Forum > Licht

GLP Mighty scan...

(15 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjtheraxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2002
Laatste: 3-3-2005
Berichten: 16
18-2-2003 22:05
2 x bewerkt. Laatst door Dré op 19-2-2003 10:39
Het lijkt een zeer interessante scan... happy :)



6 dmx-512 kanalen,
20 kleuren op apart wiel,
21 gobos op apart wiel
16hz shutter, 250watt ELC lamp, rainbow effects
9kg, standalone,
Dezelfde hoge kwaliteit als de MAX(moving head), precisie stappen-motoren, etc, ...

wij kennen geen scan's in deze prijs en lichtklasse met zoveel gobo's, zoveel kleuren en zijn snelheid in deze nog niet eerder getoonde prijs-kwaliteitsverhouding !

Prijs: 510 pleuro

Heeft iemand enige ervaring met deze scans, of ze ooit ergens gezien ???

[Edit Dré: Foto aangepast naar een wat duidelijkere foto (en van onze eigen site)]
... end of line ...
DjtheraxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2002
Laatste: 3-3-2005
Berichten: 16
18-2-2003 22:09
Er is ook een filmpje...

www.americandj.com/pdffiles/MightyScan.wmv
... end of line ...
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
18-2-2003 22:12
En daarbij komt het feit dat hij zo ongelofelijk verdacht veel lijkt op de mightyscan van ADJ... laugh :D
Volgende keer Peter!
DjtheraxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2002
Laatste: 3-3-2005
Berichten: 16
18-2-2003 22:14
gehehe ja maar das hetzelfde verhaal als botex en showpech neem ik aan laugh :D happy :) wink ;)

hier nog meer specz.....

www.glp.de/en/Products/Mirror_Moved_Systems/mighty-scan.html
... end of line ...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
19-2-2003 09:05

djtherax schreef:

Heeft iemand enige ervaring met deze scans, of ze ooit ergens gezien ???
Ik heb ze vorig jaar tijdens de Pro Light&Sound beurs in Frankfurt gezien. Er hing een hele wand vol met die dingen. GLP is voor licht wat Behringer voor geluid is. Dus erg goedkoop, niet het beste op de markt maar wel waar voor je geld.

Deze scans zijn goed te doen voor een kleine drive-in show. De lichtopbrengst is redelijk, maar ook niet meer dan dat.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
19-2-2003 10:57
De Mighty scan wordt inderdaad gemaakt door GLP (en zelfs op de American DJ versies staat gewoon GLP ;-)

Voor het geld was het altijd een zeer leuke scan (in ieder geval beter dan de Chinese producten in die prijsklasse TOENDERTIJD). De Chinesen zijn echter redelijk aan het inhalen. Ik denk dat als je een Cyclone naast een Mighty hangt, je niet zo gek veel verschillen ziet (op de afwezigheid van een shutter in de Cylcone na natuurlijk want da's echt wel jammer).

Velen staren zich blind op het aantal kleuren en gobo's (zie ook de Martin 812 die zo veel kleuren en gobo's op de wielen drukte dat elke gobo kleiner was dan m'n PINK). Geval is echter wel dat zodra de zaal vol is, de meest gebruikte gobo "full open" wordt (en da's een die op ELKE scan zit).

En liever 4 goede kleuren (in mooi grote openingen) dan 16 onverzadigde fletse flutkleuren (in pinkie openingetjes).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
19-2-2003 12:58
En.... heb je ooit een compliment gehad over de prachtige gobo's die je gebruikt laugh :D shocked 8O ??
nogal belangrijk dus dat je meer dan 4 gobo's hebt.
Zelfde geld voor de kleuren. 4 kleuren+wit is prima.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
19-2-2003 15:02
Waar niemand het over heeft:
De beste feature van de mighty scan is het speed kanaal, iets dat je nergens vind in die prijsklasse. Je hoeft dus nooit de fade funktie te gebruiken van je tafel, (die is in 8 bits toch altijd kartelig) Mits goed geprogrammeerd heeft de mighty scan altijd vloeiend en strakke bewegingen. Een pan sweep van 180 graden van een !!minuut!! zonder haperen is mogelijk.
Petty materialists!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
19-2-2003 15:49
Mijn MAD Q-scans gebruiken hiervoor "speed prediction". Dan wordt er dus een stukje interpolatie/anti-aliasing op de data toegepast (net zoals dat bij audio en beelbewerking kan) om zo de "kartels" zo goed mogelijk weg te werken.

Een speed kanaal kan handig zijn MAAR dan moet hij wel VRIJ onder een fader te patchen zijn OF de waarde moet gerelateerd kunnen worden aan de speed van de chase. En volgens mij kan dat alleen bij tafels in de prijsklasse waarvan de gebruikers geen scans uit de prijsklasse van de Mighty gebruiken ;-)

Speed channel wordt/werd vooral gebruikt bij vector georienteerde protocols (zoals het oude protocol van Martin). Dan werd alleen de begin en eindstand doorgegeven. Bij DMX (met z'n 40+Hz refresh rate) zien zelfs de 8 bits scans ZONDER prediction software er heel behoorlijk uit. Vaak is de kartelige beweging een direct gevolg van het gebruik van FLUT stappenmotertjes met veel te weinig stappen en NIET van de beperkingen van 8 bits DMX. En zeker in de drive-in toepassingen (waar scans toch vooral als "wapperbakjes" gebruikt worden) zijn die kleine karteltjes die WEL het resultaat zijn van de beperkingen van het 8 bits protocol, niet of nauwelijks te zien.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Scuzzo7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2003
Laatste: 4-3-2003
Berichten: 4
27-2-2003 13:05
De speed is ook onder een fader gepatched, en je kan er makkelijk leuke dingen mee doen. Dat een duurder systeem er hetzelfde uitziet, kan best, maar je kan me niet vertellen dat een 8 bit systeem (256 stappen) vloeiend over een zaal van 8x12 kan bewegen, dat zou dus sprongen opleveren van ongeveer 5cm met een rate van 4 sprongen per seconde (met de minuut van -bart- dus). De speed fader is trouwens ook handig als je gewone programmas hebt draaien, zo kan je van een soort hardcore strobe (lang leve de shutter) effect overgaan op een trage trance scan zonder van programma te wisselen, alleen de programma snelheid en de speed fader omlaag en hij is mooi. Als je die speed fader niet had gehad dan had hij dus van stap naar stap gesprongen en dat is ook helemaal niet mooi natuurlijk. Persoonlijk vind ik dus de speed fader wel degelijk nuttig, de gobos van deze scan zijn grotendeels overbodig maar daarnaast is het overmatige aanwezige hiervan geen enkel obstakel en soms wel leuk om mee te spelen en de kleuren zijn ook niks mis mee.
Ik geef wel toe dat ik niet super ervaren ben met de verschillende apparaten op de markt maar ik zie wel waar dit kleine apparaat toe in staat is, en trouwens ook niet te vergeten, ze zijn makkelijk in gebruik en onderhoud, en dat is ook best belangrijk.
Theres no business like monkeybusiness

Terug naar forum Reageer (zonder quote)