Klein feest organiseren
(33 reacties. Pagina 1 van 4)Moderator(s): Dré
Tom van der MeerStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 22-4-2004 Laatste: 7-6-2010 Berichten: 94 | 29-8-2004 18:13 |
Hey, Ik wil misschien over een tijdje een klein feest organiseren. Denk aan een tuin/huisfeest. Heb je daar een vergunning voor nodig i.v.m. geluidsoverlast e.d., of is het even melden aan de buren en feesten maar? Ik heb een paar onderwerpen gelezen, maar die gaan over grote feesten. Denk bijvoorbeeld aan 30 man ofzo. | |
Dj_vincentStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-7-2004 Laatste: 17-7-2005 Berichten: 29 | 29-8-2004 18:28 |
Tom van der Meer schreef: Hey,Ik wil misschien over een tijdje een klein feest organiseren. Denk aan een tuin/huisfeest. Heb je daar een vergunning voor nodig i.v.m. geluidsoverlast e.d., of is het even melden aan de buren en feesten maar? Ik heb een paar onderwerpen gelezen, maar die gaan over grote feesten. Denk bijvoorbeeld aan 30 man ofzo. | |
dj_vincent | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 29-8-2004 18:48 |
Ik kan natuurlijk niet zien in wat voor buurt jij woont. Een buurt met hele jonge kinderen of juist met oude mensen is vaak wel een risico. Een vergunning aanvragen is niet heel veel werk maar als je een redelijke buurt hebt eigenlijk niet nodig. Tot hoe laat was je van plan het te houden? Wat je kan doen is het tot 11uur/ half 12 (afhankelijk van de APV bij jou in de gemeente) buiten houden en daarna naar binnen verhuizen + de muziek zelfs nog iets zachter zetten. | |
Darth Crossfader | |
DjFxStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-4-2004 Laatste: 9-6-2013 Berichten: 157 | 29-8-2004 19:53 |
Tuin feesten vind ik nogal een risco, vooral als de muziek hard staat, Je weet nooit in hoevere de mesnen overlast hebben. Briefje in de bus, zo het doen, of spreek ze aan zo weet je gelijk of ze er een probleem mee hebben. Huis feeten vind ik wat minder riscovol omdat er toch muren en en dak zijn die het geluid voor een deel tegen houden, hierbij is nodig alleen een kleine verspreiding van briefjes Ik hoop dat je er wat aan hebt | |
DJ JusStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2004 Laatste: 30-12-2005 Berichten: 410 | 29-8-2004 19:55 |
Nodig de hele buurt uit, nergens meer last van | |
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug | |
DJ.TStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-8-2003 Laatste: 1-11-2024 Berichten: 1207 | 29-8-2004 20:00 |
Briefjes verspreiden, allemaal leuk en aardig maar weet je hoe snel je er al ontzettend veel kwijt bent? Het ligt daarom natuurlijk helemaal aan hoe dichtbevolkt je woont maar hier heb ik eens voor de gein de 5 straten hier rondom gedaan (20 huizen/straat ongeveer) Maar nog stond er politie, kwamen klachten van nog verder weg. Aanspreken ben je dus nog alleen maar langer mee bezig. Zodra mensen het van tevoren weten is het voor het overgrote deel een geruststelling maar je hebt altijd de zeikerds die buiten gaan staan en zodra ze denken dat ze iets horen bellen ze de politie, hebben ze meteen je adres want dat zet je vaak wel op het briefje. In huis hebben inderdaad minder mensen er last van, alleen toen ik een paar huizen verderop in mijn begintijd een feestje draaide kon je het ondanks dichte ramen en deuren hier nog horen en er zitten 4-5 huizen tussen! Ik kan me dus voorstellen dat buren het dan helemaal slecht hebben gehad. Mijn tip: ga gewoon niet te lang door, draai na 12 uur je muziek zo zacht dat zo min mogelijk mensen er last van hebben, je buren moeten er net geen last van kunnen hebben. Een goed woordje met je dichtsbijzijnde buren kan dan wel helpen. Voor politie hoef je in ieder geval niet bang te zijn, als je slim bent zorg je dat het niet zo ver komt en ook al komen ze.. je krijgt toch eerst een waarschuwing Hele buurt uitnodigen lees ik net, is hier ook een keer geprobeert. Ik stond wederom weer achter de knoppen Waren toch ontzettend veel mensen, de enige die er niet waren hebben de politie gebeld en gezorgd voor een vroegtijdig einde. | |
Darth Crossfader | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 29-8-2004 20:54 |
DJ.T schreef: Mijn tip: ga gewoon niet te lang door, draai na 12 uur je muziek zo zacht dat zo min mogelijk mensen er last van hebben, je buren moeten er net geen last van kunnen hebben.Met een briefje voorkom je geen overlast, het zorgt er hoogstens voor dat mensen heel even een béétje verdraagzamer zullen zijn, mocht je overlast veroorzaken. De mate van overlast hangt af van jullie herrie (dat is dus zowel muziekvolume als stemgeluiden van bezoekers) in combinatie met de dichtbevolktheid van waar je woont en het soort buurtbewoners. Je weet zelf het beste hoe je relatie met de buren is en in wat voor soort buurt je woont. Als je ergens woont waar iedereen volledig langs elkaar heen leeft, is de kans groter dat iemand de politie belt dan in een wijk waar mensen elkaar kennen en op straat groeten. Politie van tevoren inlichten klinkt leuk, maar verandert de regels niet en lijkt me een beetje overdone voor zo'n klein feessie. Punt blijft: herrie is herrie. Je hebt nu eenmaal mensen die op tijd willen slapen omdat ze de volgende dag weer vroeg aan het werk moeten. Dat is hun goed recht en daar heb je rekening mee te houden. (Jammer blijft wel dat het andersom niet geldt en dat ik op zaterdagochtend na 3 uurtjes pitten word wakker geschreeuwd door allemaal fijne buurtkindertjes op het grasveld, maarja.) | |
GoTMoReStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 15-8-2004 Laatste: 26-12-2007 Berichten: 458 | 29-8-2004 23:20 |
Gewoon tot 10uur lekker op volume.. Want na 10uur is het wettelijke bepaald dat je je rustig moet houden voor je mede mens. Daarna zal ik volume wat zachter doen of naar binne verhuisen.. Verder succes ermee | |
Soms.. | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 29-8-2004 23:50 |
Bij de meeste APV van gemeenten is opgenomen dat je na bepaalde tijden geen overlast meer mag veroorzaken. Overlast is meer lawaai dan normaal, in elke vorm. Dus ook mensen zonder muziek die hard staan te praten in de tuin of op straat. Het is niet zo dat als de buurman IETS kan horen dat het gelijk overlast is, maar de tollerantie grens ligt meestal laag. Als de politie aan de deur komt, neem dat dan heel serieus. Meestal geven ze eerst vriendelijk een waarschuwing, en moet je het gelijk hoorbaar zachter zetten, dus niet van 10 naar 8 die mixer.1 Moeten ze de tweede keer langs komen, zijn ze meestal minder vriendelijk. Ze kunnen zelfs overgaan tot beslaglegging van je apperatuur. En in het ergste geval krijg je het dan ook niet meer terug. Hier is het zo dat als er een buurfeest moet georganiseerd worden, dan men een vergunning MOET aanvragen bij de gemeente. Meestal krijg je dan toestemming tot 0.00uur. Daarna moet het weer op normaal niveau zijn. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
StefanStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-2-2003 Laatste: 12-10-2013 Berichten: 728 | 30-8-2004 11:45 |
Als ze het spul in beslag willen nemen moeten ze eerst een huiszoekingsbevel hebben, laat ze dat eerst maar eens regelen voordat je ze binnenlaat (ze dus altijd bij de deur aanspreken). Doe echer maar wel wat Tom voorstelt, áls ze wel een huiszoekingsbevel regelen dan heb je een probleem. Daarnaast is het voor de buurt ook niet al te sociaal. | |