een plaats waar je Eminence kan LATEN re-conen ?

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
MadmacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-3-2006
Laatste: 14-12-2006
Berichten: 17
4-4-2006 18:17
Ik zit met twee Eminence custom woofers, die de Kappa Pro 15 zouden moeten (kunnen) zijn met kapotte spreekspoelen. Ik vind de recone-sets bij Speakerstore, maar ik kan er niet zelf aan beginnen. Die sets zijn los verkocht...
Hier niets schrijven
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
4-4-2006 23:25

madmac schreef:

Ik vind de recone-sets bij Speakerstore, maar ik kan er niet zelf aan beginnen. Die sets zijn los verkocht...
??

van deze zin kan ik geen appeltaart bakken...
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
4-4-2006 23:44

nijhuisr schreef:

madmac schreef:

Ik vind de recone-sets bij Speakerstore, maar ik kan er niet zelf aan beginnen. Die sets zijn los verkocht...
??

van deze zin kan ik geen appeltaart bakken...
Hij vond ze bij Speakerstore....
Hij had angst....
Er zat geen ketting bij...
..Je Ducktape brood voeren...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-4-2006 00:51

nijhuisr schreef:

van deze zin kan ik geen appeltaart bakken...
Lijkt mij ook niet lekker smaken wink ;)

Wat ik er uit begrijp dat hij twee defecte Eminence Kappa Pro 15 speakers heeft.
Speakerstore verkoopt losse recones hiervoor, maar de OP kan of durft de speakers niet zelf te reconen. Op zich stelt het niet veel voor, maar als je het niet goed doet is het natuurlijk jammer geld.

Aangezien de OP in belgië woont zou ik mede i.v.m. de verzendkosten van de luidsprekers heen en weer, kiezen voor een recone bedrijf in België.
Ik heb geen idee of Speakerstore ook zelf reconed, ze kunnen echter wel de recones leveren.

Martin.
kvm entertainment
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-4-2006 01:09
jongens! ik snap alle teksten die jullie ook nog een keertje uitleggen behalve die laatste zin.

en die is bepalend voor wat de OP nou echt bedoeld!

of kunnen jullie wel een antwoord geven op de vraag?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
5-4-2006 01:12
Zoals KVM al aangeeft hou het binnen eigen landsgrenzen. Kijk eens rond in de buurt bij de lokale (serieuze) verhuur/verkoop bedrijven. Deze hebben vaak een TD die ook wel iemand in dienst hebben die ook kan recone. Of vraag wat rond bij je contacten die hebt of niemand kan recone, als vriendendienst of tegen vergoeding. En als dit alles niet werkt, type hier in de zoekfunctie maar eens reconen in en er zullen zeker meer dan 1 tuturials verschijnen.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-4-2006 01:17

nijhuisr schreef:

of kunnen jullie wel een antwoord geven op de vraag?
Met die laatste zin kan je inderdaad alle kanten op, of hij heeft de recone sets al gekocht,Of het is Belgisch voor de sets zijn los te koop wink ;)

Het belangrijkste lijkt mij echter of iemand ze kan reconen wink ;)

Martin.
kvm entertainment
MadmacStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 2-3-2006
Laatste: 14-12-2006
Berichten: 17
5-4-2006 20:48
Met 'los te koop' bedoel ik dat spreekspoel, cone en spider los van mekaar zijn. Dat maak ik er toch op uit. Ik heb als teruggevonden dat reconen best wel te doen is met die plastic ring die je er bij krijgt, maar het in mekaar zetten van de onderdelen is me nét iets té veel ! happy :)
Hier niets schrijven
PascalStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 29-7-2005
Laatste: 21-5-2013
Berichten: 468
5-4-2006 20:57

madmac schreef:

Met 'los te koop' bedoel ik dat spreekspoel, cone en spider los van mekaar zijn. Dat maak ik er toch op uit. Ik heb als teruggevonden dat reconen best wel te doen is met die plastic ring die je er bij krijgt, maar het in mekaar zetten van de onderdelen is me nét iets té veel ! happy :)
Als het waar is zoals je dit omschrijft kan ik me het erg goed voorstellen dat je dit niet aan durfde shocked 8O ...
Zo hoort een recone set niet te zijn! laugh :D
Een recone set heeft al dit soort componenten aan elkaar vast, anders gaat het niet!
Of je moet de Recone set zelf opnieuw Reconen laugh :D !

Zo hoort het dus niet.. sneaky :V
..Je Ducktape brood voeren...
JVSVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-5-2003
Laatste: 18-6-2024
Berichten: 540
5-4-2006 21:46

pascal schreef:

madmac schreef:

Met 'los te koop' bedoel ik dat spreekspoel, cone en spider los van mekaar zijn. Dat maak ik er toch op uit. Ik heb als teruggevonden dat reconen best wel te doen is met die plastic ring die je er bij krijgt, maar het in mekaar zetten van de onderdelen is me nét iets té veel ! happy :)
Als het waar is zoals je dit omschrijft kan ik me het erg goed voorstellen dat je dit niet aan durfde shocked 8O ...
Zo hoort een recone set niet te zijn! laugh :D
Een recone set heeft al dit soort componenten aan elkaar vast, anders gaat het niet!
Of je moet de Recone set zelf opnieuw Reconen laugh :D !

Zo hoort het dus niet.. sneaky :V
PD (Precision Devices) levert bij mijn weten ook de recone-sets helemaal als bouwpakketje, en dat is nu niet bepaald een "minder merk".. Het is gewoon een keuze die de fabrikant maakt. Het feit dat een hobbyist hierdoor afhaakt en het reconen bij professionele bedrijven terecht komt zal daar ongetwijfeld mee te maken hebben...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)