Forum > Newbie Forum

Skytec PA Speakers 200 Watt (voor een beginnende dj)

(20 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
SjefkensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 18-3-2006
Berichten: 2
16-3-2006 13:43
1 x bewerkt. Laatst door Sjefkens op 16-3-2006 17:08
Hallo allemaal helemaal vers op het forum hier!

Ik ben compleet nieuw wat betreft het dj-en. Ik ben enthousiast gemaakt door een vriend van mij, waar ik de afgelopen maanden bijna wekelijks heb geoefend.
Ik vind het nog steeds leuk en ik heb daarom de volgende set gekocht zonder de intentie te hebben bekend te worden ofzo, pure hobby!

2 x Reloop 2000 MKIII
1 x Numark DM1050
1 x Behringer HPX 2000

Nu ben ik bij een winkeltje geweest waar ze tegen inkoopsprijs een set Skytec PA speakers 200Watt verkopen voor 125 Euro.
Ik heb hier en daar gelezen dat Skytec niet veel waard is, maar de boxen zullen dan alleen op mijn kamertje van 20m2 gebruikt worden. Ze zien er wel bruut uit, maar ja uiterlijk verraad natuurlijk niets. Ik zou graag advies willen omtrent deze boxen en of iemand deze ooit in werking heeft gehoord.

MvG,
Sjef

PS: Ik heb nu 60Watt RMS jaren 70/80 boxen van Philips die bij mijn oude jaren 70/80 Philips radio/versterker horen. Heeft 2 phono en 1 aux uitgang.
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
16-3-2006 15:32
schaf ASJEBIEFT een setje fatsoenlijkere luidsprekers aan( aka Dap RW/AX )! Dat kleine beetje meer dat het zal kosten is het dan ook absoluut waard! Als je dan toch zo graag PA speakers wil. Tweedehands is een hele leuke optie om goedkoop aan goeie speakers te kopen, maar laat deze maar mooi links liggen, want je krijgt er spijt van.
Soms..
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
16-3-2006 15:36
Ik kan even niet precies opmaken of het nu 125 euro per stuk of per 2 is, dus ik ga even uit van een setje van 2 voor 125 euro.

Skytec speakers zijn persoonlijk niet echt mijn favorieten. De specs zijn vaak lichtelijk opgeleukt en het geluid van de goedkope skytecjes is niet echt fantastisch.
Aan de andere kant, ik ben zelf ook begonnen met skytec. Voor het geld is het opzich prima. Je betaald bijna niets en je krijgt weinig (en dat is meer dan bijna niets laugh :D). Verwacht dus geen wonderen en staar je niet blind op 200 watt.

Ga gewoon eens luisteren naar de speakers in kwestie en vraag of je ze mag beluisteren op je eigen versterker (even je versterker meenemen). Als het voldoet aan je eisen, gewoon doen. Het is geen geld: 125 euro voor een setje speakers.

Als de speakers echter 125 per stuk zijn, raad ik je aan om even te kijken naar de DAP AX-10. Is voor jouw doeleinden meer dan voldoende, zijn prima opgebouwd en er is redelijk wat over geschreven.
Uiteraard geld hier ook: Luisteren voordat je koopt, maar dat had je inmiddels wel begrepen wink ;)

GoTMoRe schreef:

schaf ASJEBIEFT een setje fatsoenlijkere luidsprekers aan( aka Dap RW/AX )! Dat kleine beetje meer dat het zal kosten is het dan ook absoluut waard! Als je dan toch zo graag PA speakers wil. Tweedehands is een hele leuke optie om goedkoop aan goeie speakers te kopen, maar laat deze maar mooi links liggen, want je krijgt er spijt van.
Ik vind het wel een beetje een vooroordeel. We weten niet eens om welk type het gaat.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
16-3-2006 15:42

Philip_Janssen schreef:

.....

Als de speakers echter 125 per stuk zijn, raad ik je aan om even te kijken naar de DAP AX-10. Is voor jouw doeleinden meer dan voldoende, zijn prima opgebouwd en er is redelijk wat over geschreven.
Uiteraard geld hier ook: Luisteren voordat je koopt, maar dat had je inmiddels wel begrepen wink ;)

....
Voor 20 vierkante meters is dit aardig wat... Weet niet of de rest van de omgeving hier blij mee zal zijn...
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
16-3-2006 15:49
Ik zeg ook dat het meer dan voldoende is, en het hoeft natuurlijk niet voluit te spelen wink ;)
Ik heb ook een setje AX-12 staan op m'n kamer (gaan ook mee op pad, maar toch) en die staan ook gewoon de hele dag zachtjes achtergrond muziek te produceren.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
SjefkensStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-3-2006
Laatste: 18-3-2006
Berichten: 2
16-3-2006 17:02
Het is een set, dus twee boxen. Daarom vond ik de prijs zo interessant. 't Is maar om thuis te draaien. Is het geluid zo bagger dat ik er niet mee kan mixen?

PS: Sorry voor het plaatje, had niet in de gaten dat het van een andere shop vandaan kwam, ik heb via Google >> Afbeeldingen gezocht. Ik weet wel hoe ik een plaatje moet plaatsen, alleen komt het forum niet altijd ten goede.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
16-3-2006 18:00
Koop lekker 2 HiFi boxen op marktplaats waar je WEL lekker naar kan luisteren. die skypech dingen klinken nergens naar.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
WarfaceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2004
Laatste: 13-7-2014
Berichten: 179
16-3-2006 20:27
tsjah.. dat je geen wonderen kan verwachten van deze boxen is een feit....
maar als boxen voor op je kamer denk ik dat deze best kunnen voldoen.
voor de prijs kan je iig geen miskoop doen.

ik ben zelf begonnen met 2 boxjes uit de conrad gids..... en deze zijn beter, geloof me ;)

als je budget niet meer toelaat lijkt me dit voor op je kamer een goede optie.
Meh me lêpke!!!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
17-3-2006 00:00

warface schreef:

tsjah.. dat je geen wonderen kan verwachten van deze boxen is een feit....
maar als boxen voor op je kamer denk ik dat deze best kunnen voldoen.
voor de prijs kan je iig geen miskoop doen.
Ja, dus op je kamer (waar je JUIST lekker naar muziek luistert) is het slechte geluid geen probleem?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
17-3-2006 01:37
Alle argumenten ten spijt zal de OP toch zelf even moeten luisteren naar de speakers en bepalen of hij ze wel of niet wil hebben.

Doorzoeken en sparen kan altijd nog, als hij besloten heeft de Skytecs in kwestie niet te kopen.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)