Forum > PC related Forum

Horeca PC systeem

(18 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
13-7-2005 12:01
Voor mijn stamcafé ben ik op zoek naar een nieuw muziek PC systeem.

Momenteel heeft hij al een systeem, maar hij heeft dit met een maandelijks abonnement waarmee hij maandelijks nieuwe nummers krijgt. Nu wil de cafébaas hiervan af.

Hij wil dus een PC (die ik lever laugh :D ) met software erop, voor de muziek zorgt hij zelf.
Het ideale programma zou iets in de aard zijn van Encore (zoals ik ergens al gelezen heb op het forum), maar als ik me niet vergis is dit enkel in kant-en-klare systemen verkrijgbaar, en niet apart als gewoon programma.

Wat moet het programma kunnen? Vooral eenvoudig playlists beheren en nummers opzoeken om bij in de cue-list te plaatsen. DJ gebruik moet ook mogelijk zijn, maar is zeker niet prioritair en mag relatief beperkt zijn in mogelijkheden.
Het zou ook overweg moeten kunnen met 2 geluidskaarten, of 1 geluidskaart met meerdere kanalen (bv speler 1 naar kanalen 1+2 en speler 2 naar kanalen 3+4)

Het meest geschikte systeem dat ik tot nu toe ben tegengekomen is BPMStudio (zonder controller), maar is toch wel redelijk prijzig. Wat voor andere systemen zijn er nog op de markt? FS en zo vallen uit de boot, omdat er enkel een PC komt te staan, en een losse cd-speler als backup.

Een budget is niet echt vastgelegd, maar ga ervan uit dat die BPMStudio het maximum is.

Bestaan er trouwens systemen die overweg kunnen met nummers die je online gekocht heb waar een licentie aan verbonden is (dus geen gewone MP3, maar DRM-WMA) ?

Alvast bedankt !!
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
13-7-2005 12:39
Met mijn de bpm van me maat lukt het allesins om met zo'n licensies om te gaan...
Denk dat BPM-studio beste alternatief is, anders moet je es kijken naar Virtual Dj, is ook nog eenvoudig te gebruiken en kost niet teveel
Fun is serious business!
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
13-7-2005 12:46
PCDJ? Met hardware controller kost het je evenveel als BPM Studio (alleen software pakket).

Ik weet alleen niet of PCDJ wel geschikt is voor het horeca gebeuren.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
13-7-2005 21:42
Enig idee wat het kost om een harde schijf te vullen met die 40/80 Gb aan legale muziek?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
13-7-2005 23:11
en op regelatige basis weer aan te vullen en/of te vernieuwen.
Zo duur is bijv Alcas ook weer niet wink ;)
Wat let je om een Laptop te vullen met cd's en af te laten spelen.
Mix Cd's in elke stijl en vorm te vinden-klaar is kees laugh :D
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
13-7-2005 23:52
Het ideale programma zou iets in de aard zijn van Encore (zoals ik ergens al gelezen heb op het forum), maar als ik me niet vergis is dit enkel in kant-en-klare systemen verkrijgbaar, en niet apart als gewoon programma.
Encore is een computer met muziek op maat. Dus met abbonement. Encore past zich volledig aan naar de wensen van de klant.
[off topic] Ze zoeken nog een vertegenwoordiger voor noord en zuid nederland.

Alles zelf in de hand, PCDJ Blue (visiosonic)of indien verschillende muziek in diverse ruimtes gewenst is de BPM gastro speler (Alcatech).
Beide kunnen zonder controler werken.
Bestaan er trouwens systemen die overweg kunnen met nummers die je online gekocht heb waar een licentie aan verbonden is (dus geen gewone MP3, maar DRM-WMA) ?
Als ik het goed heb PCDJ blue of red VRM.
https://www.pcdj.com
PCDJ Red and Blue has been redesigned and rebuilt for complete ease-of-use and management of music files (.MP3,.WMA,.WAV and Microsoft DRM files).
Red VRM plus Dac 2 controler 303.73 euro.
Martin.
kvm entertainment
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
14-7-2005 09:06
1 x bewerkt. Laatst door Break The Silence op 14-7-2005 09:11

Tom schreef:

Enig idee wat het kost om een harde schijf te vullen met die 40/80 Gb aan legale muziek?
+- 1€/liedje, net zoals in zijn huidige systeem: hij betaalt 149€/maand en hij krijgt hiervoor telkens 150 liedjes per maand via internet, dus hierbovenop komt nog een breedbandabonnement, waar hij verder in zijn café absoluut niets mee kan doen ...

En met dit verschil: de legale muziek die je online koopt bepaal je zelf, de nummers die je krijgt via dit systeem bepaal je nog steeds niet zelf. In sommige maanden gebeurt het dat hij met 100 van de 150 nummers niets kan doen. Dan kan hij al bijna even goed de originele CD-singles gaan halen en rippen ...

Daarom dat hij van zo'n abonnement af wil: hij wil niet meer afhankelijk zijn van externe firma's, die ook nog eens massa's aanrekenen als er iets misloopt (door hun eigen schuld: update geinstalleerd zonder dat de cafébaas erom gevraagd heeft, systeem heeft 3 maand niet meer tegoei gewerkt, maar kreeg wel elke keer een factuur als die mannen langs kwamen)
en op regelatige basis weer aan te vullen en/of te vernieuwen.
Hij is er zich van bewust dat hij er een pak meer werk mee heeft, maar op termijn wel goedkoper uitkomt EN alles in eigen handen heeft.

Waarom op termijn goedkoper? In het begin moet hij heel veel aankopen om zijn muziekcollectie aan te vullen, maar eens hij de oudere muziek heeft wordt het voor hem pakken goedkoper: het is geen jongerencafé die elke hit in huis moet hebben, voor hem is het meest bekende en meest populaire voldoende
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
14-7-2005 09:09
Martin,

Als je prijzen vermeld vertel er dan ook bij waar deze weg komen.

De hier genoemde prijs komt van de PCDJ website en is online verkoop uit de VS.
Je moet dan dus ook voor garantie in de VS zijn.

Daarbij komt nog het volgende:
Quote van de PCDJ site bij berekenen verzendkosten:
"Verzendkosten EUR 60.92" /quote
"Wanneer goederen naar een ander land worden geëxporteerd, passeren deze de douane en worden mogelijk invoerrechten geheven. De ontvanger van de goederen moet alle verschuldigde invoerrechten voldoen."

Dit komt op het volgende neer:
303,75 Controller + RED VRM
9,11 3% invoer rechten
60,92 Verzendkosten
71.00 BTW 19% (over 373.78)
30,00 Handeling kosten verlader (deze moet de BTW ETC. voorschieten om uit te kunnen leveren)
Komt het totaal dus op: 474,78 Euro.
Kun je dus toch beter naar een Nederlandse verkoper gaan, daar kost hij (advies prijs) 420.00 Euro
Scheelt ruim 50 euro en je wordt gewoon in nederland geholpen als er iets mis mocht zijn.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-7-2005 11:21

fracktone schreef:

Martin,

Als je prijzen vermeld vertel er dan ook bij waar deze weg komen.
Ik was misschien niet duidelijk genoeg, maar had de link naar de website erbij geplaatst.
De hier genoemde prijs komt van de PCDJ website en is online verkoop uit de VS.
Je moet dan dus ook voor garantie in de VS zijn.
Als je hem met controler koopt wel, er is natuurlijk wel een online download van uitsluitend het programma te koop.(Red 86,16 euro en Blue 42,64 euro) Voordeel is dat je geen invoerrechten, verzendkosten en 19%Btw betaald.

"Verzendkosten EUR 60.92"
Ook dat staat keurig vermeld op de site, samen met het invoerrechten verhaal.
Je betaald altijd verzendkosten, uit de vs natuurlijk meer, maar ik ga er vanuit dat de OP zichzelf wél meer verdiept wat de bijkomende kosten zijn. Tevens zal hij als verkoper / "leverancier" van een dergelijk product zich moeten verdiepen in de software.
Dit komt op het volgende neer:
/Komt het totaal dus op: 474,78 Euro.
Alhoewel het niet altijd zo gaat, klopt je berekening wel.
Kun je dus toch beter naar een Nederlandse verkoper gaan, daar kost hij (advies prijs) 420.00 Euro
Helaas is daar maar al te vaak bar weinig info over te vinden, wat dat aangaat is de site van pcdj volledig en overzichtelijk. (Ik heb het dan over een combinatie van een controler met software) Meteen als je op de pcdj homepage komt zie je de Limited time offer.
In sommige maanden gebeurt het dat hij met 100 van de 150 nummers niets kan doen.
Vandaar dat het "slechts" 1 euro per nummer kost.
Zéér goedkope verzamel cd's bevatten ook slechts enkele (of geen) redelijke nummers.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-7-2005 09:19

Break The Silence schreef:

[en hij krijgt hiervoor telkens 150 liedjes per maand via internet, dus hierbovenop komt nog een breedbandabonnement, waar hij verder in zijn café absoluut niets mee kan doen ...
Die andere 5000 (en meer) nummers die er al op stonden tel je voor het gemak niet mee.....
Want bij jullie worden alleen maar de laatste 50 nummer gedraaid, de hele avond lang...de hele maand lang, yeh right...

Enne, 150 nummers in een maand kopen voor een café/discotheek, is een heel normaal aantal.
In een van de disco's waar ik vroeger recident was, hadden we een budget van € 250/300,- per maand om muziek van te kopen.
En om maar niet over de tijd te spreken om al die muziek te verzamelen in Amsterdam, want om een beetje goede collectie te hebben kon je voreger het niet af in één platenzaak, je moest er zeker 3 af; IEDERE WEEK!
80% van wat we kochten haalde de top 40 status niet eens, maar we waren wel altijd zeer up to date, en als er iets hit werd, hadden wij hem meestal 3 maanden eerder dan menige andere tent in Noord Holland.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)