Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 94 van 345)
Moderator(s): Dré
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
10-5-2005 16:46

Tom schreef:

Een goede pneumatische popnagel tang, koop je tussen de € 125,- en de 300,-

Wat betreft het op maat zagen van je sluitprofiel,
zou ik zeggen:
Ga eens helemaal naar het begin van dit topic.
Daar heb ik op zijn Janboerenfluitjes uitgelegd hoe een minder geoutillerde DHZver een redelijk kistje kan maken.
Gister nog gekeken wink ;)
Maar daar doe je het met een verstekbakje en ijzerzaag, ik zoek nu (liefst electrische) alternatieven.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-5-2005 17:37
electrisch wordt pas leuk als je echt grote partijen moet zagen. ik heb nu een simpel afkortzaagje gepakt, met een vrij grof zaagblad. (HSS blad, die zijn niet zo heel fijn te krijgen) dan moet je alsnog erg rustig zagen omdat de zaag anders ineens hapt in het alu. voor sluitprofiel vind ik hem te onnauwkeurig. een kleine afwijking van de 45 graden hoek, en je ziet het al snel. een handafkortzaagje is dan de oplossing. kost niet gek veel, en werkt superstrak.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 998
10-5-2005 19:10
Een verstekzaag is ideaal, en anders dus een ijzerzaag met verstekbak. Ik denk niet dat er een echt betaalbare elektrische oplossing is. Een afkortzaag is toch erg snel onnaukeurig, zoals als Martijn hierboven al zegt.
Dance the night away!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
10-5-2005 23:09
Er bestaan ook speciale afkortzagen voor systeembouw(=staal)
En daar heb ik ze retestrak mee zien vertekzagen!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-5-2005 23:20

Imcowelter schreef:

Een verstekzaag is ideaal, en anders dus een ijzerzaag met verstekbak. Ik denk niet dat er een echt betaalbare elektrische oplossing is. Een afkortzaag is toch erg snel onnaukeurig, zoals als Martijn hierboven al zegt.
sneaky :V

tuurlijk, er bestaan een hoop mooie zagen. het is ook echt wel te doen. alleen met een budgetzaagje dus niet.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-5-2005 23:43

DJJD schreef:

Hmm, ik heb hier anders toch wel geinformeerd naar verscheidene flightcasebouwbedrijven en ijzer(groot)handelaars. Heb je misschien een linkje of foto van wat je bedoeld?
Ik bedoel een Rodac, echter op hun website kan ik hem niet meer vinden. Waarschijnlijk opruimings aanbieding van Rodac bij de gereedschaps groothandel. (dergelijk spul is dan ook niet te koop bij Gamma / Praxis)
Rodac is niet te vinden, wel deze Lucht popnageltang

kvm schreef:

Niet gebruikt, of niet geschikt??
wat bedoel je hier nou precies mee? ashamed :$
Bij de foto van Martijn met de tacker geef jij als opmerking dat je de nietmachine ook niet kan missen, dan neem ik aan dat je deze gebruikt om je case in elkaar te schieten. Jou case is echter met spijkers in elkaar gezet. Vandaar de opmerking. (een dergelijke case niet je in slechts enkele minuten)

martijn schreef:

tuurlijk, er bestaan een hoop mooie zagen. het is ook echt wel te doen. alleen met een budgetzaagje dus niet.
Ik heb mij eerlijk gezegt ooit eens goed verdiept bij het zagen van alluminium (bij de Miko).
De machine zelf stelt niets voor, het juiste zaagblad doet het werk. En regelmatig, zeg maar gerust zeer vaak smeren met kaarsvet. (je hoort aan het geluid van het zagen of er gesmeerd moet worden)

Als je echt veel cases moet bouwen bespaar je zoveel geld uit dat de aanschaf van goed gereedschap er meestal wel afkan. Met als voordeel dat je cases veel sneller kan bouwen.

Martin.
kvm entertainment
DJJDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-7-2003
Laatste: 29-11-2012
Berichten: 515
11-5-2005 09:21

kvm schreef:

Bij de foto van Martijn met de tacker geef jij als opmerking dat je de nietmachine ook niet kan missen, dan neem ik aan dat je deze gebruikt om je case in elkaar te schieten. Jou case is echter met spijkers in elkaar gezet. Vandaar de opmerking. (een dergelijke case niet je in slechts enkele minuten)
oh! Nee, wij hebben ook een soort schietapparaat. Is het zelfde als de niet-er met het verschil dat je er rijen met 6mm/12mm spijkertjes in schiet.

Verder zal ik vandaag proberen naar de ijzerhandel te gaan, en daar nog even vragen over wat voor gereedschap er handig zijn om alu te zagen happy :)
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
11-5-2005 21:20
"De machine zelf stelt niets voor, het juiste zaagblad doet het werk."
Dus volgens jou kan je profielen gewoon zagen met een afkortzaagje van 100€ uit de Gamma? Waarom heeft Dewalt dan een afkortzaag speciaal voor alu uitgebracht die 500€ kost? En hoeveel tands moet dat zaagblad minimaal zijn voor een zuivere snede?

"En regelmatig, zeg maar gerust zeer vaak smeren met kaarsvet. (je hoort aan het geluid van het zagen of er gesmeerd moet worden"
Leg je dit eens uit aub? Geen ervaring mee/nog nooit gehoord...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
11-5-2005 21:21

luc2366 schreef:

"De machine zelf stelt niets voor, het juiste zaagblad doet het werk."
Dus volgens jou kan je profielen gewoon zagen met een afkortzaagje van 100€ uit de Gamma? Waarom heeft Dewalt dan een afkortzaag speciaal voor alu uitgebracht die 500€ kost?
Marketing laugh :D
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
11-5-2005 22:26
1 x bewerkt. Laatst door OmErta op 11-5-2005 23:32
Met een gewone universele verstekzaag (geen gamma aub) zou dit moeten lukken mits je een juist blad gebruikt welke dit dan precies is vraag je maar even in de juiste winkel.
[edit]En met het juiste zaagblad zou je normaal geen kaarsvet nodig moeten (mogen) hebben[/edit]

Terug naar forum Reageer (zonder quote)