Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 96 van 219)
Moderator(s): Dré
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 9-9-2024
Berichten: 108
18-5-2008 13:07

dimi_v schreef:

mag je dat karretje dan ook 's-nachts meenemen? En waar laat je dan als je terugkomt die aanhanger met je spullen, want ik mag alleen tussen 6 en 23 uur naar binnen. Ik neem aan dat je thuis geen garage hebt (omdat je je spullen bij Shurgard opslaat) en dus bij thuiskomst daar even dat ding in parkeert. En je moet wel heel zeker weten dat je een aanhanger kunt krijgen, de praktijk leert dat in het weekend zo'n ding altijd weg is. Beetje lastig met een last minute klus natuurlijk razz :p
Standaard is inderdaad van 6-23h. Maar je kunt 24h toegang aanvragen, tenminste dat is in mijn woonplaats het geval.
Verder is mijn ervaring dat als je het tijdig (minimaal 2 weken vantevoren) reserveert, er altijd wel 1 beschikbaar is.
Oke, voor echte last minute klussen is het een gok, maar dan zou je er altijd nog voor kunnen kiezen om er dan 1 te huren.
Think Different ..
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
18-5-2008 15:46
Precies wat Kaos zegt. Aanhanger tijdig reserveren, dan lukt het altijd wel. En voor de last-minute klus heb ik nog een aanhanger die ik voor 5 euro kan lenen (echter wel een open aanhanger..) En een standaard box kun je upgraden, met inderdaad 24 uurs toegang, maar bijvoorbeeld ook verwarmd en geventileerd. Als we nou eindelijk eens een box op de begane grond kregen in plaats van de eerste verdieping zou ik helemaal blij zijn. wink ;).

Overigens, wat betreft dat 's nachts meenemen van de aanhanger. Eerst was het geen probleem, gewoon de sleutel in de brievenbus gooien. Maar toen kregen veel drive-ins lucht van de gratis aanhanger en ging iedereen er zitten. Daardoor was de aanhanger altijd weg en werd hij ook nog eens veel te zwaar beladen, totdat hij een keer door zijn as zakte. Toen stelden ze de regel dat de aanhanger alleen nog binnen kantooruren kon worden gebruikt, dus moest je de sleutel aan hun overhandigen, dezelfde dag nog. Veel drive-ins zijn toen weer weggegaan.. Echter, tegenwoordig is het weer geen probleem, dus zie je de drive-ins ook weer komen, kwam laatst nog tegelijk met een collega aan 's nachts. laugh :D.
I will not comply.
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
18-5-2008 16:21

big bang schreef:

Filterframe
Ah, ik zocht op filterhouder in plaats van filterframe. Bedankt! Overigens had diezelfde par niet een al te beste avond, heb er met tape een kleurenfilter voor geplakt en halverwege de avond is de lamp ook nog gesprongen. shut up :X. Of heb ik teveel hitte voor de lamp gecreëerd door het kleurenfilter te tapen in plaats van in een filterhouder te plaatsen?
I will not comply.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-5-2008 18:35

kaos schreef:

Standaard is inderdaad van 6-23h. Maar je kunt 24h toegang aanvragen, tenminste dat is in mijn woonplaats het geval.
Verder is mijn ervaring dat als je het tijdig (minimaal 2 weken vantevoren) reserveert, er altijd wel 1 beschikbaar is.
Oke, voor echte last minute klussen is het een gok, maar dan zou je er altijd nog voor kunnen kiezen om er dan 1 te huren.
Dat is overal, maar ik dacht dat het nogal duur was, vind een box huren op de begane grond al stevig aan de prijs.
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
19-5-2008 00:29

dimi_v schreef:

kaos schreef:

Standaard is inderdaad van 6-23h. Maar je kunt 24h toegang aanvragen, tenminste dat is in mijn woonplaats het geval.
Verder is mijn ervaring dat als je het tijdig (minimaal 2 weken vantevoren) reserveert, er altijd wel 1 beschikbaar is.
Oke, voor echte last minute klussen is het een gok, maar dan zou je er altijd nog voor kunnen kiezen om er dan 1 te huren.
Dat is overal, maar ik dacht dat het nogal duur was, vind een box huren op de begane grond al stevig aan de prijs.
Ik meende dat 24h toegang bij ons 5 euro extra kostte ofzo. En er is bij Shurgard volgens mij geen prijsverschil in een box op de begane grond of de eerste verdieping.
I will not comply.
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
22-5-2008 13:36

Victor Junior schreef:

Mathijs_promix schreef:

partyfish schreef:

met een vito een 2 tons aanhanger rijden mag misschien niet maar wordt maar zelden moeilijk over gedaan... of je moet hem een ton overbeladen.
Met een vito mag je toch 2 ton trekken volgens de specs?
Dit vraag ik omdat ik binnenkort een vito ofzo wil kopen en 1 van de eisen is dat hij een boottrailer van 2 ton moet trekken.
Natuurlijk pak ik dan geen vito met een brommermotortje wink ;)
Ik wil de Vito niet afkraken hoor, maar met die auto heb je veel ellende. Mercedes is een uitstekend merk qua kwalitieit. Maar een gebruikte Vito is meestal geen goede wagen.
Klopt, je moet héél selectief te werk gaan, en sowieso alleen aan een CDI model beginnen...
Nou heb ik vandaag een leuke aanbieding gehad voor een 112 cdi met airco etc.
Wat zijn nou specifiek de punten waar je op moet letten?
Wil hem zowieso eerst eens laten bekijken door monteur waar wij de andere auto ook brengen.
Lees op sommige plaatsen echt de meest grote ellende, maar die las ik ook over de seat leon en die bevalt me tot nu toe ook perfect!
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
22-5-2008 13:46
Op langere termijn is een vito grofweg een slechte auto. Veel kleine mankementen die je in de portomonee gaat voelen.
Zelf heb ik geen ervaring met een Vito, maar het is naar mijn weten algemeen bekent dat de Vito geen sterke bak is.
Kijk eens verder naar een Transporter, of een peugeot boxer, Citroën Jumper etc.

Vito; nee niet aan beginnen. Tenzij de monteur dr onder kijkt en niet veel kan vinden. Misschien kunnen de onderdelen nog wel een jaar jaar door wink ;)
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-5-2008 13:58
Wat ik heb gelezen, is dat vooral roest vaak voorkomt bij Vito's, let hier dus extra goed op. Zelf heb ik voor de proefrit het internet afgestruind naar allerlei dingen die belang zijn voor het kopen van een (2e hands) auto, meeste dingen zijn algemeen, sommige specifiek voor Vito. Heb het lijstje met checkpunten even upgeload voor het gemak! Checklist

Verder heeft mijn vader de proefrit gemaakt aangezien ik mijn rijbewijs destijds nog niet had. Maar wellicht is het sowieso slim iemand met veel jaren rij-ervaring ook een proefrit te laten doen, aangezien die sneller doorheeft of er wat mis is of niet.
Moet eerlijk toegeven dat ik niet bijster veel verstand van auto's heb, maar met de checklist ben ik een heel eind gekomen, en ik heb nog geen spijt van mijn aankoop.

Waar je je auto vandaan haalt scheelt ook heel veel, een aannemersbedrijf gaat nou eenmaal niet zo lief om met z'n bus als een luxe meubelbewerker.
Waar zit de cut op dit apparaat?
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
22-5-2008 14:14
Bedankt Victor, Zo'n lijstje is best handig.
Ik zit nu ook al eventjes te lezen en het blijkt dat de meeste (vooral motor) problemen voorkomen bij vito's van voor 2000. De vito die ik op het oog heb is uit 2001.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-5-2008 14:36

partyfish schreef:

Bedankt Victor, Zo'n lijstje is best handig.
Ik zit nu ook al eventjes te lezen en het blijkt dat de meeste (vooral motor) problemen voorkomen bij vito's van voor 2000. De vito die ik op het oog heb is uit 2001.
Kan ook kloppen, sinds eind 1999 worden er pas Vito's met CDI motor gemaakt.
Waar zit de cut op dit apparaat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)