Stel...( Hier komt een slimme vraag)
(18 reacties. Pagina 1 van 2)Moderator(s): Dré
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 4-2-2003 00:10 |
Stel ik kijk bij laatste reaktie's, en het zijn er veel. Dan word ik weggeroepen. Zet de pc of line. Als ik dan een uurtje later weer verder wil gaan, en ga weer online, zijn alle laatste reaktie's er niet meer Is er misschien een manier om te zeggen laatste reakties van af een bepaalde datum met een tijdstip? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
RobbertStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-1-2003 Laatste: 15-11-2008 Berichten: 109 | 4-2-2003 08:31 |
als je in een topic gaat zoals bijvoorbeeld opmerkingen dan kun je onderaan kiezen of je alle berichten die die dag gepost zijn wilt zien of alle berichten die de hele maand gepost zijn, en nog wat mogelijkheden. ik hoop dat je dit bedoelde | |
pfff had ik maar een geldboom in men tuin staan. | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 4-2-2003 09:37 |
Zoals ik al aangaf komt er een nieuwe methode voor de "laatste reacties" pagina. Die gaat werken met een tijdelijke tabel. Aangezien ik hetzelfde probleem heb als jij ben ik een dag of 2 geleden begonnen met een "bewaar vanaf hier" optie. Je tijdelijke "last visit" tabel wordt dan overgezet naar een "saved last visit" tabel en toegevoegd aan je nieuwe tijdelijke last visit tabel als je de volgende keer langskomt. Klinkt erg simpel, werkt erg simpel, programmeert wat minder simpel ;-) | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
BartsegersStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 18-1-2002 Laatste: 28-10-2014 Berichten: 1463 | 4-2-2003 17:40 |
heerlijk, ken het probleem als modemmer, maar al te goed!!! | |
PeterStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-8-2002 Laatste: 12-9-2012 Berichten: 1137 | 4-2-2003 18:54 |
bartsegers schreef: heerlijk, ken het probleem als modemmer, maar al te goed!!!Maar dat is wel een vernuftig stukje code dan dre, maak je dan gebruik van cookies die steeds gewijzigd worden, of hou je dat in de dbase van je server bij? | |
Volgende keer Peter! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 4-2-2003 20:37 |
DJ-Psycho schreef: Maar dat is wel een vernuftig stukje code dan dre, maak je dan gebruik van cookies die steeds gewijzigd worden, of hou je dat in de dbase van je server bij?SQL Server kan ZEER goed overweg met temp databases. Deze zijn zelfs aan een sessie te koppelen. Als iemand langskomt dan wordt z'n cookie uitgelezen. Daarin staat eigenlijk alleen z'n username en het wachtwoord (versleuteld uiteraard). De server kijkt dan in de user tabel wanneer je voor het laatst langskomen bent, knoopt die datum aan de topic tabel met als voorwaarde lastpost > lastvisit. Die tijdelijke tabel wordt ingekort door de read pagina. Elke keer als je op een read pagina komt wordt gekeken of het topic in kwestie in je lastvisitlist staat. Zo ja dan wordt hij eruit verwijderd (simpel maar best handig). Als iemand tussendoor een bijdrage doet aan een topic dan wordt OOK gekeken welke users "on-line" zijn. Bij die users wordt het betreffende topic dan automatisch (weer) toegevoegd aan de temp lastvisitlist. Een "save lastvisitlist" is niets meer dan het verplaatsen van jouw temp table naar een globale "savetable" (waar dan als extra veld je usernummer aan toegevoegd wordt). Bij een volgend bezoek wordt je savetable opgehaald en samengevoegd met je nieuwe temp lastvisitlist. Ik moet zeggen dat ik dit bij nog een enkel ander forum gezien heb ;-) | |
RonnieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-1-2003 Laatste: 29-7-2019 Berichten: 690 | 5-2-2003 00:59 |
GoT heeft ook zo'n systeem (gathering.tweakers.net), maar ik weet natuurlijk niet hoe hun het in hun source doen... ik ben nou eenmaal niet thuis in php... (SQL wel btw, de basis daarvan stelt niks voor) | |
Music is what feelings sound like... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 13474 | 5-2-2003 01:17 |
RonnieB schreef: (SQL wel btw, de basis daarvan stelt niks voor)Ik kan me de HTS SQL lessen nog goed voor de geest halen (zo lang is het nu ook weer niet geleden dat ik van school ging). Ik moet echter wel zeggen dat het totaal NIET van het niveau is dat je nodig hebt om goede, scalable en begrijpelijke SQL code te schrijven. SQL simpel? De basis wel. MAAR... Da's hetzelfde als zeggen "autorijden is simpel, je hoeft alleen binnen de lijntjes te blijven". Als je er echter wat DIEPER in duikt kom je erachter dat het TERING moeilijk is (en vandaar ook dat een goede DBA z'n gewicht in goud waard is (zo ongeveer)). Maar goed. De AutoSaveLastVisitListOnSessionEnd procedure is nu klaar EN getest. Grootste probleem was het feit dat verschillende sessies van dezelfde gebruiker op VERSCHILLENDE tijden konden aflopen en daardoor double entries in de diverse "save" lists konden opleveren, wat dan weer een error 14 opleverde (elke MSSQL programmeur weet dan natuurlijk dat we het over een "duplicate key violation" hebben). Oplossing is gevonden door de tabellen bij elkaar te voegen in een temp tabel zonder restraints en daar dan een Select Disctict op los te laten voor het vullen van de SaveTable. Deze methode werkt prima voor de webshop. Voor het forum was een andere methode meer effectief. Daar is gebruik gemaakt van een insert into x, select key from y where key not in x. SQL simpel... LOL. | |
RonnieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-1-2003 Laatste: 29-7-2019 Berichten: 690 | 5-2-2003 10:24 |
rofl, ik had het ook over de basis. (dus het standaard openen, selectie maken, sorteren, toevoegen, wijzigen enz...) dat kan ik ook allemaal al dromen... | |
Music is what feelings sound like... | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 24-11-2024 Berichten: 9490 | 6-2-2003 00:39 |
into x, select key from y where key not in x. Ja, ja, en wat moet ik hiermee? Ik ben wel handig met pc's, maar niet met programeren Dus nu in het Nederlands, Wat moet ik doen om over een bepaalde periode de posts terug te vinden op een rij? | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. |
Terug naar forum Afgesloten topic